Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Determinar as dimensións e categorías axeitadas para o diagnóstico e a análise científica das situacións de exclusión social. |
A3 |
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. |
A4 |
CE4 - Recompilar e interpretar a información suficiente para chegar a diagnósticos fiables sobre os riscos de exclusión e os factores de vulnerabilidade social. |
B2 |
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. |
B5 |
CB5 - Comunicar con claridade os coñecementos e problemas científicos sobre os que se traballa tanto a un público non experto como de especialistas. |
B6 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B7 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B8 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B13 |
CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos. |
B14 |
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
B15 |
CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social. |
B17 |
CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
CT6 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o papel histórico da información estatística na evolución das ciencias sociais e do estado de benestar |
|
BM14
|
CM3
|
Analizar os factores ideolóxicos, coxunturais e discrecionais na produción e interpretación de datos estatísticos |
AM1
|
BM6 BM8 BM13 BM14
|
CM3
|
Coñecer en profundidade algunhas das principais fontes de información estatística que recolle datos oficiais para a análise das desigualdades e da exclusión social, nas súas distintas vertentes |
AM3 AM4
|
BM7 BM17
|
CM3 CM6 CM7
|
Apreciar a pertinencia e as limitacións da información e ferramentas estatísticas dispoñibles para a análise e avaliación das políticas sociais |
AM1 AM4
|
BM2 BM8 BM14 BM15
|
CM3 CM7
|
Avaliar e deseñar indicadores e probas estatísticas adecuadas ao problema de investigación proposto |
AM1 AM3 AM4
|
BM2 BM5 BM13 BM15
|
CM7
|
Manexar e representar graficamente a información estatística a través de distintos programas e ferramentas informáticas |
|
BM5 BM17
|
CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
As fontes de datos |
Tipos
Historia
Función |
Principais fontes estatísticas |
Metodoloxías e Fontes
Inventario de Operacións Estatísticas
Principais organismos produtores
Xestón y análise de bases de datos |
Análise e interpretación de datos cuantitativos |
Introdución a programas estatísticos para a analise de datos cuantitativos
Introducción a SPSS
Excel e táboas dinámicas
Análise descriptivo univariado
Análise descriptivo bivariado |
Análise a través de enquisa |
Estudo e creación de enquisas
Análise de datos de enquisas |
Fontes bibliográficas |
A referenciación da bibliografía
Os xestores bibliográficos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B6 B14 C3 |
24 |
48 |
72 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
0 |
37 |
37 |
Traballos tutelados |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
0 |
37 |
37 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación e discusión de cada tema, partindo dunha bibliografía e documentación previa. |
Prácticas a través de TIC |
Asignaranse exercicios complementarios a cada lección que supoñerán o emprego de TIC, con tutoriales e recursos adecuados a cada caso. |
Traballos tutelados |
Consiste nun traballo final, para desenvolver de forma autónoma os contidos e competencias adquiridas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
A atención personalizada que se contempla refírese a titorías individualizadas, presenciais ou por internet, para aclarar as dúbidas e concretar suxestións adaptadas a cada caso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
Consiste nun o varios traballos, individuais ou de grupo, que permitan desenvolver de maneira integral os recursos e competencias adquiridas na materia |
50 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
Asignaranse tarefas que permitan a familiaridade con indicadores e estatísticas que requiren o emprego de TIC. Avaliarase o traballo realizado con follas de cálculo e outros programas informáticos para as ciencias sociais. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Haberá exercicios para o seu seguimento presencial e outros equivalentes para o alumnado on-line. Os exercicios e traballos on-line son tamén o sistema alternativo para o alumnado a tempo parcial que soliciten dispensa de asistencia. Todos os materiais e a información para realizar os exercicios e traballos avaliables estarán dispoñibles na plataforma Moodle. Os/as alumnos/as que se presenten á convocatoria da segunda oportunidade, terán que presentar os mesmos traballos que se requiren para o alumnado on-line.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Porter, Theodore (2009). "Las estadísticas y el curso de la razón pública: compromiso e imparcialidad en un mundo cuantificado". Empiria 18: 19-35
GUPTA, D.K. (2010). Analyzing Public Policy: Concepts, Tools, and Techniques. Londres: CQ Press
Becker, Howard S. (2018). Datos pruebas e ideas: por qué los científicos sociales deberían tomárselos más en serio y aprender de sus errores. Buenos Aires: Siglo XXI
WILKINSON, R.W. e PICKETT, K (2009). Desigualdad: un análisis de la infelicidad colectiva. Barcelona: Turner
García Ferrando, Manuel (Comp) (2015). El análiis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Alianza
MARTÍNEZ GARCIA, J. S (2013). Estructura social y desigualdad en España. Madrid: La Catarata
Cea D’Ancona, Mª Angeles (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa. Madrid: Síntesis
Corbetta, Piergioigio (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill
Fernández Esquinas, Manuel (2003). “Criterios de calidad en la investigación social: la producción de datos sociales”. Empiria 6: 47-77 |
Traballarase cunha bibliografía
abundante de artigos e informes que estarán dispoñible en Moodle. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|