Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as leis que rexen a dinámica atmosférica e oceánica. |
A9 A10 A14
|
B5 B12 B13
|
C1 C2 C3 C8
|
Cuantificar as variables meteorolóxicas e coñecer o uso da instrumentación meteorolóxica |
A9 A10
|
B5 B6 B9 B12 B15
|
C1 C2 C3
|
Interpretar e analizar a información meteorolóxica-oceanográfica recibida a bordo dos buques e identificar situacións de risco para a navegación. |
A9 A10 A28
|
B2 B5 B6 B9 B12 B13 B15 B22
|
C1 C2 C3 C10 C11
|
Coñecer os formatos dos boletíns e os informes meteorolóxicos cifrados. |
A9 A10
|
B5 B6 B9 B12 B13 B15
|
C1 C2 C3
|
Planificar a derrota meteo-oceanográfica |
A8 A9 A28
|
B2 B5 B6 B9 B12 B13 B15
|
C1 C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: METEOROLOXÍA DESCRIPTIVA |
1-1. OS MEDIOS OCEÁNICO E ATMOSFÉRICO
1-2. A RADIACIÓN SOLAR E TERRESTRE
1-3. ATMÓSFERA E VARIABLES METEOROLÓXICAS,
1-4. HIDROMETEOROS, NUBES E NEBOA
1-5. O VENTO |
TEMA 2: METEOROLOXÍA FÍSICA |
2-1. SISTEMAS METEOROLÓXICOS: MASAS DE AIRE E FRENTES
2-2. SISTEMAS METEOROLÓXICOS: BORRASCAS E ANTICICLONS
2-3. SISTEMAS METEOROLÓXICOS: CICLONS TROPICAIS
2-4. CIRCULACIÓN XERAL DA ATMÓSFERA |
TEMA 3: OCEANOGRAFÍA DESCRIPTIVA |
3-1. AS CORRENTES MARINAS
3-2. A ONDADA
3-3. OS XEOS MARINOS |
TEMA 4: PARTES E CARTAS DO TIEMPO. CIFRADO METEOROLÓXICO
TEMA PRÁCTICO QUE SE REALIZARÁ AO LONGO DE TODO O CURSO |
INTERPRETACIÓN DE CARTAS SINÓPTICAS DO TIEMPO
INTERPRETACIÓN DE CARTAS DE CORRENTES
PRINCIPAIS CLAVES METEOROLOXICAS
Capacidade para interpretar e utilizar a información obtida con os instrumentos meteorolóxicos de a bordo
Conocimiento de las características de los diversos sistemas meteorológicos, procedimientos de transmisión de partes y sistemas de registro
Capacidad para aplicar la información meteorológica disponible |
TEMA 5: PREDICCIÓN METEO-OCEANOGRÁFICA
TEMA PRÁCTICO QUE SE REALIZARÁ A O LONGO DE TODO O CURSO |
FUNDAMENTOS DE PREDICCIÓN DO TIEMPO
|
TEMA 6: REVISIÓN DOS REQUISITOS PARA O ACCESO OS TITULOS PROFESIONAIS. O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Puente da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables os Capitans e Primeiros Oficialais de Ponte de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior a 3000 kW
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A9 A10 A14 A28 B2 B5 B6 B9 B12 B13 B15 B22 C1 C2 C3 C8 C10 C11 |
10 |
4 |
14 |
Prácticas a través de TIC |
A9 B12 B15 C3 |
10 |
0 |
10 |
Presentación oral |
A10 B5 B9 B13 C1 |
6 |
10 |
16 |
Solución de problemas |
B2 |
10 |
5 |
15 |
Saídas de campo |
B15 |
3 |
0 |
3 |
Proba obxectiva |
A8 A9 A10 A28 B2 B5 B9 B13 B15 C1 |
4 |
6 |
10 |
Seminario |
A28 B9 |
6 |
6 |
12 |
Lecturas |
A10 B5 B9 B15 |
0 |
6 |
6 |
Sesión maxistral |
A8 A9 A10 A28 B2 B5 |
24 |
36 |
60 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
1- Interpretación de mapas meteorolóxicos sinópticos de superficie: identificación de sistemas, frontes e masas de aire. Estima do vento. Localización das zonas de tormenta.
2- Interpretación de mapas de altura. Topografías relativas. Pronóstico do tempo.
3- Interpretación básica de sondaxes meteorolóxicas.
4- Interpretación de derrotas de ciclóns tropicais: posicionamento, estimación e evolución do vento, semicírculo manexable e perigoso, regras xerais de manobra |
Prácticas a través de TIC |
1- Información meteorolóxica na páxina web AEMET, MetOffice e MeteoFrance
2- Información meteorolóxica-oceanográfica na páxina web de Puertos del Estado
3- Información nas cartas do tempo
4- Correntes mariñas (plataforma MetEd)
5- Mareas (plataforma MetEd)
6- Cartografíado meteorolóxico (MetEd) |
Presentación oral |
Presentación de traballos individuais o en grupo sobre contidos ampliados do curso. Somentes si o transcurso do curso o permite. |
Solución de problemas |
- Problemas da fórmula hipsométrica. Reducción da presión o nivel do mar
- Problemas de vento aparente a bordo
- Uso de ábacos de vento e ondada
- parámetros da ondada |
Saídas de campo |
- Visita a sede da AEMET na Coruña |
Proba obxectiva |
-Avaliación do coñecemento e comprensión dos contidos básicos da materia, considerando as habilidades do alumno, as súas estratexias e enfoques na resolución de problemas. Valorarase expresamente o grao de evolución do alumno e a súa capacidade para analizar, xulgar e resolver problemas específicos, requirindo unha formación teórico-práctica equilibrada.
A proba obxectiva global reportará o 70% da avaliación total da materia, pero será necesario aprobar cun 5 para superar a materia. |
Seminario |
- Exposición de temas elaborados conxuntamente por o profesor e o alumno/a sobre temas de especial actualidade ou interés: cicloxénesis explosiva, o problema do calentamiento global e a navegabilidade do Océano Ártico, o fenómeno oceanográfico El Niño, etc. |
Lecturas |
- Recoméndase a ampliación de contido lendo temas específicos. Por exemplo, artigos de investigación sobre a clasificación, propiedades e estatísticas das tormentas en Galicia. |
Sesión maxistral |
- Clases expositivas clásicas orientadas a adquisición de coñecementos e as suas aplicacions. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Solución de problemas |
Prácticas a través de TIC |
Seminario |
Estudo de casos |
Saídas de campo |
|
Descrición |
- Análise de mapas sinópticos de superficie
-Análise de mapas de altura
- Prácticas do curso en liña na plataforma MetEd sobre mareas, correntes e ondada, cartografía meteorolóxica
-Resolución de problemas sobre o cambio de vento aparente a verdadeiro
-Resolución de problemas sobre a fórmula hipsométrica
- Resolución de problemas sobre o uso de abacos para estimar ventos e ondas
- Explicación e exemplos sobre a codificación SHIP, IAC e MAFOR
- Instrumentos meteorolóxicos e o seu uso
-Seminario sobre derrotasas meteorolóxicas e modelos de predición meteorolóxico-oceanográfica.
Os estudantes exentos de asistencia ou con dedicación a tempo parcial poderán recibir atención personalizada mediante o intercambio de correos electrónicos do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A10 B5 B9 B13 C1 |
Presentación oral de temas con soporte informático o pizarra
Competencias availadas: A9, B5, B9, B15, C1 |
1 |
Solución de problemas |
B2 |
-Realización de problemas sobre el paso de viento aparente a verdadero
- Realización de problemas sobre las claves de codificación meteorológicas
-Realización de problemas sobre el uso de ábacos de viento y oleaje
-Realización de problemas sobre la fórmula hipsometrica
Competencias availadas: A9, B2, B5, B9, C1 |
1 |
Prácticas a través de TIC |
A9 B12 B15 C3 |
Prácticas sobre corrientes, mareas y oleaje en la plataforma MetEd
Competencias availadas: A9, A10, B6, B9, B12, C2, C3 |
14 |
Seminario |
A28 B9 |
Extensión de algunos temas mediante exposición de casos ilustrativos o ejercicios prácticos avanzados
Competencias availadas: A28, A8, A9, B2, B9, C1 |
1 |
Estudo de casos |
A9 A10 A14 A28 B2 B5 B6 B9 B12 B13 B15 B22 C1 C2 C3 C8 C10 C11 |
Análisis de mapas sinópticos de superficie y altura.
Competencias availadas; A8, A10, A28, B9, B12, B15, C2, C3 |
1 |
Sesión maxistral |
A8 A9 A10 A28 B2 B5 |
Presentación oral de temas |
1 |
Proba obxectiva |
A8 A9 A10 A28 B2 B5 B9 B13 B15 C1 |
-Evaluación de conocimientos y comprensión de los contenidos básicos de la materia, considerando las habilidades y destrezas del alumno, sus estrategias y planteamientos en la resolución de problemas. Se valorará expresamente el grado de evolución del alumno y su capacidad para analizar, enjuiciar y resolver problemas puntuales, requiriéndose una formación teórico-práctica equilibrada.
La prueba objetiva global reportará un 70% del total de la evaluación de la materia.
Competencias availadas: A10, A28, B2, B9, B15, C1 |
80 |
Saídas de campo |
B15 |
En el caso de que se pueda realizar, la asistencia a la visita al centro meteorológico de la AEMET es obligatoria.
Competencias availadas: B9, C8 |
1 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de evaluación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recoliidos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta a horade diseñar e realizar a evaluación Os alumnos con exención de asistencia y/o adicación parcial poderán entregar os exercizos prácticos o final de curso para ser availados, e deberán asistir a proba obxetiva. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establecea "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DEGRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir as clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados o principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
 Ramón Fisure Lanza (2006). Meteorología y Oceanografía. colección ITSASO n29  Sánchez Reus y Zabaleta Vidales (1972). Meteorología y Oceanografía. Secretaria de la Marina Mercante  Varios. Met Office británica (). Meteorology for Mariners. V  Hernandez Yzal, S (). Meteorología y Oceanografía. Editorial Cadi, Barcelona  Conesa, G. (). Análisis meteorológico en la mar. Ediciones UPC, Barcelona  Varios. The open University team (). The Open University course team, “Waves, Tides and shallow water processes. Open University. UK.  Hydrographic Department of the USA. (). The Mariners handbok. . Hydrographic Department of the USA.  J.M. Cuadrat y M.F. Pita (1997). Climatología. Ed. Cátedra. Madrid  The COMET program (). MeEd. Introducción a las corrrientes oceánica. https://www.meted.ucar.edu/  The COMET program (). Introducción a las mareas . https://www.meted.ucar.edu  The COMET program (). El ciclo de vida de las olas I y II. https://www.meted.ucar.edu |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Física/631G01103 | Inglés I/631G01108 | Navegación I/631G01202 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|