Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
C2. Coñecer ao detalle os fundamentos teóricos e prácticos da investigación-acción participativa e do uso avanzado da investigación social para a intervención no ámbito público e privado. |
A3 |
C3. Coñecer de forma detallada os fundamentos teóricos e prácticos das técnicas prospectivas e o uso avanzado das mesmas para emitir conclusións fundamentadas na evolución futura de retos sociais, económicos e políticos complexos e de alta incerteza. |
A4 |
C4. Coñecer, comparar e combinar de forma creativa e nova as principais paradigmas e deseños de investigación (cuantitativa, cualitativa, mixta, prospectiva, participativa), recollendo os principais avances recentes en cada deseño. |
A6 |
C6. Manexar os fundamentos teóricos e científicos necesarios para levar a cabo unha investigación social de tipo cuantitativo e cualitativo empregando ferramentas tecnolóxicas avanzadas (R). |
A7 |
C7. Recoñecer as distintas opcións de presentación e visualización de resultados de investigación e a súa fundamentación metodolóxica para transmitir de forma clara os resultados da investigación aos distintos públicos. |
A10 |
C10. Adquirir coñecementos avanzados sobre os aspectos teóricos e prácticos dos retos das sociedades actuais a través dos procesos de investigación e análise social. |
A11 |
H1. Avaliar e seleccionar a paradigma metodolóxico adecuado (cuantitativa, cualitativa, mixta, prospectiva, participativa) para formular xuízos a partir de información incompleta ou limitada sobre fenómenos asociados aos retos sociais, económicos e políticos. |
A12 |
H2 Adoptar as medidas adecuadas para a preservación dos principios éticos fundamentais e avanzados da investigación social, así como para a protección adecuada dos datos recompilados. |
A14 |
H4 Transmitir os resultados dunha investigación básica e aplicada, así como os fundamentos máis relevantes sobre os que se sustentan, de modo claro e sen ambigüidades atendendo á diversidade de contextos, públicos e necesidades, usando distintas opcións de presentación e visualización. |
A15 |
H5 Levar a cabo unha investigación de tipo cualitativo e cuantitativo en R. |
A16 |
H6 Desenvolver capacidade para planificar a investigación, elixindo correctamente as fases e os procedementos que garantan a máxima rigorosidade e que sexan adecuados a distintos contextos dentro do ámbito público ou privado. |
A17 |
H7 Adquirir a capacidade de continuar profundando nos métodos de investigación e análise dun modo que haberá de ser en gran medida auto-dirixido e autónomo. |
A19 |
H9 Desenvolver unha capacidade avanzada para avaliar a calidade e os resultados dos procesos de investigación. |
A20 |
CP1. Contrastar a importancia da diversidade metodolóxica existente para a análise da realidade social, política e económica, abordando distintos problemas complexos das sociedades actuais a través de solucións creativas e novas. |
A24 |
CP5. Ser capaz de traballar con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas avanzadas propias das ciencias sociais. |
A26 |
CP7. Desenvolver a capacidade de xerar teorías de alcance intermedio e, por tanto, potencialmente aplicables/transferibles á sociedade, interpretando os inputs que xeran as técnicas de análise social. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saberá deseñar un proceso de investigación avanzado que contemple os pasos para dar para analizar información cualitativa de distinta índole e recollida durante o traballo de campo a través de técnicas innovadoras e diversas. |
AM2 AM3 AM4 AM11 AM16 AM20 AM24
|
|
|
Será capaz de analizar situacións complexas a partir dos discursos e sistemas de discursos derivados da aplicación de técnicas de investigación cualitativa dun modo crítico e contextual. |
AM4 AM11 AM16 AM17 AM24 AM26
|
|
|
Será capaz de combinar e integrar a análise e a interpretación na análise crítica do discurso en escenarios de alta reflexibilidade e especialización. |
AM4 AM7 AM10 AM12 AM17 AM19 AM24 AM26
|
|
|
Será capaz de analizar datos derivados da aplicación de técnicas de investigación etnográfica, en distintas modalidades (clásica, multisituada, móbil, colaborativa, en casa, visual, virtual). |
AM4 AM11 AM12 AM16 AM20 AM24 AM26
|
|
|
Coñecerá formas aplicadas de análises de información cualitativa, en especial en contextos de intervención social, a través de mecanismos de Investigación-Acción Participativa. |
AM2 AM4 AM7 AM10 AM12 AM14 AM16 AM17 AM20
|
|
|
Estará familiarizado/a coas distintas opcións e estratexias para a transferencia e presentación e visualización de resultados procedentes da análise cualitativa a públicos especializados e non especializados. |
AM6 AM7 AM12 AM14 AM15
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Análise microsocial |
Diferenciación macro e microsocial, dilema e relación. Teorías e aproximacións microsociales. Análise da interacción social. Aplicacións da análise microsocial |
Teoría e desenvolvemento da análise etnográfica |
Fundamentos clásicos e aplicacións. Xiro constructivista e reflexibilidade. Xiro ontológico e etnografías multi-especie. Etnografía visual e as súas aplicacións na sociedade virtual. A etnografía multi-situada ante a sociedade global. Etnografías colaborativas e móbiles |
Teoría e desenvolvementos na análise de discurso |
Fundamentos, avances, innovacións. Integración análise e interpretación. Análise crítica do discurso e análise de sistemas de discursos |
A análise de discursos ante a sociedade virtual |
Análise de contidos virtuais: Análise de redes sociais e contido web |
Principios e aplicacións da teoría fundamentada |
Principios e aplicacións da teoría fundamentada |
Perspectivas fenomenolóxicas e análise de experiencias |
Perspectivas fenomenolóxicas e análise de experiencias |
Usos e innovacións no manexo de software de análises cualitativas
|
Manexo en MAXQDA e R |
Estratexias de presentación de resultados e aplicacións para a intervención social |
Estratexias de presentación de resultados e aplicacións para a intervención social |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A2 A3 A4 A7 A10 A16 A17 A19 A20 |
0 |
40 |
40 |
Traballos tutelados |
A6 A11 A12 A14 A15 A24 A26 |
3 |
60 |
63 |
Presentación oral |
A2 A3 A4 A6 A7 A14 A19 A26 |
2 |
8 |
10 |
Análise de fontes documentais |
A2 A3 A4 A6 A7 A10 A11 A15 A16 A19 A24 |
14 |
0 |
14 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A10 A17 A20 |
21 |
0 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lecturas de textos crave en análise cualitativa, así como de investigacións concretas para ver o desenvolvemento de distintas estratexias de análises |
Traballos tutelados |
Desenvolvemento de traballos de investigación e ensaio de forma autónoma, con guía personalizada a través de titorías |
Presentación oral |
Presentación virtual de traballos autónomos realizados |
Análise de fontes documentais |
Exercicios prácticos de análises de datos cualitativos |
Sesión maxistral |
Impartición de docencia relativa aos fundamentos da investigación cualitativa, as súas innovacións e avances máis recentes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
A atención personalizada desta materia desenvolverase de forma presencial e non presencial. Para a comprensión das lecturas e para a realización dos traballos contaredes coa presenza na aula do profesorado durante as sesións prácticas e, ademais, poderedes programar as titorías que consideredes necesarias no horario que se comunicará ao comezo de curso. Tamén o profesorado estará dispoñible de forma non presencial preferiblemente a través do correo electrónico, TEAMS e o campus virtual.
Aqueles alumnos que se acollan ao recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica seguirán a avaliación da modalidade a distancia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A6 A11 A12 A14 A15 A24 A26 |
Desenvolvemento de traballos de investigación e ensaio de forma autónoma, con guía personalizada a través de titorías |
80 |
Presentación oral |
A2 A3 A4 A6 A7 A14 A19 A26 |
Presentación de traballos autónomos realizados |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Zárraga, J.L. (2009). “Por qué, qué y para qué investigamos: la trastienda de la investigación social”, Política y Sociedad, 46, 3, pp. 37-56..
Conde Gutiérrez del Álamo, F. (2009). Análisis sociológico del sistema de discursos. Madrid: CIS
González Vallés, J.E. y Piñeiro Otero, Teresa (2016). Diseños en la moderna investigación universitaria. Madrid: McGrawHill
Barley, N. (2003). El antropólogo inocente. Barcelona: Anagrama
Barthes, R. (1989/1980). La cámara lúcida. Nota sobre la fotografía. Barcelona: Paidós
Mills, C.W. (2003). La imaginación sociológica. México: Fondo de Cultura Económica
Alonso, L. E. (1998). La mirada cualitativa en sociología. Madrid: Fundamentos
Bertaux, D. (2005). Los relatos de vida. Perspectiva etnosociológica. Barcelona: Bellaterra
Arroyo, M. y Sábada, I. (coord.) (2012). Metodología de la investigación social: técnicas innovadoras y sus aplicaciones. Madrid: Síntesis
Ibáñez, J. (2002). Sociología de la vida cotidiana. Madrid: Siglo XXI
Carrero, V.; Soriano, R. y Trinidad, A. (2012). Teoría fundamentada. Grounded Theory. Madrid: CIS
Ibáñez, J. (1985). “Análisis sociológico de textos y discursos”, RIS, 43, pp.119-160.
Martín Criado, E. (2014). “Mentiras, inconsistencias y ambivalencias. Teoría de la acción y análisis de discurso”, RIS, 72(1), 115-138. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas de Investigación Cualitativas, Prospectivas e Participativas/615545004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo de Fin de Máster/615545013 | Prácticas Externas/615545012 |
|
|