Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para a análise dos problemas relacionados coa intervención sobre a cidade, o territorio e a paisaxe a diferentes escalas que van desde os proxectos urbanos ata os plans urbanísticos, cun coñecemento adecuado da ecoloxía, a sustentabilidade, as necesidades sociais e os principios de conservación dos recursos enerxéticos e ambientais. |
A34 A42 A46 A50 A53 A56
|
B1 B8
|
C3 C5 C6 C7
|
Coñecer a historia e a teoría do urbanismo así como as técnicas aplicadas no proceso de planificación. |
A34 A42 A50 A51 A53 A57 A63
|
B6
|
C8
|
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e a súa contorna, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
A50 A51
|
B5 B12
|
C1 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEORÍAS E HISTORIA DOS TRAZADOS URBANOS |
TEORÍA URBANISTICA MEDIEVAL
01._A CIDADE MEDIEVAL. A CIDADE PECHADA.
TEORIA RENACENTISTA DA CIDADE
02._A CIDADE COMO PROXECTO DE ARQUITECTURA
03._A CIDADE BARROCA. DO EMBELLISMENT PARCIAL AO EMBELLISMENT TOTAL
REVOLUCIÓN INDUSTRIAL E CIDADE
04._MODELOS DE ORGANIZACIÓN ESPACIAL ANTIURBANA
05._A DIALÉCTICA REFORMA URBANA / EXTENSION URBANA
TEORÍA URBANÍSTICA MODERNA
Análise Científica dos problemas urbanos
06._A URBANISTICA COMO CIENCIA: CERDÁ. TEORÍA GENERAL DE LA URBANIZACIÓN
07._O PLANO REGULADOR E ZONING
As grandes propostas para a cidade contemporánea
08._CIDADE XARDIN
09._CIDADE LINEAL
10._CIDADE INDUSTRIAL
As teorías sobre a gran cidade
11._GROSSTADT-METROPOLIS
12._LE CORBUSIER. HILBERSEIMER. WRIGHT
13._CIAM: A CIDADE FUNCIONAL
A construcción da cidade contemporánea. O Urbanismo coa cidade
14._A URBANÍSTICA CONTEMPORÁNEA
|
ELEMENTOS DE ANALISE URBANO |
A._O LUGAR
B._OS TRAZADOS
C._OS TECIDOS
D._OS COMPOÑENTES:
1.A PARCELA
2.A ILLA
3.AS RÚAS E A PRAZA
4.OS ESPACIOS LIBRES E ZONAS VERDES: PARQUES, XARDÍNS, ÁREAS DE XOGO DE NENOS, ...
5.O TIPO EDIFICATORIO
6.OS EQUIPAMENTOS
|
PRÁCTICAS ANALISIS URBAN |
O TEMA CENTRAL DO CURSO É O ANÁLISIS E ESTUDO DOS TECIDOS URBÁNS PROTOTÍPICOS DA CIDADE EUROPEA
CONTEXTOS DOS TRABALLOS:
1. O LUGAR DA CIDADE NO TERRITORIO
2. CIDADE HISTORICA:
- CIDADE DE ORIXE MEDIEVAL: CIDADE E ARRABÁIS.
- EXTENSIONS URBANAS: ENSANCHES
3. CIDADE CONTEMPORÁNEA:
- PLANS DE ALINEACIÓNS. PLANS XERÁIS
- POLÍGONOS
- PERIFERIA
- ESCALA TERRITORIAL DO URBANO
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
A50 A51 B5 B12 C1 C4 |
1 |
2.5 |
3.5 |
Obradoiro |
A34 A42 A46 A53 B1 B8 C3 C6 C7 |
30 |
48 |
78 |
Proba mixta |
A34 A42 A50 A51 A53 A63 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A51 A53 A57 B6 C8 |
15 |
22.5 |
37.5 |
Obradoiro |
A34 A42 A50 A56 C5 |
10 |
15 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
O PORTFOLIO é un documento imprescindible de aproximacion, tanto a través das técnicas de representacion gráfica (dibuxo, fotografía, collage...) como da reflexion teórica, á lectura da cidade nos diferentes ámbitos espaciáis prototípicos estudiados.
Os dibuxos, fotografías, noticias de prensa, ou reflexions propias reproducirán a mirada do alumnado nas diferentes escalas de aproximación e identificación do específicamente urbanístico, e farán fincapé nas RELACIÓNS sobre as que opera consciente ou inconscientemente o PROXECTO URBANÍSTICO, ou o propio PROXECTO ARQUITECTÓNICO, enriquecendo ou empobrecendo o ámbito de actuación.
O alumnado durante todo o curso académico deberá elaborar o seu portafolio individualmente. |
Obradoiro |
A ANALISE URBANA: TEORÍA E MÉTODOS
PRÁCTICA I
O marco físico como elemento soporte da manufactura urbana
PRÁCTICA II
Análise Urban 1:
_A Cidade de Orixe Medieval
_As Extensiós Urbanas I
*Intensivas: Ensanches
*Extensivas: Barriadas xardin
PRACTICA III
Analise Urban 2:
_A Cidade Moderna e Contemporánea
_As Extensións Urbanas II
*Planes Xerais como planes de Extension
*Planes Xerais como planes de Zonificación:Os Poligonos
*Desregulación do planeamento e a escala territorial do urbano
|
Proba mixta |
Exame final da materia |
Sesión maxistral |
Sesións teóricas |
Obradoiro |
As asignaturas P3, AA2 e U1 coordinarán os seus desenvolvementos no "espacial e temporal" durante o segundo cuatrimestre en torno da CUESTION da RESIDENCIA, en ámbitos susceptibles de ser incorporados aos temarios respectivos. Propónse como obxectivo que o ALUMNADO estableza unha REFLEXION INTEGRAL sobre a cuestion da vivenda de cara a redaccion do PROXECTO ARQUITECTONICO, incorporando desde o primeiro momento as variables (mais aló do DESENVOLVEMENTO DO PROGRAMA estricto) derivadas da ANALISE URBANA nas diferentes ESCALAS.
ANALISE URBANA - ANALISE ARQUITECTONICA - PROXECTO.
Plantexanse como unha UNIDADE DE DOCENCIA que teña NO TEMA VIVENDA, (que en términos urbanísticos identíficase como A RESIDENCIA ou USO RESIDENCIAL) O EIXO VERTEBRADOR. ASÍ MESMO, AS HORAS SEMANAIS DO OBRADOIRO-TALLER (4 horas) CONSIDERÁNSE UN TEMPO PARA A COMPLEMENTARIADE CRITICA DOS DIFERENTES PUNTOS DE VISTA QUE CONFLUEN NO PROXECTO, DESDE A ANALISE ESPECIFICAMENTE ARQUITECTONICA ATA A ANALISE URBANISTICA.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Portafolios do alumno |
Obradoiro |
|
Descrición |
Os profesores de prácticas realizarán un seguimento persoalizado dos traballos do alumnado. As prácticas dos Obradoiros realizaránse como máximo en grupos de TRES persoas.
Medidas de dedicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”. O alumnado nesta circunstancia:
_Con respeto as clases de teoría terá a dispensa de asistencia a ditas clases. Deberá acudir polo menos a un 20% das tutorías establecidas no horario dos docentes de teoría da materia para resolver as cuestions pertinentes de seguimento.
_Con respeto as clases de práctica, estos estudantes deberán asistir a un mínimo do 80% das aulas, incluindose nesta porcentaxe os días da sesión de presentación conxunta dos traballos. Ase mesmo, os docentes de prácticas disporan un 20% das suas tutorías, a requerimento dos estudantes, para o reforzo necesario dos traballos a presentar.
En ambolos dous casos axustaránse ditas medidas segundo os casos concretos, adecuándoas as circunstancias. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A34 A42 A50 A56 C5 |
Valoraráse a capacidade de análise, diagnose e proposta no tratamento do proxecto común dende un punto de vista urbanístico. |
10 |
Portafolios do alumno |
A50 A51 B5 B12 C1 C4 |
Descrición gráfica e escrita con dibuxos de perspectiva, plantas e seccións dos tecidos prototípicos da cidade europea reflexo das percepcións do alumnado. Así como a incorporación de fotografías, noticias de prensa ou reflexions propias dos estudantes a luz do plantexado nas aulas tanto de teoría como de práctica. |
15 |
Obradoiro |
A34 A42 A46 A53 B1 B8 C3 C6 C7 |
CRITERIOS DE AVALIACIÓN
A._TRATAMENTO XERAL DOS CONTIDOS DO TEMA.
Deberáse facer mención explicita ao:
1. ANALISE TERRITORIAL
1.1 A Relación da Cidade e o Territorio
-A Forma do Territorio
-As Infraestructuras
-Os Asentamentos de población
2.ANALISE URBAN. FORMAS DE CRECIMENTO URBAN
2.1 A Cidade de orixe Medieval
-A "Cidade"
-Os Arrabáis
2.2 Extensión Urbanas:Os Ensanches
-Ensanches Extensivos e Intensivos
-Os Plans de Ensanche:
a-Memoria
b-Planos(aliñacións e rasantes)
c-Ordenanza
d-Ordenanza de ensanche
2.3 Os Poligonos
-Tipos: residencial, industrial, comercial, etc.
-O Planeamento Parcial
-As Ordenanzas de Volumen
2.4 A escala territorial do urbano
B._ESTRUCTURA: ARTELLAMENTO, EXPRESIÓS E ORGANIZACIÓS DOS CONCEPTOS.
Deberáse explicitar a especificidade de cada unha das etapas ou cortes realizados a partir da descripción dos elementos e das relacións entre elementos en cada escala de traballo (territorial, urbana, de barrio, de rúa) mediante a utilización de técnicas propias de cada fase de analise.
|
30 |
Proba mixta |
A34 A42 A50 A51 A53 A63 |
Proba composta de contidos teóricos e contidos prácticos.
Os contidos teóricos da materia serán os impartidos nas sesións maxistrais e tamén na información que se atopa colgada na plataforma moodle.
SERÁ OBLIGATORIO PARA SUPERAR A MATERIA TER APROBADA ESTA PROBA MIXTA INDIVIDUAL. A nota única da proba, reflexará de xeito conxunto tanto a parte correspondente os contidos teóricos como a dos contidos prácticos. Ambas partes deberán aprobarse independentemente.
|
40 |
Sesión maxistral |
A51 A53 A57 B6 C8 |
Será necesaria a asistencia a un 80% das clases, nas que ademáis poderánse realizar exercicios de entrega rápida. |
5 |
|
Observacións avaliación |
*A entrega de todas-las prácticas dos Obradoiros será
obligatoria para presentarse tanto á primeira como á segunda oportunidade
*A asistencia as sesions dos Obradoiros
fixase no 80% como mínimo
*O “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” para aprobar esta materia cumplirá as mesmas condicions que o resto do alumnado matriculado nela. *IMPLICACIÓNS DO PLAXIO na realización das probas ou actividades de avaliación: "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Benevolo, L. (1997-82). Diseño de la Ciudad 1, 2, 3, 4 e 5. Gustavo Gili
Cullen, G. (1974). El paisaje urbano. Barcelona: Blume
Solá-Morales i Rubió, M. de (1997). Formas de Crecimiento Urbano. Barcelona: UPC [LUB: Laboratorio de Urbanismo ETSA Barcelona]
Panerai, P. R. et al. (1986). Formas urbanas: de la manzana al bloque. Barcelona: Gustavo Gili
Morris, A. E. J. (1994). Historia de la Forma Urbana. Barcelona: Gustavo Gili
Gravagnuolo, B. (1998). Historia del urbanismo en Europa. 1750-1960. Madrid: Akal
Cannigia, G. y G.L. Maffei (1995). Tipologia de la Edificación. Estructura del Espacio Antrópico. Madrid: Celeste |
-
LUB: Laboratorio de Urbanismo ETSA Barcelona. Formas de Crecimiento
Urbano. Barcelona: UPC. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos 3/630G02011 | Análise Arquitectónico 2/630G02017 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|