Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno deberá saber:
- A influencia e a evolución histórica dos procesos construtivos dos sistemas de cerramento na arquitectura, como elementos definidores do espazo arquitectónico proxectado e construído.
- Os requisitos e prestacións dos sistemas de cerramento dos edificios (térmicos, acústicos, higrotérmicos, de seguridade de uso, de seguridade contra incendios) os criterios de sustentabilidade, deseño, así como a aplicación da normativa.
- Sistemas de cerramento de cubertas. Tipos de cubertas e azoteas. Lucernarios. Concepción, criterios de deseño, criterios técnicos, integración, prescrición e execución. Materiais de cuberta. Aplicación de normas técnicas e construtivas, medición e valoración, proxecto de seguridade, conservación e rehabilitación, patoloxía e reparación. Sistemas de cubertas industrializadas. Interacción co resto de sistemas e instalacións.
- Sistemas de cerramento de fachadas. Tipos de fachadas. O oco na fachada; a fiestra. Concepción, criterios de deseño, criterios técnicos, integración, prescrición e execución. Materiais de fachada. Acristalamento. Aplicación de normas técnicas e construtivas, medición e valoración, proxecto de seguridade, conservación e rehabilitación, patoloxía e reparación. Sistemas de fachadas prefabricadas e industrializadas. Interacción co resto de sistemas e instalacións.
- Sistemas de cerramento soterrado. Tipoloxías enterradas. Concepción, criterios de deseño, criterios técnicos, integración, prescrición e execución. Materiais dos cerramentos soterrados. Drenaxes e impermeabilización. Contención de terras e augas. Interacción cos sistemas de cimentación. Aplicación de normas técnicas e construtivas, medición e valoración, proxecto de seguridade, conservación e rehabilitación, patoloxía e reparación. Interacción co resto de sistemas e instalacións.
- Desenvolvemento documental do proxecto de execución. Contido das memorias e documentos gráficos. Requisitos documentais normativos.
|
A14 A17 A19 A20 A21 A25 A26 A27 A31 A32 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 01: OS CERRAMENTOS NA ARQUITECTURA |
Lección 01: - Xeneralidades. A forma da arquitectura. A estrutura e os cerramentos. |
TEMA 02: OS REQUISITOS DOS CERRAMENTOS |
Lección 02: Requisitos dos cerramentos. Prestacións. Sustentabilidade. Protección contra a humidade: tipos. Impermeabilización e estanqueidade á auga e ao aire. Solucións construtivas. Protección e seguridade dos cerramentos en caso de incendio. Seguridade de uso e accesibilidade. Seguridade dos cerramentos contra o risco de caídas; impacto ou atrapamento; de prisión; mediante vehículos en movemento; provocado pola acción do raio.
Lección 03: Aforro de enerxía. A envolvente térmica. Normativa. Illamentos. Inercia térmica. Posicionamento do illamento. Análise higrotérmica. Lesións. Solucións construtivas.
Lección 04: Comportamento acústico dos cerramentos. Normativa. Illamento e acondicionamento acústico. Lesións. Solucións construtivas.
|
TEMA 03: SISTEMAS DE CERRAMENTOS |
Lección 05: Cerramentos de cubertas. Prestacións. Marco histórico, tipos, materiais, normativa, concepción, deseño, seguridade, valoración, prescrición, conservación, lesións e reparación: azoteas, tellados, lucernarios e proteccións.
Lección 06: Cerramentos soterrados. Prestacións. Marco histórico, tipos, materiais, normativa, concepción, deseño, seguridade, valoración, prescrición, conservación, lesións e reparación: elementos verticais e horizontais.
Lección 07: Cerramentos de fachada. Prestacións. Marco histórico, tipos, materiais, normativa, concepción, deseño, seguridade, valoración, prescrición, conservación, lesións e reparación: fachada pesada, lixeira, prefabricada ou industrializada. Fachada ventilada. O oco, carpintería, acristalamentos, persianas.
Lección 08: Arquitectura pasiva. Conceptos. Prestacións. Solucións construtivas. Avaliación enerxética do edificio.
|
TEMA 04: O PROXECTO DE EXECUCIÓN |
Lección 09: Proxecto de execución
Prestación e requisitos normativos.
Materiais, normativa, concepción, deseño, seguridade, valoración, prescrición, tratamento de residuos, seguridade e saúde, conservación, patoloxías e reparación. Documentos do proxecto.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A14 A17 A19 A20 A21 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B1 B4 B5 B6 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
8 |
38 |
Obradoiro |
A14 A17 A19 A20 A21 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
60 |
90 |
Proba obxectiva |
A14 A17 A19 A20 A21 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
10 |
12 |
Proba de resposta múltiple |
A25 A26 A27 A31 A32 C1 C3 |
1 |
0 |
1 |
Traballos tutelados |
A14 A25 A26 A27 A31 A32 B1 B4 B5 B9 B10 C5 C6 C7 C8 |
4 |
2 |
6 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A25 A26 B3 B11 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, co obxectivo de transmitir coñecementos sobre a tecnoloxía do sistema explicado e dos diferentes materiais que poden intervir nel e facilitar a aprendizaxe empregando as tecnoloxías actuais de comunicación. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se introducen coñecementos de diversas materias, sempre arredor dun proxecto arquitectónico, onde se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, resolución de problemas, prácticas regradas, etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas prácticas sobre unha temática concreta, co apoio e supervisión do profesorado das materias implicadas.
O Obradoiro é un espazo de traballo e intercambio concibido para facilitar a confluencia dos contidos das distintas materias arredor da arquitectura, garantindo a optimización dos recursos didácticos e racionalizando o traballo do alumno. O Obradoiro pretende establecer mecanismos de coordinación e transversalidade ao longo dos estudos, evitando duplicidades e repeticións nos contidos, facilitando a transición efectiva do alumno entre os sucesivos cuadrimestres, paliando o impacto negativo que a dispersión das materias cursadas nos distintos cuadrimestres por gran parte do alumnado ten na eficiencia requirida do sistema educativo. O Obradoiro proponse como ferramenta para desenvolver e avaliar as competencias en torno á creación arquitectónica.
Baséase na realización dunha ou varias prácticas, nas que o alumno atopa unha identificación inmediata entre as ideas compositivas e a súa materialización construtiva, aplicando os coñecementos teóricos das clases maxistrais.
Dentro do Obradoiro tamén se enmarcan e valoran o resto de prácticas propostas na materia (que, se é o caso, se desenvolverán en paralelo ao traballo específico do obradoiro), e contarán co apoio do profesorado durante o desenvolvemento do Obradoiro e/ou clases interactivas. Se o peso do traballo referido á práctica específica da materia é elevado, o desenvolvemento construtivo do traballo específico de taller reducirase proporcionalmente.
Aqueles alumnos que, ademais de desenvolver o traballo do obradoiro e/ou o resto das prácticas propostas na materia, desexen participar, de forma voluntaria, nos concursos para alumnos que se propoñan no programa do curso, obterán un punto, que engadirase á cualificación da proba obxectiva "exame teórico", sempre que a devandita proba sexa superada. Os membros do equipo gañador obterán 2 puntos. IMPORTANTE: Para a obtención da puntuación, o alumnado deberá ter entregado a documentación mínima esixida nas bases do concurso, así como ter sido seguido por algún dos profesores da materia.
Poderanse realizar entregas parciais obrigatorias.
O control das prácticas realízase de forma persoal con correccións e mediante a exposición de exercicios do alumnado diante da clase, provocando o debate ao seu redor. Serán entregadas por Moodle ou impresos a petición do profesor.
|
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son correctas ou non. Constitúe un instrumento de medida, elaborado con rigor, que permite avaliar coñecementos, habilidades, habilidades, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É aplicable tanto para a avaliación diagnóstica como formativa e aditiva.
A proba obxectiva presencial na aula busca comprobar a aplicación dos coñecementos adquiridos na materia, as competencias adquiridas polo relator, con apoio documental de libros e notas propias, sobre un caso práctico. Esta proba poderá completarse co recoñecemento, identificación e especificación de diferentes materiais expostos ao alumno. A avaliación farase no conxunto da proba.
|
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en formular unha pregunta en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións de resposta ou alternativas que aporten posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Co fin de favorecer a aprendizaxe e a avaliación continua, realizaranse catro probas obrigatorias sobre as distintas temáticas. Estas probas realizaranse dentro da plataforma de teledocencia Moodle da UDC.
|
Traballos tutelados |
O alumnado, de forma voluntaria, individual ou en grupo (máximo 3 persoas), baixo a tutela do profesorado da materia, poderá realizar calquera das seguintes tarefas que se definirán detalladamente ao comezo do cuadrimestre na programación do curso:
- detalles construtivos en maqueta;
- compilación da documentación técnica, probas de laboratorio e documentos de construción que se lles indiquen de diferentes edificios ou proxectos;
- traballos de diagnose, estudo e rehabilitación do edificio de madeira da UDC (incluíndo traballos de montaxe/desmontaxe e obras xerais de construción), etc.
Nota. As horas destinadas ao traballo tutelado, sinaladas na planificación da materia, poderán ser compensadas coas asignadas ao taller.
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polo alumnado que impliquen asistencia e/ou participación obrigatoria en actos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de afondar nos coñecementos sobre temas de estudo relacionados co tema. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Tanto no obradoiro como nas clases interactivas, o alumno terá unha atención personalizada para o desenvolvemento de cada traballo, en sesións abertas, e coa presenza dos seus compañeiros. As sesións maxistrais, probas e traballos tutelados contarán cunha atención personalizada para aclarar conceptos e dúbidas nas titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A25 A26 B3 B11 C6 C7 C8 |
Salvo causa xustificada, para poder aprobar a materia en calquera das oportunidades é obligatoria a asistencia aos eventos. |
0 |
Sesión maxistral |
A14 A17 A19 A20 A21 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B1 B4 B5 B6 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Para poder aprobar a materia en calquera das oportunidades é necesaria a asistencia de polo menos o 75% ás clases maxistrais. Unha vez completada a asistencia, gárdase en convocatorias posteriores.
A aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo o establecido pola “NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DO ESTUDIANTE DE GRAO NA UDC”; (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/05/212), requiriraselles o 50% da asistencia.
A avaliación realizarase mediante a proba obxectiva presencial e as probas de resposta múltiple.
|
0 |
Obradoiro |
A14 A17 A19 A20 A21 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Para poder superar a materia en calquera das oportunidades é necesaria a asistencia ás sesións interactivas (clases obradoiro e prácticas) como mínimo nun 80%, así como realizar as entregas parciais especificadas na programación do curso.
A aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo o establecido pola “NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DO ESTUDIANTE DE GRAO NA UDC”; (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/05/212), requiriraselles o 50% da asistencia.
As entregas realizaranse na plataforma Moodle da UDC, e cada profesor poderá solicitar a entrega complementaria das mesmas en papel.
A valoración da(s) práctica(s) realizada(s) non se restrinxe só aos contidos, senón que tamén se verificará a autoría das mesmas (ver observacións).
Non haberá compensación entre esta avaliación e outras cualificacións da materia.
Neste apartado valorarase, proporcionalmente á súa complexidade, todo o traballo desenvolvido dentro da materia (traballo de taller e/ou traballo específico sobre a materia).
Valorarase sobre 10 e farase unha media, sempre que se obteña unha nota de cinco (5) ou superior, coa cualificación obtida na avaliación das clases maxistrais.
Considéranse erros graves o incumprimento da normativa técnica, a ausencia de barreiras impermeables ou de illamento; pontes acústicas; especificacións erróneas de acristalamentos e carpintarías; pontes térmicas non resoltas ou a aparición de condensacións.
Para o alumnado que acuda por primeira vez ao OBRADOIRO, será condición imprescindible ter entregadas todas as partes das materias que o integran. De non cumprirse esta condición, obterase a cualificación de "NON PRESENTADO".
De acordo co establecido na memoria do Título, convocarase unha Xunta de Avaliación do Obradoiro, que analizará os resultados globais do mesmo e decidirá, se é o caso, casos concretos de avaliación do alumnado.
En caso de non superar esta parte da materia, poderá ser recuperada na seguinte oportunidade. A cualificación de NON PRESENTADO non será recuperable.
O alumnado que non supere esta parte da materia CONSTRUCCIÓN 5, integrada no OBRADOIRO 7C, nas dúas ocasións de cada convocatoria, deberá presentar, en convocatorias consecutivas, de novo e coas oportunas correccións, os traballos propostos no obradoiro naquel que participou, ata a súa superación.
Isto aplicarase a todas as oportunidades e convocatorias.
|
50 |
Proba de resposta múltiple |
A25 A26 A27 A31 A32 C1 C3 |
Realizaranse catro probas obrigatorias relacionadas cos temas desenvolvidos na materia.
Requírese superar todas as probas de forma independente (obter un 5 sobre 10, unha vez aplicada a penalización correspondente), permitíndose tres intentos en cada unha delas, cunha penalización de dous puntos acumulados (primeiro intento: penalización 0 puntos; segundo intento: penalización 2 puntos; terceiro intento: penalización 4 puntos).
Estas probas realizaranse dentro da plataforma de teledocencia Moodle da UDC.
Salvo aviso previo do profesorado, a primeira oportunidade de cada proba realizarase durante o horario de clases expositivas.
Unha vez superada esta parte (5 ou máis), a cualificación mantense durante a convocatoria (dúas oportunidades); isto se cumple para cada proba de forma independente.
|
25 |
Proba obxectiva |
A14 A17 A19 A20 A21 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
A proba obxectiva presencial na aula busca comprobar a capacidade do alumno para resolver problemas concretos aplicando as competencias propias da materia, así como recoñecer, identificar e concretar os materiais que utiliza habitualmente en arquitectura.
Permítese o uso de ordenadores, libros e apuntes.
Existen graves erros que inhabilitan ao alumnado para a superación da materia, como o incumprimento da normativa, a ausencia de barreiras impermeables ou de illamento; pontes acústicas; especificación errónea de acristalamentos e carpintarías; pontes térmicas non resoltas ou a aparición de condensacións.
Para superar a proba, a puntuación mínima é de 4 puntos sobre 10.
A nota desta proba (+ traballo titorizado e/ou puntuación de concurso) promedia coa de respostas múltiples, unha vez superada a nota de corte (4).
Unha vez superada esta parte, a cualificación mantense durante a convocatoria.
|
25 |
Traballos tutelados |
A14 A25 A26 A27 A31 A32 B1 B4 B5 B9 B10 C5 C6 C7 C8 |
Cualificarase de 0 a 3 puntos que se sumarán á nota obtida na proba obxectiva presencial. |
0 |
|
Observacións avaliación |
Utilizarase o método de AVALIACIÓN CONTINUA, o que significa que se controlará a asistencia a clase e que a cualificación se obterá da actitude e evolución do traballo do alumno ao longo do cuadrimestre que, por obxectividade, se reflicte na realización de probas teórico-prácticas (proba obxectiva e probas de resposta múltiples) e as entregas de todas as prácticas e traballos desenvolvidos dentro da materia. Isto permitirá comprobar que o alumno ten asimilado os contidos conceptuais, as competencias e os métodos de traballo propios da materia. CONDICIÓNS PARA TODAS AS OPORTUNIDADES: na avaliación do estudante nesta materia aplicaranse as seguintes condicións simultáneas para poder superala: - Cumprir coa asistencia esixida.
- Superar o obradoiro, onde se valorarán proporcionalmente todas as prácticas da materia (traballo de obradoiro e/ou traballo específico da materia), cunha cualificación de 5 puntos sobre 10.
- Aprobar cada unha das probas de resposta múltiple cun 5 sobre 10.
- Superar a proba obxectiva presencial, con 4 puntos sobre 10.
Aqueles alumnos que desexen participar, de xeito voluntario, nos concursos para alumnos que se plantexan no calendario do curso, obterán un punto, que se sumará á cualificación da proba obxectiva (exame teórico(, sempre que se supere dita proba. Os membros do equipo gañador obterán 2 puntos. IMPORTANTE: Para a obtención da puntuación, o alumnado deberá ter entregado a documentación mínima esixida nas bases do concurso, así como ter sido seguido por algún dos profesores da materia. CÁLCULO DA NOTA: unha vez cumpridas as condicións anteriores, realízase unha media entre a suma da nota da proba obxectiva (+ a nota do traballo tutelado + a puntuación obtida no caso de participar nos concursos voluntarios) con a media das probas de resposta múltiple. Esta cualificación promedia á súa vez coa nota da práctica. Se non se cumpren as condicións anteriores, aplicarase a mesma fórmula, pero a cualificación máxima queda restrinxida a 4,9 sobre 10. A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia, na convocatoria extraordinaria. Na segunda oportunidade poderán recuperarse aquelas partes completadas pero non superadas durante o cuadrimestre. NON SE PODERÁ RECUPERAR OS NON ENTREGADOS OU NON FEITOS, que supoñen un "NON PRESENTADO" como cualificación da convocatoria. A falta de asistencia ou a non entrega dos traballos, a non realización de probas de resposta múltiple ou presenciais dará lugar á cualificación de "NON PRESENTADO" na convocatoria (en calquera das oportunidades). A docencia do alumnado de programas de mobilidade ou con convalidacións parciais poderá adaptarse a condicións pedagóxicas e de programación únicas, así como a traballos específicos tutelados. Os aspectos relativos aos contidos mínimos, datas de entrega, data das probas de resposta múltiple, entregas parciais e finais de prácticas e demais especificacións indicaranse nun documento que reflectirá a programación do curso, e que se entregará ao alumno ao comezo do cuatrimestre.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A indicada en cada lección. |
Bibliografía complementaria
|
|
A indicada en cada lección, ver programacio?n da materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construción 4/630G02027 | Proxectos 5/630G02021 | Estruturas 3/630G02028 | Urbanística 3/630G02029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Urbanística 4/630G02032 | Estruturas 4/630G02034 | Proxectos 6/630G02026 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Segundo a documentación do Título: “Non se prevén incompatibilidades entre materias, non obstante, para garantir a horizontalidade no desenvolvemento do plan de estudos, establécense as seguintes condicións para a asistencia aos obradoiros de arquitectura dos distintos cuadrimestres: - O alumnado terá que cursar simultaneamente todas as materias do obradoiro de arquitectura polo menos a primeira vez. A primeira vez que se matriculen en materias dun obradoiro de arquitectura terán que facelo en todas as materias do mesmo. - O alumnado terá que cursar todas as materias relacionadas con talleres anteriores de arquitectura que non teñan superadas completamente antes ou de forma simultánea a un obradoiro de arquitectura." |
|