Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a función do deseñador de produción ou xefe do departamento artístico dentro do proxecto audiovisual en xeral e nos videoxogos e a animación en particular. Analizar os conceptos e técnicas básicas así como as ferramentas con as que se manexa, aprendendo a visualizar o proceso na súa totalidade. |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A19 A20 A21 A36 A42
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1er BLOQUE.
FUNCIÓN E RESPONSABILIDADES DO DESEÑADOR DE PRODUCIÓN |
1. Competencias e coñecementos do Deseñador de Produción. Orixe do deseño e primeiros deseñadores.
2. Fundamentos artísticos.
3. A influencia da iluminación e a cor.
4. VFX na dirección artística. |
2º BLOQUE.
PROCESO XERAL DE TRABALLO |
5. Documentación dos decorados. Características arquitectónicas e artísticas.
6. Documentación dos persoaxes: psicoloxía, aspecto, comportamento.
7. Storyboards e storymovies.
8. Deseño previo, debuxos, maquetas e planos de construción.
9. Creación de entornos e persoaxes. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A19 A20 A21 A36 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
24 |
32 |
56 |
Obradoiro |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A19 A20 A21 A36 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
24 |
32 |
56 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A19 A20 A21 A36 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
0 |
35 |
35 |
Proba de resposta múltiple |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A19 A20 A21 A36 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións expositivas nas que se explicarán os aspectos principais dos bloques temáticos que comprende a materia. Un dos seus obxectivos é facilitar a aprendizaxe dos conceptos propios do deseño de produción na imaxe animada e os videoxogos. |
Obradoiro |
Prácticas curtas para elaborar en clase. Preparación e aplicación do temario teórico.
|
Traballos tutelados |
Práctica grupal onde se elaborará a Dirección Artística a partir dun guión de animación ou videoxogo. |
Proba de resposta múltiple |
Examinarase dous contidos teóricos explicados nas sesións maxistrais e vos textos de lectura obrigatoria |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
Traballo na aula para elaborar os exercicios propostos
Titorías personalizadas (previa cita ao correo electrónico) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A19 A20 A21 A36 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
Traballos tutelados: Prácticas curtas para elaborar en clase deseñadas para realizarse de forma individual. Preparación e aplicación do temario teórico.
Taller: Práctica grupal onde se elaborará a Dirección Artística a partir dun guión de animación ou videoxogo. |
70 |
Proba de resposta múltiple |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A19 A20 A21 A36 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
Se examinará os contidos teóricos explicados nas sesións maxistrais e os textos de lectura obrigatoria. |
30 |
|
Observacións avaliación |
-A teoría supón o 30% da nota e a práctica un 70%. -Para superar a materia, a suma dos seus partes ha de obter un 50% (50 puntos). Para aprobar a materia, só poderán realizar un único exame na convocatoria de xuño-xullo, na data estipulada oficialmente, para o que deberán haber presentar as prácticas requiridas durante o curso (70% da nota) e aprobar o exame teórico (30% da nota), cos mesmos criterios que se marcan na avaliación. A forma de valoración na convocatoria extraordinaria realizarase da mesma forma que a convocatoria de xuño-xullo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Glebas, Francias (2012). "Creating Worlds" de "The Animator's Eye: Adding Life to Animation with Timing, Layout, Design, Color and Sound" . Routledge
HART, John (2001). "La Técnica del Storyboard". Madrid: IORTV
STEVEN, Katz D. (2002). "Plano a plano. De la idea a la pantalla". Madrid: Editorial Plot
Heit, Laura (2013). Animation Sketchbooks. Chronicle Books Llc
ARNHEIM, Rudolf. (2002). Arte y percepción visual. Psicología del ojo creador. Alianza editorial, 2º edición
Amidi, Amid (2006). Cartoon Modern: Style and Design in Fifties Animation. Chronicle Books
Hanson, M. (2004). Cine Digital: Escenarios de ciencia ficción. Barcelona: Océano.
Bacher, Hans, P. (2007). Dream Worlds: Production Design in Animation. Routledge
Yot, Richard (2019). Light for Visual Artists Second Edition: Understanding and Using Light in Art & Design. Laurence King Publishing
Katatikarn, Jasmine; Tanzillo, Michael (2016). Lighting for Animation: The Art of Visual Storytelling. Routledge
Bacher, Hans, P. (2015). Sketchbook: Composition Studies for Film. Talisman
Canemaker, John (2014). The Art and Flair of Mary Blair: An Appreciation. DISNEY PR
Polson, Tod (2013). The Noble Approach: Maurice Noble and the Zen of Animation Design. Chronicle Books LLC
Ghez, Didier (2018). They Drew As They Pleased 4: Volume 4. Random House Uk
Ghez, Didier (2020). They Drew as They Pleased Vol. 6: The Hidden Art of Disney’s New Golden Age. Chronicle Books
Mateu Mestre, Marcos (2022). TINTA Volumen 2. Formato, energía y composición para narradores visuales. ANAYA MULTIMEDIA
Mateu Mestre, Marcos (2020). Tinta: Dibujo y composición para narradores visuales. ANAYA MULTIMEDIA
Bacher, Hans, P. (2018). Vision: Color and Composition for Film. Talisman |
|
Bibliografía complementaria
|
VV.AA (2018). Spider-Man. Into the Spider-Verse -The Art of the Movie. Titan Books
Amidi, Amid (2011). The Art of Pixar: The Complete Color Scripts and Select Art from 25 Years of Animation (Disney Pixar X Chronicle Books). Chronicle Books
Ruddell, Caroline; Ward, Paul (2019). The Crafty Animator: Handmade, Craft-based Animation and Cultural Value. Palgrave Macmillan |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Linguaxe e Narrativa Gráficas e Audiovisuais/616G02002 | Debuxo de Contornas e Arte de Concepto/616G02013 | Materiais e Iluminación/616G02017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dirección e Realización/616G02005 |
|
Materias que continúan o temario |
Efectos Especiais en Animación/616G02026 |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- A entrega realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
- De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
2. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 4. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). 5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|