Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para aplicar técnicas e procesos de creación e difusión no campo do deseño gráfico. |
A2 |
Capacidade para realizar a ordenación técnica dos materiais sonoros e visuais. |
A4 |
Capacidade para gravar sinais sonoras. |
A6 |
Capacidade de experimentar e innovar mediante o coñecemento e uso de técnicas e métodos aplicados. |
A8 |
Capacidade para aplicar técnicas e procesos de producción e de difusión audiovisual en tódalas súas fases, incluída a súa promoción e comercialización. |
A9 |
Capacidade de análise da forma icónica e a imaxe espacial tanto na imaxe fixa como en movemento. |
A11 |
Capacidade de utilización das técnicas e procesos na creación de productos multimedia. |
A12 |
Capacidade de aplicación de técnicas e procedementos para a composición da imaxe fixa e en movemento. |
A15 |
Capacidade para buscar, seleccionar e sistematizar calquera tipo de documento audiovisual. |
A18 |
Capacidade para aplicar técnicas e procesos de creación e recursos técnicos ou humanos necesarios para o deseño de producción integral dun traballo audiovisual. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B8 |
Traballar en equipo respetando os valores dos demais. |
B9 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B11 |
Mellorar a habilidade para o uso e a adaptación axeitada das ferramentas tecnolóxicas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos do son, a imaxe e o video |
A4 A9 A11 A12
|
B1 B5 B11
|
C1 C3 C6 C8
|
Coñecer conceptos básicos redes de comunicacións |
A1 A6 A15
|
B1 B11
|
C3 C6 C8
|
Coñecer o proceso de xeración de productos multimediáticos |
A2 A4 A6 A8 A9 A11 A12 A15
|
B5 B8 B11
|
C1 C3 C6 C8
|
Adquirir destreza coas ferramentas tecnolóxicas relacionadas coa creación e xestión de productos multimediáticos |
A4 A8 A11 A12 A15 A18
|
B1 B3 B4 B5 B8 B9 B11
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución |
1.1. Modelo xeral dos medios de comunicación
1.2. Evolución histórica de medios e técnicas
1.3. Modelo xeral dos sistemas de comunicación
1.4. Confluencia de medios e sistemas
1.5. Multimedia, hipertexto e hipermedia |
2. Os compoñentes alfanuméricos |
2.1. A escrita
2.1. Tratamento dixital dos caracteres
2.2. Presentación da escrita
2.3. Procesado de textos
2.4. Recoñecemento óptico da escrita
2.5. Conversión de escrita en voz
2.6. Recuperación de soportes antigos
2.7. Almacenamento de textos
2.8. Transmisión de textos |
3. Os compoñentes gráficos |
3.1. A imaxe real
3.2. Captación da imaxe instantánea
3.3. Tratamento dixital da fotografía
3.4. A imaxe de síntese
3.5. Tratamento dixital dos gráficos
3.6. Presentación de imaxes e gráficos
3.7. Recuperación de soportes antigos
3.8. Composición de texto e gráficos
3.9. Almacenamento de gráficos
3.10. Transmisión de gráficos |
4. Os compoñentes do son |
4.1. A fala
4.2. A música
4.3. Captación do son real
4.4. Tratamento dixital do son real
4.5. Conversión de fala en escrita
4.6. Síntese do son
4.7. Mestura dos sons
4.8. Presentación do son
4.9. Recuperación de soportes antigos
4.10. Almacenamento do son
4.11. Transmisión do son |
5. Os compoñentes do vídeo |
5.1. A imaxe en movemento
5.2. O son asociado
5.3. Captación de imaxe e son reais
5.4. Adición de compoñentes alfanuméricos, gráficos e sónicos
5.5. Síntese da imaxe
5.6. Mestura de imaxes e sons
5.7. Presentación do vídeo
5.8. Recuperación de soportes antigos
5.9. Almacenamento de imaxe con engádegas
5.10. Transmisión de imaxes en movemento |
6. Os productos multimediáticos |
6.1. Compoñentes
6.2. Relación entre os compoñentes
6.3. Grao de interactividade
6.4. Xeración do producto
6.5. Presentación do producto
6.6. Soporte do producto
6.7. Medios de comunicación producto-cliente |
7. Xeración e presentación de productos |
7.1. Equipamento informático
7.2. Aplicacións específicas
7.3. Arquitectura do sistema
7.4. Xestión do sistema
7.5. Codificación e compresión
7.6. Interfaces coas redes de comunicación |
8. Comunicación producto-cliente |
8.1. Servidores e clientes
8.2. Redes de área local
8.3. Redes de área ampla
8.4. A rede de redes
8.5. A presentación en modo web
8.6. Linguaxes específicas
8.7. Soporte para periférico de UCP de cliente
8.8. Soporte para servidor de rede |
9. Os multimedia en rede |
9.1. Técnicas de transmisión de datos
9.2. Protocolos de comunicación
9.3. Redes para contribución, producción, distribución e difusión
9.4. Control da calidade da transmisión
9.5. Intercambio de productos en rede
9.6. Mercados virtuais
9.7. Comercio electrónico específico |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
|
0 |
8 |
8 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
6 |
3 |
9 |
Traballos tutelados |
|
10 |
50 |
60 |
Presentación oral |
|
1 |
5 |
6 |
Prácticas a través de TIC |
|
30 |
45 |
75 |
Sesión maxistral |
|
30 |
60 |
90 |
Proba de resposta breve |
|
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
30 |
0 |
30 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Revisión da bilbiografía. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Visitas a centros de xeración de productos multimediáticos (R, La Voz de Galicia, TVG, etc.) |
Traballos tutelados |
Realización en grupos de 3,4 ou 5 alumnos de un traballo sobre unha das temáticas tratadas na materia |
Presentación oral |
Presentación en grupo do traballo tutelado realizado |
Prácticas a través de TIC |
Creación dun sitio Web. Creación dun blog. Manexo de ferramentas de edición de imaxe, audio e video. |
Sesión maxistral |
Fundamentos teóricos da materia. |
Proba de resposta breve |
Exame tipo test ou de resposta breve para avaliar os coñecementos acadados polo alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Compre que o alumno consulte co profesor sobre a evolución do traballo, co obxetivo de que éste o supervise e oriente, previamente a avaliación final. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
|
O longo de curso realizaranse unha serie de exercicios prácticos no laboratorio.
Valorarase a destreza e o resultado obtido. |
25 |
Presentación oral |
|
Valorarase a claridade na exposición e a capacidade de comunicación |
5 |
Proba de resposta breve |
|
Valorarase o número de respostas acertadas. Nalgúns casos, as preguntas contestadas incorrectamente poden penalizar na nota. |
60 |
Traballos tutelados |
|
Valorarase a calidade da memoria, as referencias bibliográficas consultadas, e a calidade da redacción. |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Dastbaz (2000). Design and Development of Active Multimedia Systems. McGraw Hill
Castro, M. A., y otros (2002). Diseño y desarrollo multimedia: Sistemas, imagen, sonido y vídeo. Ra-Ma
Edward M. Schwalb (2004). iTV Handbook: Technology and standards. IMSC Press Multimedia Series
Tay Vaughan (2003). Multimedia - Making it work. Osborne/McGraw Hill
K. Rao, Zoran Bojkovic, Dragorad Milovanovic (2002). Multimedia Communication Systems: Techniques, Standards and Networks. Prentice Hall
Ralf Steinmetz, Klara Nahrstedt (2002). Multimedia Fundamentals: Media Coding and Content Processing. Prentice Hall
Carlos Correia (1997). Multimédia On/Of Line, Uma estratégia de comunicação para o século XXI. Lisboa: Editorial Notícias
Ralf Steinmetz, Klara Nahrstedt (1995). Multimedia: Computing, Communications and Applications. Prentice Hall
Elsom-Cook (2000). Principles of Interactive Multimedia. McGraw Hill
Robert S. Tannenbaum (1998). Theoretical Foundations of Multimedia. Palgrave Macmillan Pblrs. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Familiaridade cos conceptos propios dos medios de comunicación masiva, das máquinas lóxicas de uso común (ordenadores), da Internet e da world wide web. |
|