Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Manter os sistemas de maquinaria naval, incluídos os sistemas de control, a nivel operacional. |
A7 |
Operar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes, a nivel operacional. |
A8 |
Operar os sistemas de bombeo e de control correspondentes, a nivel operacional. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B11 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B13 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B15 |
Capacidade para acadar e aplicar coñecementos. |
B16 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer y definir las propiedades físicas de los fluidos. |
A5 A7 A8
|
|
|
Conocer, analizar y aplicar las leyes que rigen el comportamiento de los fluidos en reposo y en movimiento. |
|
|
|
Conocer y aplicar los principios inherentes al diseño de sistemas de transporte de fluidos en conductos cerrados. |
|
|
|
Conocer y aplicar la teoría de las turbomáquinas, especialmente su aplicación a la instalación de las bombas centrífugas. |
|
|
|
Conocer y calcular las propiedades termodinámicas de los diferentes sistemas, aire, agua, refrigerantes |
|
|
|
Analizar los balances de energía en los diversos procesos y prever el método de ahorro energético |
|
|
|
Conocer y evaluar los diferentes sistemas de producción de energía, y análisis de los sistemas de producción de frío |
|
|
|
Operar con aire atmosférico, analizando los balances de masa y energía en las aplicaciones prácticas del mismo |
|
|
|
Operar, reparar, substituír e optimizar a nivel operacional as instalacións auxiliares do buque, tales coma instalacións frigoríficas, sistemas de goberno, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc. |
|
B2 B5
|
|
La capacidad de análisis y síntesis, para esquematizar, relacionar y desglosar los conocimientos adquiridos, y potenciar el razonamiento lógico con base en el análisis de premisas y consecuencias. |
|
B2 B3 B5 B11 B13 B14 B15 B16
|
C6
|
La creatividad, para lograr relaciones entre conceptos conocidos, obtener conclusiones y
deducir consecuencias. |
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. PROCESOS DE TRANSPORTE. FLUJO IDEAL INCOMPRESIBLE |
1.1. Introducción
1.2. Flujo de fluidos
1.3. Transferencia de calor
1.4. Transferencia de materia
1.5. Transferencia de cantidad de movimiento
1.6. Flujo ideal incompresible
1.7. Ecuación de Bernuilli
1.8. Dispositivos de medida de la velocidad del flujo
1.9. Caídas de presión por cambios en el área del flujo |
TEMA 2. FLUJO DE FLUIDOS CON ROZAMIENTO INTERNO |
2.1. Introducción
2.2. Viscosidad
2.3. Aplicación a los cojinetes
2.4. Flujo con rozamiento
2.5. Caída de presión en tuberías
2.6. Coeficiente de rozamiento superficial
2.7. Caída de presión en conductos lisos
2.8. Caída de presión en tubos rugosos |
TEMA 3.TRANSFERENCIA DE CALOR |
3.1. Introducción
3.2. Convección térmica
3.3. Conducción térmica
3.4. Radiación térmica
3.5. Radiación térmica en cuerpos grises
3.6. Transferencia de calor en estados transitorios
3.7. Aplicaciones del método de capacidad global
3.8. Coeficiente global de transferencia de calor |
TEMA 4. INTERCAMBIADORES DE CALOR |
4.1. Introducción
4.2. Ecuación de la energía
4.3. Diferencia de temperatura media
4.4. Disposición de los intercambiadores de calor
4.5. Efectividad y número de unidades de transferencia
4.6. Intercambiadores de tubos con aletas
4.7. Transferencia de calor en paredes curvas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
|
20 |
60 |
80 |
Sesión maxistral |
|
10 |
0 |
10 |
Traballos tutelados |
|
1 |
0 |
1 |
Proba obxectiva |
|
3 |
12 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Se llevarán a cabo prácticas de manejo del sinóptico para elección de tipo de bomba, según el tipo de fluido. |
Sesión maxistral |
|
Traballos tutelados |
|
Proba obxectiva |
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Facer aclaracións del trabajo.
Para a súa realización é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación da ferramenta Moodle.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
|
Será requisito imprescindible para el aprobado. |
30 |
Traballos tutelados |
|
|
20 |
Proba obxectiva |
|
|
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
Se utilizalabibliografíaespecífica deestudio ylageneral deconsulta. Bibliografía específicade estudio
Esta bibliografía constadeunos “APUNTESDETERMOTECNIAY MECÁNICADE FLUIDOS”, redactado porelProfesordelamateria,paracada unadelascuestionesquefiguran en el programa anterior.Estematerial sefacilitaalalumnocon antelaciónsuficienteparaqueéste conozca previamentelascuestionesatratarencadaclase.
|
Bibliografía complementaria
|
(). . |
FundamentosdeTermodinámica.1999.G.J.Van Wylen.Limusa-Wiley.
Termodinámica.1996.Y.A.Cengel. McGraw-Hill.
TermodinámicaLógicay MotoresTérmicos.1999.J.Agüera.Ed.Ciencia3.
FundamentalsofEngineeringThermodynamics.1995.M.J.M.,and H.N.S.Modern
Termodynamics.1998.D.Kondepudi.Wiley.
ThermodynamicOptimizationofComplexEnergySystems.1998.A.Bejan.NATO SciencesSeries.
PowerPlantSystem Design.1985.K.W.Li.Wiley.
Energy ConversionSystems.1983.H.A.Sorensen.Wiley.
CombinedPower andProcess.AnExergyApproach.1995.F.J.Barclay.Mechanical EngineeringPublications,Ltd.
CogenerationPlanner’sHandbook.1991.J.A.Orlando.TheFairmontPress.
Combined-Cycle Gas Steam Turbine Power Plants.1999. R. Kehlhofer. PennWell. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Ciencia e Tecnoloxía dos Materiais/631111101 | Ampliación de Física/631111108 |
|
|