Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Dirección estratéxica das organizacións turísticas Código 615524004
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Mariz Perez, Rosa
Correo electrónico
rosa.mariz@udc.es
Profesorado
García Álvarez, María Teresa
Mariz Perez, Rosa
Rodrigues Soares, Jakson Renner
Correo electrónico
teresa.galvarez@udc.es
rosa.mariz@udc.es
jakson.soares@udc.gal
Web
Descrición xeral A materia abarca os aspectos máis importantes da Dirección Estratéxica aplicados ás organizacións do sector turístico.
O primeiro bloque temático céntrase na análise e aplicación da Teoría dos Recursos e Capacidades para estudar os factores que permiten obter vantaxes competitivas sustentables neste tipo de organizacións.
O segundo bloque temático aborda o estudo da estratexia (as súas características, elementos, tipoloxías, etc), aplicándoo a organizacións do sector.
Finalmente, no terceiro bloque temático, estúdanse os supostos de conduta e incentivos. Neste bloque temático, analízase unha das formas organizativas máis estendidas dentro do sector turístico: a franquía. Así mesmo, analízanse e aplican os mecanismos de goberno para ver como funcionan no sector.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
BM1
BM3
AP3
AP4
BM1
AP2
AP5
BM1
BM8
CM9
CM1
CM4
BM13
CM3
BM12
CM7
CM9

Contidos
Temas Subtemas
I. Análise estratéxica 1. Análise industrial versus análisise interna.
2. Teoría dos Recursos e Capacidades. Aplicación ao caso das
cadeas hostaleiras
3. Casos prácticos
II. Formulación de Estratexias 1. Concepto de estratexia
2. Desenvolvemento de estratexia e tipoloxía
3. Aplicación ás organizacións turísticas
III Supostos de conducta e incentivos 1. Introducción.
2. Análise da relación contractual. Estudo do caso das franquías. Aplicación ao sector turístico.
3. Análise do Goberno da empresa. Aplicación ao sector turístico

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B1 18 0 18
Foro virtual B14 7 6 13
Estudo de casos A2 A3 A4 A5 B14 B1 B3 B8 B12 C1 C3 C4 C7 C9 10 30 40
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral No modo presencial consta de clases teóricas para a presentación dos contidos da materia.
Na modalidade online trátase de diferentes materiais teóricos / prácticos sobre os contidos de a materia, ao dispor dos/as alumnos/as para a súa lectura
Foro virtual Participación en foros online, onde os estudantes, tanto presenciais como online, terán que adoptar unha visión crítica sobre temas de interese actual relacionados coa materia.
Estudo de casos Casos prácticos en grupo que terán que realizar os alumnos tanto presenciais como online e que se facilitarán ao longo do curso. A súa entrega debe realizarse a través da plataforma virtual Moodle.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Os casos prácticos requirirán que se entreguen nunha data tope determinada.
Ante calquera dúbida que teñan os alumnos presenciais e online na súa elaboración poden enviarnos as dúbidas por correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Foro virtual B14 Participación en foros online, sobre a temática da materia, tanto para alumnos/as presenciais como online 10
Estudo de casos A2 A3 A4 A5 B14 B1 B3 B8 B12 C1 C3 C4 C7 C9 Casos prácticos en grupo tanto para alumnos/as presenciais como online 90
 
Observacións avaliación

Terase en conta a participación nos foros virtuais, tanto para os alumnos/ as presenciais como alumnos/ as online (10% nota final). 

Tanto no caso de alumnos/ as presenciais como online, avaliaranse tamén dous casos prácticos cuxo contido, datas de entrega e demais características, veñen recollidos no documento "Normas materia Dirección Estratéxica" (90% nota final)

Os casos prácticos realízanse en grupo duns 5 membros (os grupos para os/ as alumnos/ as online serán asignados polas profesoras e comunicados antes do inicio das clases). A cada grupo corresponderalle escoller unha empresa do sector turístico a analizar e deberá comunicarlle ás profesoras a elección.

Mantense o mesmo sistema de avaliación na primeira oportunidade e na segunda oportunidade.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria".

o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” será evaluado do mesmo xeito.


Fontes de información
Bibliografía básica Bueno Campo et al. (2006). Dirección estratégica ... Pirámide
Los artículos de lectura obligatoria son: • Eisenhardt, K (1989): “Agency Theory: An Assessment And Review”, Academy of Management. The Academy of Management Review; Jan 14, 1; p. 57. • Galbreath, J. (2005): “Which resources matter the most to firm success? A exploratory study of resource-based firm”, Technovation, 25, p. 979-987
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías