Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
C2. Coñecer ao detalle os fundamentos teóricos e prácticos da investigación-acción participativa e do uso avanzado da investigación social para a intervención no ámbito público e privado. |
A3 |
C3. Coñecer de forma detallada os fundamentos teóricos e prácticos das técnicas prospectivas e o uso avanzado das mesmas para emitir conclusións fundamentadas na evolución futura de retos sociais, económicos e políticos complexos e de alta incerteza. |
A4 |
C4. Coñecer, comparar e combinar de forma creativa e nova as principais paradigmas e deseños de investigación (cuantitativa, cualitativa, mixta, prospectiva, participativa), recollendo os principais avances recentes en cada deseño. |
A6 |
C6. Manexar os fundamentos teóricos e científicos necesarios para levar a cabo unha investigación social de tipo cuantitativo e cualitativo empregando ferramentas tecnolóxicas avanzadas (R). |
A7 |
C7. Recoñecer as distintas opcións de presentación e visualización de resultados de investigación e a súa fundamentación metodolóxica para transmitir de forma clara os resultados da investigación aos distintos públicos. |
A10 |
C10. Adquirir coñecementos avanzados sobre os aspectos teóricos e prácticos dos retos das sociedades actuais a través dos procesos de investigación e análise social. |
A11 |
H1. Avaliar e seleccionar a paradigma metodolóxico adecuado (cuantitativa, cualitativa, mixta, prospectiva, participativa) para formular xuízos a partir de información incompleta ou limitada sobre fenómenos asociados aos retos sociais, económicos e políticos. |
A12 |
H2 Adoptar as medidas adecuadas para a preservación dos principios éticos fundamentais e avanzados da investigación social, así como para a protección adecuada dos datos recompilados. |
A14 |
H4 Transmitir os resultados dunha investigación básica e aplicada, así como os fundamentos máis relevantes sobre os que se sustentan, de modo claro e sen ambigüidades atendendo á diversidade de contextos, públicos e necesidades, usando distintas opcións de presentación e visualización. |
A15 |
H5 Levar a cabo unha investigación de tipo cualitativo e cuantitativo en R. |
A16 |
H6 Desenvolver capacidade para planificar a investigación, elixindo correctamente as fases e os procedementos que garantan a máxima rigorosidade e que sexan adecuados a distintos contextos dentro do ámbito público ou privado. |
A17 |
H7 Adquirir a capacidade de continuar profundando nos métodos de investigación e análise dun modo que haberá de ser en gran medida auto-dirixido e autónomo. |
A19 |
H9 Desenvolver unha capacidade avanzada para avaliar a calidade e os resultados dos procesos de investigación. |
A20 |
CP1. Contrastar a importancia da diversidade metodolóxica existente para a análise da realidade social, política e económica, abordando distintos problemas complexos das sociedades actuais a través de solucións creativas e novas. |
A24 |
CP5. Ser capaz de traballar con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas avanzadas propias das ciencias sociais. |
A26 |
CP7. Desenvolver a capacidade de xerar teorías de alcance intermedio e, por tanto, potencialmente aplicables/transferibles á sociedade, interpretando os inputs que xeran as técnicas de análise social. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saberá deseñar un proceso de investigación avanzado que contemple os pasos para dar para analizar información cualitativa de distinta índole e recollida durante o traballo de campo a través de técnicas innovadoras e diversas. |
AM2 AM3 AM4 AM11 AM16 AM20 AM24
|
|
|
Será capaz de analizar situacións complexas a partir dos discursos e sistemas de discursos derivados da aplicación de técnicas de investigación cualitativa dun modo crítico e contextual. |
AM4 AM11 AM16 AM17 AM24 AM26
|
|
|
Será capaz de combinar e integrar a análise e a interpretación na análise crítica do discurso en escenarios de alta reflexibilidade e especialización. |
AM4 AM7 AM10 AM12 AM17 AM19 AM24 AM26
|
|
|
Será capaz de analizar datos derivados da aplicación de técnicas de investigación etnográfica, en distintas modalidades (clásica, multisituada, móbil, colaborativa, en casa, visual, virtual). |
AM4 AM11 AM12 AM16 AM20 AM24 AM26
|
|
|
Coñecerá formas aplicadas de análises de información cualitativa, en especial en contextos de intervención social, a través de mecanismos de Investigación-Acción Participativa. |
AM2 AM4 AM7 AM10 AM12 AM14 AM16 AM17 AM20
|
|
|
Estará familiarizado coas distintas opcións e estratexias para a transferencia e presentación e visualización de resultados procedentes da análise cualitativa a públicos especializados e non especializados. |
AM6 AM7 AM12 AM14 AM15
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Análise microsocial |
Diferenciación macro e microsocial, dilema e relación. Teorías e aproximacións microsociales. Análise da interacción social. Aplicacións da análise microsocial |
Teoría e desenvolvemento da análise etnográfica
|
Fundamentos clásicos e aplicacións. Xiro constructivista e reflexibilidade. Xiro ontológico e etnografías multi-especie. Etnografía visual e as súas aplicacións na sociedade virtual. A etnografía multi-situada ante a sociedade global. Etnografías colaborativas e móbiles |
Teoría e desenvolvementos na análise de discurso
|
Fundamentos, avances, innovacións. Integración análise e interpretación. Análise crítica do discurso e análise de sistemas de discursos |
A análise de discursos ante a sociedade virtual
|
Análise de contidos virtuais: Análise de redes sociais e contido web
web |
Principios e aplicacións da teoría fundamentada |
Principios e aplicacións da teoría fundamentada |
Perspectivas fenomenolóxicas e análise de experiencias |
Perspectivas fenomenolóxicas e análise de experiencias |
Usos e innovacións no manexo de software de análises cualitativas |
Manexo en MAXQDA e R |
Estratexias de presentación de resultados e aplicacións para a intervención social |
Estratexias de presentación de resultados e aplicacións para a intervención social |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A6 A11 A12 A14 A15 A24 A26 |
0 |
60 |
60 |
Presentación oral |
A2 A3 A4 A6 A7 A14 A19 A26 |
0 |
10 |
10 |
Análise de fontes documentais |
A2 A3 A4 A6 A7 A10 A11 A15 A16 A19 A24 |
0 |
9 |
9 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A10 A17 A20 |
0 |
21 |
21 |
Lecturas |
A2 A3 A4 A7 A10 A16 A17 A19 A20 |
0 |
40 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Desenvolvemento de traballos de investigación e ensaio de forma autónoma, con guía personalizada a través de titorías online |
Presentación oral |
Presentación online de traballos autónomos realizados |
Análise de fontes documentais |
Exercicios prácticos de análises de datos cualitativos |
Sesión maxistral |
Impartición de docencia relativa aos fundamentos da investigación cualitativa, as súas innovacións e avances máis recentes. Poderán seguirse de forma síncrona ou asíncrona, a través de TEAMS e dos videos das clases. |
Lecturas |
Lecturas de textos crave en análise cualitativa, así como de investigacións concretas para ver o desenvolvemento de distintas estratexias de análise |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
A atención personalizada desta materia desenvolverase de forma presencial e non presencial. Para a comprensión das lecturas e para a realización dos traballos poderedes programar as titorías virtuais que consideredes necesarias no horario que se comunicará ao comezo de curso. Tamén o profesorado estará dispoñible de forma non presencial a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A6 A11 A12 A14 A15 A24 A26 |
Desenvolvemento de traballos de investigación e ensaio de forma autónoma, con guía personalizada a través de titorías online |
80 |
Presentación oral |
A2 A3 A4 A6 A7 A14 A19 A26 |
Presentación online de traballos autónomos realizados |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Conde Gutiérrez del Álamo, F. (2009). Análisis sociológico del sistema de discursos. Madrid: CIS
González Vallés, J.E. y Piñeiro Otero, Teresa (2016). Diseños en la moderna investigación universitaria. Madrid: McGrawHill
Barley, N. (2003). El antropólogo inocente. Barcelona: Anagrama
Barthes, R. (1989/1980). La cámara lúcida. Nota sobre la fotografía. Barcelona: Paidós
Mills, C.W. (2003). La imaginación sociológica. México: Fondo de Cultura Económica
Alonso, L. E. (1998). La mirada cualitativa en sociología. Madrid: Fundamentos
Arroyo, M. y Sábada, I. (coord.) (2012). Metodología de la investigación social: técnicas innovadoras y sus aplicaciones. Madrid: Síntesis
Ibáñez, J. (2002/1994). Sociología de la vida cotidiana. Madrid: Siglo XXI
Carrero, V.; Soriano, R. y Trinidad, A. (2012). Teoría fundamentada Grounded Theory. . Madrid: CIS
Ibáñez, J. (1985). “Análisis sociológico de textos y discursos”, RIS, 43, pp.119-160..
Martín Criado, E. (2014). “Mentiras, inconsistencias y ambivalencias. Teoría de la acción y análisis de discurso”, RIS, 72(1), 115-138..
Zárraga, J.L. (2009). “Por qué, qué y para qué investigamos: la trastienda de la investigación social”, Política y Sociedad, 46, 3, pp. 37-56.. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas de Investigación Cualitativas, Prospectivas e Participativas/615545004d |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|