Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico |
A6 |
CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos |
A7 |
CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras |
A8 |
CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector |
A9 |
CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas |
A11 |
CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras |
A12 |
CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma |
B8 |
CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común |
B9 |
CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
B10 |
CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
B11 |
CG6 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
B12 |
CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C1 |
CT1 - Resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo |
C3 |
CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa |
C4 |
CT4 - Traballar de forma colaborativa |
C6 |
CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico |
C7 |
CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións |
C8 |
CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica |
C9 |
CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Utilizar correctamente e con precisión a terminoloxía e a linguaxe estatístico-econométrica. |
|
BM4 BM6 BM8
|
CM2 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Coñecer e utilizar algúns instrumentos, métodos, procedementos e técnicas de análise univariante e multivariante. |
AP3 AP6 AP7 AI1 AI2 AM2 AM3
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM9 BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Interpretar e analizar, desde un punto de vista crítico, os resultados da aplicación das técnicas. |
AP3 AP6 AP7 AI1 AI2 AM2 AM3
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM9 BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM2 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema I. Fontes estatísticas |
Obtención de información para a análise da actividade turística. |
Tema II. Análise univariante da información turística |
Representacións gráficas.
Medidas descritivas.
Extracción da tendencia e as variacións estacionais.
Números índices e deflactación de series.
|
Tema III. Análise multivariante da información turística |
Relacións estatísticas e relacións causais.
Estimación e verificación de modelos de regresión. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B10 B11 B12 C6 |
6 |
6 |
12 |
Sesión maxistral |
A3 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B9 C1 C2 C3 C7 C8 C9 |
17 |
34 |
51 |
Obradoiro |
A11 A3 A12 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B8 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C4 C6 C8 C9 |
25 |
50 |
75 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Consisten na presentación da materia e a exposición detallada das actividades que deben desenvolver os alumnos e os criterios cos que serán avaliados. |
Sesión maxistral |
Modalidade presencial: Aínda que debe contar coa participación do alumnado, baséase na exposición oral dos conceptos e métodos por parte do profesor. Dita exposición compleméntase coa utilización de medios audiovisuais, e inclúe exemplos e exercicios que permiten destacar as limitacións e posibilidades das técnicas analizadas.
Modalidade online: Ofrécense ao alumno diferentes materiais teóricos / prácticos sobre os contidos da materia a través da plataforma Moodle, complementados coa utilización de medios audiovisuais, e exemplos e exercicios que permiten destacar as limitacións e posibilidades das técnicas analizadas.
|
Obradoiro |
Modalidade presencial: Cada obradoiro é una sesión interactiva na que se realizan aplicacións da teoría, exercicios, problemas e tarefas prácticas que permiten aos alumnos comprender os fundamentos teóricos da materia e aprender a valorar, desde un punto de vista crítico, os resultados obtidos.
Modalidade online: Plantéxase ao alumno a través da plataforma Moodle aplicacións da teoría, exercicios, problemas e tarefas prácticas que permiten comprender os fundamentos teóricos da materia e aprender a valorar, desde un punto de vista crítico, os resultados obtidos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
Posto que o grupo é reducido, poden dedicarse os minutos finais á consulta dos problemas que poidan suscitárselle a cada alumno.
Debido á heteroxeneidade dos estudantes, os problemas que xorden nos obradoiros son múltiples e variados e hai que resolvelos de forma individualizada. A medida que vai realizando o seu traballo, cada alumno debe consultar co profesor para obter as orientacións necesarias para o seu correcto desenvolvemento.
Con respecto aos alumnos online abriranse as vías de comunicación precisas (correo electrónico, foro da materia a través da plataforma Moodle,...) que os alumnos poderán utilizar sempre que consideren preciso. Ademais no horario de titorías do profesor encargado da materia, este estará dispoñible para os alumnos que cursen a modalidade online a través da súa conta profesional de Skype.
Para el contacto con el profesor:
Correo electrónico: alejandro.vasallo@udc.es
Horario de tutorías (2º cuatrimestre):
Martes de 16:45 a 18:15 horas.
Jueves de 10:30 a 12:30 horas.
Viernes de 10:30 a 13:00 horas
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A11 A3 A12 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B8 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C4 C6 C8 C9 |
Modalidade presencial: Nestas clases os alumnos iniciarán a resolución dos problemas e prácticas propostas polo profesor, que logo deberán completar e entregar.
Modalidade online: Os alumnos deberán resolver os problemas e prácticas propostas polo profesor a través da plataforma Moodle, que deberán completar e remitir a través da mesma.
A participación activa dos alumnos presenciais nas sesións e dos alumnos online en foros/debates en Moodle, suporá ata un 10% da nota final da materia. |
100 |
|
Observacións avaliación |
CRITERIOS XERAIS:
- A materia divídese en tres temas. A cualificación das diferentes probas valorará cada tema de xeito proporcional ao seguinte: O primeiro tema suporá o 10% da nota final, o segundo o 40% e o terceiro o 50%. Para superar a materia é preciso obter unha puntuación global de 5 puntos ou máis.
- A avaliación continua realizarase mediante tres prácticas (unha ao final de cada tema) que os alumnos presenciais poderán realizar nas sesións de obradoiro e os non presenciais entregarán a través da plataforma Moodle.
- Os contidos das sesións maxistrais serán avaliados a través dunha proba obxectiva, tanto para os alumnos da modalidade presencial como da modalidade online. Para os alumnos da modalidade online dita proba realizarase a través de Moodle.
- A cualificación de Non presentado corresponde únicamente aos alumnos que só participen en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20 por cento da puntuación total, con independencia da cualificación obtida.
Estará dispoñible, a través da plataforma Moodle, material complementario de cada tema, no que se especificarán as actividades a realizar, as normas para realizalas, os criterios para a súa avaliación e os prazos de entrega. Los criterios de evaluación son los mismos para todas las oportunidades de evaluación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
PÉREZ, C. (2012). Econometría Básica. Aplicaciones con EVIEWS, STATA, SAS y SPSS. Ibergarceta Publicaciones, S.L.
MUÑOZ ALAMILLOS, A. SANTOS, J. (2007). Estadística para estudios de turismo. Ediciones académicas
RAMIL, M.; REY, C.; LODEIRO, M.; ARRANZ, M. (2013). Introducción a la Econometría. Teoría y práctica. Reprografía Noroeste, S.L.
MUÑOZ CABANES, A. Y OTROS (2010). Introducción a la Estadística para el turismo. Ediciones académicas |
Utilizaranse ademais distintas fontes de datos e outro material, que se publicarán no Moodle da materia ao longo do curso. |
Bibliografía complementaria
|
TEJERA, ÍÑIGO Y OTROS. (). Estadística aplicada al turismo.. EDICIONES ACADÉMICAS S.A.
CAMARERO, L. Y OTROS (2013). Estadística para la investigación social. Madrid: Garceta
CASAS SANCHEZ, J. M. Y OTROS (2010). Estadística para las Ciencias Sociales. Centro de Estudios Ramón Areces, S. A.
REY, C. y RAMIL, M. (2007). Introducción a la Estadística Descriptiva. A Coruña: Netbiblo.
SARABIA ALEGRÍA, J.M, TRUEBA SALAS, C, REMUZGO PÉREZ, L, JORDA GIL, V. PRIETO MENDOZA, F (2020). Problemas resueltos de Estadística para las Ciencias Sociales.. Pirámide |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
O proceso de investigación en turismo: tipos, estrutura e fases/615524007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Programa para Análise de Datos Cuantitativos con Exemplos de Turismo/615524011 |
|
Observacións |
É recomendable que os alumnos posúan un certo grado de familiaridade con paquetes informáticos de ofimática e estatística. |
|