Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas Enxeñaría Civil
Coordinación
Muñoz Vidal, Manuel
Correo electrónico
manuel.munoz@udc.es
Profesorado
Muñoz Vidal, Manuel
Tabernero Duque, Fernando Maria
Correo electrónico
manuel.munoz@udc.es
fernando.tabernero@udc.es
Web
Descrición xeral
Bases de cálculo.
Accions na edificación.
Métodos enerxéticos.
Análise estrutural mediante o método matricial.
Análise estrutural mediante o método dos elementos finitos.
Aplicacions Informáticas de cálculo.
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
A7
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos principios da mecánica xeral, a estática, a xeometría de masas e os campos vectoriais e tensoriais.
A72
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Estruturas no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010
B1
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B3
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B9
Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes
C6
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Conocimientos das bases de cálculo estrutural.
A7 A72
B1 B3
C6
Evaluación das acciones na edificación.
A72
B1 B3
Métodos numéricos e informáticos de analise estrutural.
A72
B9
C6
O alumno adquirirá atitudes para o predimensionado, deseño, cálculo e comprobación de estruturas e para dirixir a sua execución material
A7 A72
B1 B3 B5 B9
C6
Contidos
Temas
Subtemas
01 ACCIONS NA EDIFICACIÓN
1 Accións permanentes. CTE-DB SE-AE
2 Accións permanentes: acción de campo. CTE-DB SE-C
3 Utilizar accións variables e climáticas. CTE-DB SE-AE
4 Consideración de accións nunha situación accidental: CTE-DB SE e NCSE-02
5 Combinación de accións
02 MÉTODOS ENERXÉTICOS
1 Lei de Clapeyron.
2 Traballo de deformación axil, flexión e corte.
3 teoremas de Castigliano.
4 Método de carga unitaria de Mohr-Maxwell.
5 Teorema do traballo mínimo de Menabrea.
03 O MÉTODO MATRICIAL
1 Idealizacións para o cálculo
2 Métodos de análise matricial. Flexibilidade e rixidez
3 O método de rixidez
4 Estruturas planas
5 Compatibilidade e equilibrio
6 Condicións e ligazóns de contorno
7 Reaccións e esforzos
04 O MÉTODO DOS ELEMENTOS FINITOS
1 Principios xerais.
2 ecuación constitutiva.
3 Funcións de interpolación.
4 Formulación isoparamétrica
5 Tensión e deformación plana.
6 Equilibrio de elementos
05 CÁLCULO DE ESTRUTURAS POR ORDENADOR
1 Definición topológica de estruturas en software
2 Entrada precisa de datos: secuenciación
3 Cálculo con software de cálculo numérico xeral.
4 Matrix e software de cálculo de elementos finitos.
5 Problemas e limitacións do software.
06 BÁSES DE CÁLCULO
1 Análise estrutural. Limitar estados.
2 O concepto probabilístico de falla.
3 Método de coeficientes parciais.
4 Combinación de accións. Hipótese
Planificación
Metodoloxías / probas
Competencias / Resultados
Horas lectivas (presenciais e virtuais)
Horas traballo autónomo
Horas totais
Sesión maxistral
A7 A72 B5
14
28
42
Solución de problemas
B1 C6
24
36
60
Proba práctica
B3 B9
6
12
18
Proba obxectiva
B1 B3 C6
4
20
24
Seminario
A72 B9 C6
1
1
2
Discusión dirixida
B1
1
1
2
Atención personalizada
2
0
2
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
Impártense para todo o grupo. Neles desenvólvense os aspectos que se consideran necesarios para o desenvolvemento da materia.
Solución de problemas
Resolución práctica de problemas relacionados coa materia. Esta resolución pode ser realizada polo profesor, polo alumnado ou de forma mixta.
Proba práctica
Resolución de exercicios prácticos da materia, de éxito individual, cun tempo limitado, podemos consultar dúbidas puntuais co profesor. Só se poden usar notas e formularios de clase.
Proba obxectiva
Resolución de exercicios teóricos e prácticos da materia, de éxito individual, con tempo limitado. Só se poden usar notas e formularios de clase.
Seminario
Clase especial desenvolvida para centrarse nalgunhas das prácticas propostas
Discusión dirixida
Discusión de cuestións teóricas
Atención personalizada
Metodoloxías
Proba práctica
Descrición
Atención directa ao alumno para o enfoque dos exercicios prácticos e para a discusión e resolución de dúbidas teóricas e resolución de problemas.
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Proba práctica
B3 B9
Denomínanse Boletíns ou probas de resolución de problemas que realizará o alumno ao longo do curso. Admítense as notas de clase e a folla de formulario. As dúbidas concretas pódense consultar co profesor.
20
Proba obxectiva
B1 B3 C6
Proba final da primeira oportunidade. (Na segunda oportunidade calcula o 100% da nota). Admítense as notas de clase e a folla de formulario.
Consistirá na resolución de problemas prácticos, así como de cuestións teóricas a partir do material impartido nas clases teóricas e exercicios realizados.
tamén se valorará
- Estruturación de contidos
- Aproximación, claridade e precisión
- Dominio do funcionamento da materia
80
Observacións avaliación
A avaliación será o máis continua posible. Para a avaliación e cualificación da materia valoraranse os seguintes aspectos, que terán un peso diferente na cualificación final da materia, tal e como se desglosa na táboa anterior que figura no apartado de avaliación:
* Enténdese como obrigatoria a asistencia a clase, verificada mediante lista ou outro sistema.
* Desenvolveranse prácticas interactivas, onde o alumno poderá consultar as dúbidas que xurdan.
* Na primeira oportunidade final do curso realizarase unha proba obxectiva. A proba obxectiva será individual e non se poderá consultar bibliografía. Durante o seu desenvolvemento só se permitirá a consulta dun formulario resumo.
* Cando a cualificación consta de varios apartados, esixirase unhanota mínima do 35% (3,5 sobre 10) en cada un dos apartados a avaliar. Unha vez superado este mínimo, realizarase a media dos tramos segundo os pesos indicados na guía. No caso de que nalgún apartado non se acade o mínimo para facer media, a nota outorgada será a media ponderada, pero sen superar nunca o 4,5.
* Na primeira oportunidade farase a media dos dous apartados avaliables segundo os pesos indicados na táboa anterior.
* Na denominada segunda oportunidade ao final do curso, avaliarase unicamente mediante a proba obxectiva. O único requisito para poder presentarse a esta proba final será figurar nas actas desta materia. Neste caso, a puntuación da materia será o 100% da proba obxectiva.
* Para a realización de prácticas e exames, os materiais permitidos só serán: - DNI ou outra identificación - Material de escritura e debuxo e calculadora - Unha ficha resumo de fórmulas - Os teléfonos móbiles están expresamente prohibidos
* No caso de estudantes que teñan dispensa de asistencia e que, polo tanto, poidan presentarse na primeira e segunda oportunidade sen requirir avaliación continua, a avaliación será similar á segunda oportunidade xeral en ambas ocasións, é dicir:100% a proba obxectiva.
* A docencia ao alumnado dosprogramas de mobilidade adaptarase ás condicións pedagóxicas e ás probas e exames de avaliación. Se as datas de mobilidade non permiten un seguimento razoable do curso, poderán optar en todo caso aos exames de primeira e segunda oportunidade nas mesmas condicións que o alumnado con dispensa de asistencia.
Madrid. Secretaría GeneralTécnica. Centro de Publicaciones
3 Ministerio de vivienda
CTE. Código Técnico de la Edificación
Ministerio de Vivienda.Madrid, 2006.
4 MUÑOZ, M.; MARTÍN, E.; GONZÁLEZ, M.; FREIRE, M. J.
El sólido elástico en laArquitectura.
Nino Centro de ImpresiónDigital. Santiago de Compostela, 1998.
5 GERE, J. M.
Timoshenko. Resistencia demateriales.
Thomson. Madrid, 2002.5ªedición.
_____________
6 CELIGÜETA, J. T.
Curso de análisisestructural.
EUNSA. 1998.
7 PARIS CARBALLO, F.
Cálculo Matricial deEstructuras.
Universidad de Oviedo. 2006.
8 VÁZQUEZ FERNÁNDEZ, M.
Cálculo Matricial deEstructuras.
Noela. Madrid.2ª ed. 1999.
9 1 9 SUAREZ RIESTRA, F. L.
Equilibrio, Resistencia y
Estabilidad.
Universidade da Coruña. Servizo
de Publicacións.
_____________
10 ARGÜELLES ÁLVAREZ, R.
Fundamentos de Elasticidad ysu Programación por Elementos Finitos.
Bellisco. 1992.
11 BHAVIKATTI, S. S.
Finite Element Analysis.
New Age InternationalPublishers. 2005.
12 RADES, M.
Finite Element Analysis.
Printech. 2006.
13 CHANDRUPATLA, T.R. ; BELEGUNDU, A.D..
Introducción al estudio delElemento Finito en Ingeniería.
Prentice Hall. 2ª ed. 1999..
14 PEREA, RICARDO.
Introducción al Método delos Elementos Finitos.
Ed. Sección Publicaciones dela E.T.S. de Ingenieros Industriales de la Universidad Politécnica de Madrid.
15 VÁZQUEZ, MANUEL - LÓPEZ, ELOISA.
El Método de los ElementosFinitos aplicado al análisis estructural.
Ed. Noela. Madrid 2001.
16 ZIENKIEWICZ, O.C.; TAYLOR, R.L..
El Método de los ElementosFinitos. Vols 1 y 2.
CIMNE-Mc Graw Hill. 1994.
Bibliografía complementaria
1 RODRÍGUEZ MARTÍN, L. F.
Curso de estructuras metálicas de acero laminado.
Colegio Oficial deArquitectos . Madrid, 1984.
_____________
2 AGUIAR FALCONI, R.
Análisis Matricial deEstructuas.
CEINCI, 3ª edición. 2004.
3 ALARCÓN ÁLVAREZ, E. - ÁLVAREZ CABAL, GÓMEZ LERA,Ma. S. Gómez Lera.
Cálculo Matricial deEstructuras
Ed. Reverté. 1990.
4 BRAY, K.H.M; CROXTON, P.C.L, MARTIN, L.H.
Análisis Matricial deEstructuas.
Paraninfo. 1978.
_____________
5 BELTRÁN, FRANCISCO. Teoría General del Método delos Elementos Finitos.
Notas de clase / Curso deDoctorado 1998-1999.
Departamento de MecánicaEstructural y Construcciones Industriales. ETS Ingenieros industriales Madrid.
6 COOK, R. D.
Finite Element Modeling forStress Analysis.
John Wiley & Sons Inc.1995.
7 DE LA ROSA OLIVER, EMILIO.
Modelos diferenciales ynuméricos en la Ingeniería. Métodos de Fourier; de diferencias y elementosfinitos.
Ed. Bellisco. Madrid 1999.
8 FORNONS GARCÍA, JOSÉ MARÍA.
El Método de los ElementosFinitos en la ingeniería de estructuras.
Ed. Marcombo - UniversidadPolitécnica Barcelona.
9 HSIEH, Y.
Teoría Elemental deEstructuras.
Prentice Hall. 1979.
10 MARTÍ MONTRULL, P.
Análisis de Estructuras.
Horacio Escarbajal. 2ª ed.2007.
11 OÑATE, E.
Cálculo de Estructuras porel Método de los Elementos Finitos.
CIMNE. Barcelona. 1995
12 PRZEMIENIECKI, J. S.
Theory of Matrix StructuralAnalysis.
Mc Graw Hill. 1968.
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estruturas 1/630G01019
Matemáticas para a Arquitectura 2/630G02009
Física para a Arquitectura 1/630G02008
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Construción 3/630G01022
Materias que continúan o temario
Estruturas 3/630G01028
Observacións
Previamente recomendase un repaso da materia do curso anterior sobre a que setraballará reiteradamente, como é:
- resolución de estructuras articuladas
- diagramas de esforzos de vigas e pórticos
- estado tensional do sólido
- estado de deformacions
- ley de Hooke xeralizada
Polo tratamento continuado da materia recomendase un repaso cada día deo tratado na clase, planteando as dudas que poidan surxir na próxima clase o nas horas de tutoría.
Aparte do seguimento das clases, o alumno debe consultala bibliografía e material recomendado para cada parte da materia.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías