Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dotar aos alumnos dos conceptos e información precisos para que poidan entender, contextualizar e propoñer políticas de desenvolvemento da actividad turística. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AM2
|
BM4 BM5 BM6 BM11
|
CM1 CM5 CM6 CM7
|
Comprender o papel desempeñado polos diversos policymakers na promoción da actividad turística |
AP1 AP2 AP3 AP4
|
BM3 BM4 BM5 BM6 BM9 BM11
|
CM5 CM6 CM7 CM8
|
Entender e traballar as fontes estadísticas e bibliográficas vencelladas á actividade turística. |
AP1 AP2 AP3 AP4
|
BM4 BM5 BM6
|
CM7 CM8
|
Manexar os instrumentos e metodoloxía propias da análise económico como vía para interpretar a realidade turística e actuar sobre a mesma. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BM4 BM5 BM6
|
CM5 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque I Política Económica do Sector Turístico
Tema I.-Turismo e políticas públicas |
1. Introducción ás políticas públicas
2. A política económica e o turismo
|
Tema II: Axentes, instrumentos e actuacións sobre o sector Turístico. |
3. Obxectivos da política turística: Desenvolvemento e benestar
4. Instrumentos de política turística: Economía do turismo
5. Evolución da política turística en España
6. A política turística das comunidades autónomas.
7. Turismo e transporte, infraestrutura e política ambiental.
|
Tema III: Economía, territorio y actividades turísticas. |
8. La política turística no eido local.
9. Planificación económica e turismo
|
Bloque II. Aspectos xurídicos do Turismo
Tema I: O Dereito administrativo turístico |
1.- Evolución das normativas sobre xestión turística
2.- Diferentes regras de contido turístico en Galicia. Referencia especial ás demandas legais de accesibilidade turística |
Tema II: Problemas prácticos de carácter xurídico no sector turístico |
3.- A creación dunha empresa turística. Obrigacións xurídicas
4.- O procedemento administrativo aplicado ás relacións turísticas
5.- Un caso especial: a protección de datos nas relacións turísticas
6.- Aplicación da nova norma de contratación pública para o sector turístico
7.- Referencia especial aos requisitos da RSE nas novas regras de contratos no sector público |
Tema III: Solución extraxudicial de conflitos. A mediación e a arbitraxe. A protección aos consumidores |
8.- Os principios de mediación aplicados ao sector turístico
9.- Efectos da mediación
10.- Dereitos do consumidor dos produtos e servizos turísticos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 A11 A2 A3 A4 A5 B11 C1 C5 C7 C6 C8 |
2 |
3 |
5 |
Sesión maxistral |
A1 A11 A3 A4 A5 B3 B9 C1 C7 C6 |
17 |
34 |
51 |
Análise de fontes documentais |
A1 A11 A2 A4 A5 B5 B4 B6 B9 B11 C5 C7 C6 C8 |
7 |
21 |
28 |
Estudo de casos |
A1 A11 A2 A3 A4 A5 B3 B5 B4 B6 B9 B11 C1 C5 C7 C6 C8 |
8 |
24 |
32 |
Obradoiro |
A1 A11 A2 A3 A4 A5 B3 B5 B4 B6 B9 B11 C1 C5 C7 C6 C8 |
8 |
24 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Ao comezo de cada tema tanto na vía presencial como na via online, identificaranse os principais obxectivos a alcanzar, a secuencia lóxica que se seguirá na presentación de contidos, os coñecementos previos recomendados para facilitar o proceso de aprendizaxe e a bibliografía específica. |
Sesión maxistral |
No caso dos alumnos presenciais explicaranse os coñecementos básicos da materia, empregando tanto fontes audiovisuais como documentais como soporte. Nestas sesións será necesaria a participación activa dos alumnos para facilitar o proceso de ensino-aprendizaxe.
No caso dos alumnos online disporan tanto das presentacións como dos arquivos de video e audio para o seguimento das clases. Neste caso a interacción será tanto por vía mail, telefónica e periódicamente mediante Teams. |
Análise de fontes documentais |
A partir do programa da materia proporcionarase material audiovisual ou bibliográfico que sirva de referencia para desenvolver algunhas cuestións básicas que o alumno debe resolver para entregar ao profesor |
Estudo de casos |
Un dos obxectivos da materia é a elaboración dunha análise crítica de propostas de política económica, locais, rexionais e nacionais, empregando a metodoloxía e os conceptos explicados na materia.
No que respecta ao estudo de cuestións xurídicas, irá acompañado da análise de casos prácticos relacionados coa interpretación de normas que nalgúns casos terán que ser a través de comentarios sobre xurisprudencia así como a redacción de documentos relacionados co procedemento administrativo aplicado ao ámbito turístico. Todas estas actividades terán un seguimento directo presencial o por contacto polas diversas vías sinaladas con alumnos da opción online
|
Obradoiro |
Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e empregando as metodoloxías antes mencionadas (lecturas, análises de fontes documentais, discusións ...) o alumno deberá realizar unha serie de exercicios prácticos. Todas estas actividades terán un seguemento directo en tutoriazación presencial e no caso dos alumnos online mediante o seguemento nos contactos telefónicos, por mail e periódicamente por skype. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Análise de fontes documentais |
Obradoiro |
Actividades iniciais |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Tanto a parte teórica da materia como a práctica e, especialmente, o estudo de casos dentro deste último, complementaranse cunha atención personalizada das consultas dos estudantes, proporcionando orientación e apoio no proceso de aprendizaxe, así como motivando a expansión. de coñecemento seguindo intereses. Esta actividade levarase a cabo de xeito presencial (nas horas de titoría do profesor) e nas clases do taller ou en persoa (mediante a aplicación Teams, o correo electrónico, teléfono ou skype).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A1 A11 A2 A4 A5 B5 B4 B6 B9 B11 C5 C7 C6 C8 |
Ao longo do curso proponse diversos temas de traballo que desenvolverán os alumnos. Nelas valorarase o uso dos conceptos desenvolvidos nas clases teóricas, a capacidade de análise ea maduración do coñecemento |
25 |
Obradoiro |
A1 A11 A2 A3 A4 A5 B3 B5 B4 B6 B9 B11 C1 C5 C7 C6 C8 |
Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e utilizando as metodoloxías mencionadas (lecturas, análise de fontes documentais, discusións ...) o alumno debe realizar unha serie de exercicios prácticos que serán valorados |
50 |
Estudo de casos |
A1 A11 A2 A3 A4 A5 B3 B5 B4 B6 B9 B11 C1 C5 C7 C6 C8 |
Un dos obxectivos da materia é adquirir coñecementos básicos sobre Economía do sector turístico, en particular o coñecemento da realidade económica española e galega e o seu estudo crítico tanto no aspecto xurídico como no económico. Neste sentido, proporanse exercicios para analizar datos recentes sobre estas realidades. |
25 |
|
Observacións avaliación |
Dado que a asignatura ten dous partes, a calificación final será a media de ambas, sempre e cando se superasen ambalas partes. No caso de aprobar só unha das duas partes conservarase a nota da mesma para a segunda oportunidade. A materia ten carácter teórico e práctico. Sistema de avaliación A avaliación realizarase mediante un conxunto de exercicios de comentarios, análises de datos e estudos de casos realizados individualmente por estudantes nos que se poña en práctica o coñecemento da materia. Neste sentido, pode considerarse unha avaliación continua, xa que as tarefas realizadas serán controladas periódicamente para comentar o progreso e as dificultades. No caso de estudantes presenciais, este seguimento realizarase directamente nos talleres onde o contacto será continuo. No caso de estudantes a distancia, o traballo é de carácter individual, pero o seguimento realizarase a través de Teams, moodle, teléfono ou correo onde se poden plantexar avances e intereses e dúbidas. Neste sentido, a interacción co alumno terase en conta nos distintos apartados tanto na opción de aula como na opción a distancia. Por suposto, o alumnado a distancia disporá das grabacions das clases de explicación da materia na aplicación en moodle e en Teams.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández Rodríguez, C. (2016). Derecho administrativo del turismo. Madrid: Marcial Pons
García Saura, P. (2007). Desarrollo Sostenible y turismo. Madrid: Aranzadi
Bull, A. (1994). Economía del Sector Turístico. Madrid: Alianza
Castejón Montijano, R. (2013). Introducción a la Economía del Turismo. Madrid: Prentice Hall
Velasco González, M (2005). La política turística. Gobierno y administración turística en España.. Valencia: Tirant
Fernández Ramos, S. (director) (2013). Manual de derecho administrativo del turismo. Madrid: Tecnos
Rivas García, J. (2008). Planificación turística autonómica: dimensiones y perspectivas. Oviedo: Universidad de Oviedo
Pulido Fernández; J. I. (2012). Política Económica del sector turístico. Madrid: Pirámide
Stabler, M. et al. (2010). The economics of Tourism. London: Routledge
Vanhove, N. (2005). The Economics of Tourism destinations. London: Elsevier
Mezzasoma, L. y Reyes López, M. (2018). Turismo y sostenibilidad. Madrid: Thomson-Reuters-Aranzadi |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|