Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
C10. Adquirir coñecementos avanzados sobre os aspectos teóricos e prácticos dos retos das sociedades actuais a través dos procesos de investigación e análise social. |
A13 |
H3 Desenvolver unha investigación aplicada con fins de intervención relacionada con algún reto complexo da sociedade. |
A16 |
H6 Desenvolver capacidade para planificar a investigación, elixindo correctamente as fases e os procedementos que garantan a máxima rigorosidade e que sexan adecuados a distintos contextos dentro do ámbito público ou privado. |
A19 |
H9 Desenvolver unha capacidade avanzada para avaliar a calidade e os resultados dos procesos de investigación. |
A20 |
CP1. Contrastar a importancia da diversidade metodolóxica existente para a análise da realidade social, política e económica, abordando distintos problemas complexos das sociedades actuais a través de solucións creativas e novas. |
A21 |
CP2. Aplicar os procesos e protocolos de captación de información de forma ética necesarios para observar e analizar de forma correcta e respectuosa a realidade social, política e económica, especialmente en contextos de alta vulnerabilidade ou complexidade. |
A22 |
CP3. Elaborar e implementar proxectos de investigación en contornas novas ou pouco coñecidos. |
A23 |
CP4. Desenvolver a capacidade para aplicar os coñecementos teóricos e metodolóxicos adquiridos á actividade profesional en contornas interdisciplinares. |
A25 |
CP6. Desenvolver a capacidade de entender en profundidade os fundamentos teóricos e prácticos dos métodos estatísticos, as técnicas multivariantes e as ferramentas de software para a análise avanzada. |
A26 |
CP7. Desenvolver a capacidade de xerar teorías de alcance intermedio e, por tanto, potencialmente aplicables/transferibles á sociedade, interpretando os inputs que xeran as técnicas de análise social. |
A29 |
CP10. Elaborar, presentar e defender de maneira individual un exercicio orixinal de carácter profesional no ámbito da investigación que faga unha contribución significativa ao estado da cuestión no estudo dun problema complexo e/ou á súa resolución práctica. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
C10. Adquirir coñecementos avanzados sobre os aspectos teóricos e prácticos dos retos das sociedades actuais a través dos procesos de investigación e análise social. |
AM10
|
|
|
H3 Desenvolver unha investigación aplicada con fins de intervención relacionada con algún reto complexo da sociedade. |
AM13
|
|
|
H6 Desenvolver capacidade para planificar a investigación, elixindo correctamente as fases e os procedementos que garantan a máxima rigorosidade e que sexan adecuados a distintos contextos dentro do ámbito público ou privado. |
AM16
|
|
|
H9 Desenvolver unha capacidade avanzada para avaliar a calidade e os resultados dos procesos de investigación. |
AM19
|
|
|
CP1. Contrastar a importancia da diversidade metodolóxica existente para a análise da realidade social, política e económica, abordando distintos problemas complexos das sociedades actuais a través de solucións creativas e novas. |
AM20
|
|
|
CP2. Aplicar os procesos e protocolos de captación de información de forma ética necesarios para observar e analizar de forma correcta e respectuosa a realidade social, política e económica, especialmente en contextos de alta vulnerabilidade ou complexidade. |
AM21
|
|
|
CP3. Elaborar e implementar proxectos de investigación en contornas novas ou pouco coñecidos. |
AM22
|
|
|
CP4. Desenvolver a capacidade para aplicar os coñecementos teóricos e metodolóxicos adquiridos á actividade profesional en contornas interdisciplinares. |
AM23
|
|
|
CP6. Desenvolver a capacidade de entender en profundidade os fundamentos teóricos e prácticos dos métodos estatísticos, as técnicas multivariantes e as ferramentas de software para a análise avanzada. |
AM25
|
|
|
CP7. Desenvolver a capacidade de xerar teorías de alcance intermedio e, por tanto, potencialmente aplicables/transferibles á sociedade, interpretando os inputs que xeran as técnicas de análise social. |
AM26
|
|
|
CP10. Elaborar, presentar e defender de maneira individual un exercicio orixinal de carácter profesional no ámbito da investigación que faga unha contribución significativa ao estado da cuestión no estudo dun problema complexo e/ou á súa resolución práctica. |
AM29
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Aplicacións da investigación social ós estudos sociais, desarrollo tecnolóxico e cambio socio-cultural. |
- |
2. Aplicacións da investigación social sobre transformacións dos sistemas económicos e o mercado de traballo. |
- |
3. Aplicacións da investigación social ós estudos sobre medios de comunicación e percepción do risco. |
- |
4. Aplicacións da investigación social ós estudos sobre movilización e desmovilización política. |
- |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A13 A16 A21 A29 |
33 |
15 |
48 |
Sesión maxistral |
A10 A19 A20 A22 A23 A25 A26 |
25 |
0 |
25 |
Traballos tutelados |
A13 A16 A21 A29 |
33 |
15 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Nos talleres aplicaranse os coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais a través de exercicios prácticos e exemplos da investigación social e cultural realizada na Facultade de Socioloxía para saber, de forma práctica, como se implementa o coñecemento á hora de abordar a investigación dos retos sociais actuais. |
Sesión maxistral |
A través de clases teóricas os estudantes familiarizaranse con procesos e proxectos de investigación aplicados reais no ámbito do desenvolvemento tecnolóxico e cambio socio-cultural, a comunicación e percepción social do risco, así como a mobilización e desmovilización política. |
Traballos tutelados |
Os estudantes realizarán exercicios prácticos relacionados cos contidos teóricos abordados que lles permitirán coñecer o uso do método científico, así como a aplicación dos fundamentos epistemológicos e éticos da investigación, transmitir de forma clara os resultados da investigación a distintos públicos, ou a capacidade de desenvolver traballos de investigación de forma autónoma en proxectos de investigación dentro do ámbito temático en contextos de alta transferencia de coñecemento. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Realizarase atención personalizada durante os talleres e a través das tutorías individuais. O material utilizado tanto nas sesións maxistrais como nos talleres estará dispoñible no Campus Virtual, así como os materiais necesarios para a realización das diferentes prácticas e traballos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A13 A16 A21 A29 |
Nos talleres aplicaranse os coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais a través de exercicios prácticos e exemplos da investigación social e cultural realizada na Facultade de Socioloxía para saber, de forma práctica, como se implementa o coñecemento á hora de abordar a investigación dos retos sociais actuais. |
50 |
Traballos tutelados |
A13 A16 A21 A29 |
Os estudantes realizarán exercicios prácticos relacionados cos contidos teóricos abordados que lles permitirán coñecer o uso do método científico, así como a aplicación dos fundamentos epistemolóxicos e éticos da investigación, transmitir de forma clara os resultados da investigación a distintos públicos, ou a capacidade de desenvolver traballos de investigación de forma autónoma en proxectos de investigación dentro do ámbito temático en contextos de alta transferencia de coñecemento. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Convocatoria de primeira oportunidade: A cualificación global da materia será a resultante da suma das cualificacións obtidas nas distintas prácticas e traballos realizados.
Convocatoria de segunda oportunidade: Manterase o mesmo sistema de avaliación para as convocatorias de segunda oportunidade. Os estudantes que non superasen a materia en primeira convocatoria, deberán presentar a totalidade das prácticas e traballos, manténdolles a cualificación obtida naqueles que presentasen durante o cuadrimestre.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Medina, I.; Castillo, P.; Alamos-Concha, P- (2017). Análisis cualitativo comparado. Madrid, CIS
Rodríguez, Mª. J.; Garrigós, J.I. (2017). Análisis sociológico con documentos personales. Madrid, CIS
Conde Gutiérrez, F. (2009). Análisis sociológico del sistema de discursos. Madrid, CIS
Yin Robert (2009). Case study research. Design and Methods. CA: SAGE
Coller, X. (2000). Estudio de casos. Madrid, CIS
Creswell, John (2007). Qualitative Enquiry and Research Design: choosing among five approaches. CA:SAGE
Ellet, W. (2018). The case study handbook_ a student´s guide. Boston |
Durante o curso se compartirán no campus virtual as fontes de información adicional específicas de cada unha das sesións que poidan resultar necesarias para o correcto seguimento do curso. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Matrícula Esta é unha do tres materias optativas que se ofertan no 2º cuadrimestre. Para superar a titulación, deberán cursarse polo menos dúas materias optativas, a elixir os seminarios de especialización e o complemento de formación "Análise estatística descritivo e inferencial" (1º cuadrimestre). Quen se matricule no complemento de formación, só necesitará matricularse nun seminario de especialización. Quen non se matricule no complemento de formación, necesitará cursar dous seminarios de especialización. |
|