Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar o valor engadido polo son nun produto de animación ou videoxogo |
A4 A5 A22 A37 A39
|
B2 B3 B4 B6 B11 B13
|
C1 C3 C4 C8 C9
|
Coñecer os componentes do son e a música, as súas potenciailidades e principais códigos no contexto da animación e dos videoxogos |
A4 A8 A10 A39
|
B1 B3 B4 B8 B12
|
C3 C4
|
Deseñar e desenvolver a banda sonora íntegra dunha peza de animación ou videoxogo, tanto dunha perspectiva lineal como interactiva |
A4 A5 A10 A37
|
B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C3 C6 C7 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O son audiovisual |
1.1 Introdución
1.2. O son e os seus componentes
1.3. Modos de escoita
1.4. A auricularización
1.5. O deseño sonoro
1.6. Profesionais do son |
2. A audiovisión |
2.1. A ilusión do son audiovisual
2.2. Síncresis e valor engadido
2.3. As combinacións audiovisuais
2.4. Clasificación do son en relación coa imaxe
|
3. Efectos de son |
I. Espazo acústico
3.1. Paisaxe sonora
3.2. Espazo sonoro
3.3. Ambiente
II. Tipoloxías de efectos de sons
III. Funcións
|
4. Música |
4.1.Conceptos musicais básicos
4.2. A música fílmica
4.3. A música interactiva
4.4. Componentes estructurais, funcionais e expresivos
4.5. Funcións |
5.Voz |
5.1. Tipos de voz audiovisual
5.2. A voz na construción de personaxes
5.3. Doblaxe |
6. Silencio |
6.1. O silencio na banda de sonido
6.2. Funcións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A4 A5 A8 A10 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B13 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
24 |
40 |
64 |
Proba de resposta múltiple |
B3 |
1 |
0 |
1 |
Aprendizaxe colaborativa |
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 |
0 |
31 |
31 |
Presentación oral |
A5 A22 A37 A39 B3 B4 B6 B11 B12 C1 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A22 A37 A39 B1 B2 B9 B10 |
24 |
24 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Desenvolvemento de diferentes actividades de carácter práctico cuxo obxecto é pór en xogo todos aqueles coñecementos que, sobre o deseño sonoro, foron tratados durante as clases expositivas. |
Proba de resposta múltiple |
Esta proba teórica versará sobre os contidos do libro "Sonidos que cuentan. La ambientación sonora en el audiovisual." Barcelona: UOC. |
Aprendizaxe colaborativa |
Creación de deseño sonoro e dobraxe dun fragmento audiovisual animado
proposto pola profesora (traballo B ou Proxecto final). Parte desta nota -ata un
punto- estará determinada polas rúbricas de avaliación propia e dos/as compañeiros. |
Presentación oral |
Presentación oral do "Proxecto final" (creación de deseño sonoro). Nesta presentación, cada grupo deberá
explicar o seu deseño sonoro, especialmente no que respecta ás decisións estéticas, e
responder as preguntas dos/os compañeiros/as. Cada un dos proxectos finais será
valorado polos/as estudantes a partir dunha rúbrica de avaliación proposta pola profesora. |
Sesión maxistral |
Clase expositiva ilustrada con exemplos de carácter sonoro e/ou audiovisual. Complementarase con materiais e contidos audiovisuais que se porán a disposición do estudiantado a través do Campus Virtual. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
O desenvolvemento de cada unha destas actividades contará con atención personalizada na aula , co obxecto de apoiar ou reconducir a planificación ou execución de cada un destes traballos e solventar as dúbidas oportunas.
No caso da aprendizaxe colaborativa que detente unha maior carga de traballo autónomo, o seguimento destas actividades efectuarase nas clases prácticas sinaladas para tal fin, así como en titorías personalizadas a demanda do/a estudante o do seu equipo de traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 |
Entregar de forma grupal o deseño sonoro íntegro dunha peza
audiovisual animada |
30 |
Proba de resposta múltiple |
B3 |
Esta proba teórica versará sobre os contidos do libro "Sonidos que cuentan. La ambientación sonora en el audiovisual." Barcelona: UOC. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A4 A5 A8 A10 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B13 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
Para o cómputo das prácticas,
o/a estudante ten que entregar
polo menos o 80% das prácticas da
materia (grupo mediano). |
40 |
Presentación oral |
A5 A22 A37 A39 B3 B4 B6 B11 B12 C1 |
Cada un dos proxectos finais será
valorado polos estudantes a partir dunha
rúbrica de avaliación proposta pola
profesora.
Para a avaliación da presentación oral
débense cumprir os seguintes requisitos:
(1) asistir e participar na presentación,
(2) entregar a rúbrica de avaliación
cuberta e (3) entregar o "Proxecto
final" (traballo tutelado B) en tempo e forma. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Coa proposta de cada traballo e/ou actividade a profesora explicará
polo miúdo o contido, as normas estéticas e formais, así como o tipo de
soporte e data de entrega. Para superar a materia na CONVOCATORIA OPORTUNIDAD (sistema de avaliación continua) o/a estudante deberá obter un mínimo de 5 puntos (o 50% da puntuación global) na suma total
das avaliacións dos diversos traballos e prácticas da materia. Neste
cómputo non se inclúen os exercicios non orixinais do/a estudante así
como tampouco aqueles traballos entregados fóra de prazo ou nun formato
diferente ao indicado.
Dado o obxecto da materia, todo traballo que careza de son nunha parte,
ou na súa totalidade, será anulado e -por tanto- contará cun 0 na súa
avaliación. No caso do alumnado a tempo parcial e/ou dispensa académica de exención de asistencia establécense os seguintes cambios na avaliación: (1) substitución das actividades desenvolvidas durante a clase maxistral e do prácticas obradoiro por un exame teórico-práctico na data oficial da materia (valor ata 3,5 puntos); (2) desenvolvemento dos traballos tutelados de forma individual. Para superar a materia na SEGUNDA OPORTUNIDADE o/a estudante deberá: - Entregar de forma individual o deseño sonoro íntegro dunha peza audiovisual,
proposta pola docente, co correspondente dossier. Este traballo e a súa
presentación, na que se xustifiquen aquelas decisións tomadas en canto
ao son, terá un valor de 70% na nota final (60% proxecto + 10%
presentación). Para a súa avaliación deberase entregar na data oficial
de exame, no formato sinalado pola profesora (tanto a peza audiovisual
co son íntegro, e o dossier).
- Aprobar o exame na data oficial. Esta proba teórica, de preguntas breves, versará sobre os contidos do libro "Sonidos que cuentan. La ambientación sonora en el audiovisual." Barcelona: UOC. Este exame constituirá o 30% da nota final.
En calquera caso, para superar a materia débese aprobar o exame (5 puntos ou 1,5 ponderado) e obter, como mínimo, unha puntuación de 5 na nota final. Asemade aqueles/as estudantes que na avaliación continua (convocatoria de xaneiro-febreiro) queden por debaixo do umbral do 5 (o 50% da puntuación global), deberán
presentarse de toda a materia -teoría e práctica- na convocatoria de
xullo, seguindo as indicacións e requerimentos desta convocatoria. Nesta segunda oportunidade non se establecen fórmulas alternativas para o alumnado a tempo parcial e/ou con dispensa académica de exención de asistencia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Beauchamp, Robin (2005). Designing Sound for Animation. Burlington: CRC Press
Xalabander, Conrado (2013). El Guion Musical en el Cine . Mundo BSO
Collins, Karen (2008). Game Sound. An Introduction to the History, Theory and Practice of Video Game Music and Sound Design. Cambridge: MIT Press
Chion, Michel (1994). La Audiovisión: introducción a un análisis conjunto de la imagen y el sonido. Barcelona: Paidós
Piñeiro Otero, Teresa (2019). Sonidos que cuentan. La ambientación sonora en el audiovisual. Barcelona:UOC |
Ademais destas fontes de referencia, en Moodle integraranse artigos e outro tipo de recursos que faciliten a comprensión da
materia, traten en concreto algún exemplo ilustrativo ou permitan
afondar nalgún tema de interese. |
Bibliografía complementaria
|
Ávila, Alejandro (1997). El doblaje. Madrid. Cátedra
Collins, Karen (2008). From Pac-Man to pop music : interactive audio in games and new media . Rouledge
Collins, Karen (2013). Playing with Sound: A Theory of Interacting with Sound and Music in Video Games. Cambridge: MIT Press
Theme Ament, Vanessa (2009). The Foley Grail: The Art of Performing Sound for Film, Games, and Animation. Burlington: CRC Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Linguaxe e Narrativa Gráficas e Audiovisuais/616G02002 | Debuxo de Contornas e Arte de Concepto/616G02013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Edición e Montaxe/616G02007 | Son/616G02034 | Proxecto de Animación/616G02021 |
|
|