Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Estrutura e cambio social Código 615G01208
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Docampo García, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.docampo@udc.es
Profesorado
Docampo García, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.docampo@udc.es
Web
Descrición xeral Materia que trata de coñecer as principais variables que artellan á sociedad e as teorías interpretativas sobre as mesmas Asemade, trátase de adquirir compentencias para facer análises sobre a realidade social

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer as principais variables que permiten interpretar os fenómenos sociais A1
A3
A6
A12
A17
A18
A19
A23
A34
A35
B6
B7
B13
B14
B16
B17
B20
B21
B24
B25
B26
B27
C1
C3
C6
C7
Analizar as principais variables que artellan ás sociedades A4
A8
A9
A14
A32
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B13
B14
B17
B18
B21
C1
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
1. Concepto de Estrutura 1.1. Da Socioloxía á Estrutura Social.
1.2. Obxecto de estudio da Estrutura Social
1.3. Diferentes aproximacións teóricas ó estudio da Estrutura Social
2. Tipoloxía e compoñentes das estruturas 2.1. Perspectiva posicional
2.2. Perpspectiva identitaria
2.3. Perspectiva dimensional
3. Estratificación e Clases Sociais 3.1. A formación dos principais paradigmas interpretativos
3.2. Paradigma marxista
3.3. O enfoque funcionalista
3.4. As propostas weberianas e neoweberianas
3.5. A revisión neomarxista
4. Mobilidade social 4.1. Conceptos
4.2. Análise e indicadores
4.3. Principais características dos procesos de mobilidade en España

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A3 A6 A12 A35 B13 B17 B18 B21 C1 C7 3 30 33
Sesión maxistral A1 A8 A9 A17 A19 A34 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B26 B27 C6 30 0 30
Solución de problemas A4 A14 A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 C1 C3 C7 20 60 80
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Exame da materia vista en clase
Sesión maxistral Exposición oral da/o profesor/a da materia
Solución de problemas Corrección de tarefas que semanalme deben realizar os/as alumnos/as

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Solución de problemas
Descrición
Atención en horas de titoría

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A3 A6 A12 A35 B13 B17 B18 B21 C1 C7 Exame sobre a materia 90
Solución de problemas A4 A14 A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 C1 C3 C7 Tarefas e exercicios propostos ao alumnado 10
 
Observacións avaliación

O alumnado con dispensa académica terá que realizar un exame sobre os contidos da materia (material disponible en moodle) que computará sobre un 100%


Fontes de información
Bibliografía básica

CACHÓN RODRÍGUEZ, L. (1989): ¿Movilidad social o trayectorias de clase?. Madrid: CIS.

CARABAÑA MORALES, J.; GÓMEZ BUENO, C. (1996): Escalas de prestigio profesional; Madrid, CIS (Cuadernos Metodológicos, nº 19).

CARABAÑA, J. (ed.) (1995). Desigualdad y clases sociales. Un seminario en torno a E. O. Wright, Fundación Argentaria, Madrid.

CROMPTON, R. (1994): Clase y estratificación. Una introdución a los debates actuales. Tecnos, Madrid.

ECHEVERRÍA ZABALZA, J. (1999): La movilidad social en España (1940-1991); Madrid: Istmo.

ERIKSON, R., e GOLDTHORPE, J.H. (1993). The Constant Flux. A Study of Class Mobility in Industrial Societies. Oxford, Clarendon Press.

FEITO ALONSO, R. (1995). Estructura social contemporánea. Las clases sociales en los países industrializados. Madrid: siglo XXI.

GARCÍA DOCAMPO, M. (2000): El concepto y la medida de las desigualdades sociales. A Coruña: Servicio de Publicación da Universidade da Coruña.

GARCÍA FERRANDO, M. (Coord.) (1999): Pensar nuestra sociedad. Valencia, Tirant lo blanch.

GONZÁLEZ, J. J. (1992). Clases Sociales: Estudio comparativo de España y la comunidad de Madrid. Comunidad de Madrid.

HERNÁNDEZ DE FRUTOS, T. (1997): Para comprender las estructuras sociales; Pamplona: Verbo Divino.

HERNÁNDEZ, F. y MERCADÉ, F. (1986): Estructuras sociales y cuestión nacional en España, Ariel, Barcelona.

KERBO, H. R. (1998): Estratificación social y desigualdad. El conflicto de clases en perspectivas histórica y comparada. Madrid: McGraw-Hill

MARTÍNEZ, R. (1999): Estructura social y estratificación. reflexiones sobre las desigualdades sociales; Madrid: Miño y Dávila editores

MIGUEL, Jesús de M. (1998): Estructura y Cambio Social en España. Madrid, Alianza Editorial.

PRIOR, J. (Coord.) (2001), La sociedad española. Granada: Editorial Comares.

PUYOL, R. (ed.) (1999): Dinámica de la población española. Cambios demográficos en el último cuarto del siglo XX; Madrid: Síntesis.

REQUENA, M.; SALAZAR, L.; RADL, J. 2013. Estratificación Social. Madrid: McGrawHill

TEZANOS, J. F. (1988): “La estratificación social: Desigualdad y jerarquización” en S. del Campo, Tratado de Sociología, Madrid, Taurus (1992), pp. 287-318.

TEZANOS, J. F. (1988): “Principales teorías sobre estratificación social”, en S. del Campo, Tratado de Sociología, t.I., Madrid: Taurus, pp. 319-365.

WALLERSTEIN, I. 1974 e 1980. El moderno sistema mundial. Madrid, Siglo XXI (2 vol.), 1979 y 1984.

WRIGHT, E. O. (1985): Clases. Siglo XXI, Madrid, 1994.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Como cada semana vemos un tema novo e diferente, recoméndase un seguemento continuado da materia, lendo cada tema antes da clase, comentando as dúbidas en cada sesión e repasando cun maior afondamento despois de cada clase. É igualmente recomendable facer todos os exercicios non obrigartorios, xa que permiten unha mellor comprensión e apredizaxe da mateira. 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías