Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A33 |
Protexer o medio mariño e aplicar criterios de sostibilidade ambiental ao transporte marítimo. |
A52 |
Conocimiento y aplicación de la normativa y técnicas en materia de gestión de la seguridad del transporte marítimo y la protección del medio marino. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B4 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B7 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B15 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B20 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C11 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a normativa respecto á seguridade no transporte marítimo (Código SGS) , a calidade e a protección do medio mariño. |
A33 A52
|
B1 B15
|
C11
|
Aplicar a normativa e as técnicas en materias de xestión da calidade, a seguridade do transporte marítimo e a protección do medio mariño. |
A33 A52
|
B5
|
C4 C11
|
Interpretar e analizar a información enviada dende o buque e identificar situacións de risco para a seguridad e o medio ambiente mariño. |
A33 A52
|
B4 B5
|
|
Aplicar criterios de sostibilidade medioambiental ó transporte marítimo |
A33 A52
|
B15
|
C4 C11
|
Protexer o medioambiente mariño |
A33 A52
|
B1 B4 B5 B7 B15 B20
|
C8 C11
|
Preparar e realizar auditorías internas e externas de xestión da seguridad e da calidade |
A33 A52
|
B1 B4 B5 B7 B15
|
C4 C8 C11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. XESTIÓN DA SEGURIDADE |
1.1 Introdución ós sistemas de xestión da seguridade e saúde laboral.
1.2. Estrutura dun sistema de xestión
1.3. Código Internacional de Xestión da Seguridade Operacional do Buque e a Prevencion da Contaminación.
1.4. Medidas que se adoptarán para a protección e salvaguarda de tódalas persoas a bordo nunha emerxencia
1.5. Coñecemento das regras sobre os dispositivos de salvamento (Convenio SOLAS)
1.6. Obrigacións e responsabilidades da empresa navieira e as autoridades portuarias na aplicación do Código IGS.
1.7. Protección del buque y las instalaciones portuarias.
1.7.1. Obrigacións e responsabilidade das autoridades portuarias na aplicación do Código ISPS.
|
2. XESTIÓN DA CALIDADE |
2.1. Introdución ós sistemas de Xestión da Calidade.
2.2. Normas ISO 9000
2.3. O modelo europeo “EFQM”
2.3.1. Outros estándares de Calidad
2.4. Sistema de Calidad
2.5. Responsabilidade da dirección
2.5.1. A política de Calidad
2.6. Documentación, control de datos, aprobación e expedición
|
3. XESTIÓN DO MEDIO AMBIENTE MARÍTIMO |
3.1. Introdución ós sistemas de Xestión do Medioambiente
3.2. A serie de normas ISO 14000 sobre Xestión Ambiental
3.2.1. Norma ISO 14001:2015
3.3. O Reglamento Europeo “EMAS”
3.4. Xestión da prevención da contaminación (Convenio MARPOL)
3.5. Normativa nacional
|
4. AUDITORÍAS
|
4.1. Comunicacións, informes e rexistro
4.2. Elaboración de Plans
4.3. Certificación e instruccións
4.4. Auditor e auditoría
4.5. Informe de auditoría
4.6. Seguimento |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3.000 GT. |
Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A33 A52 B4 B15 C11 |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
A33 A52 B1 B4 B5 C4 C8 |
5 |
30 |
35 |
Presentación oral |
B1 B4 B7 B15 |
5 |
18 |
23 |
Sesión maxistral |
A33 A52 B4 B15 B20 C11 |
30 |
60 |
90 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Exame final. |
Traballos tutelados |
Ao longo do cuadrimestre proporase un ou varios traballos en torno ao contido do temario que deberán fundamentarse coa bibliografía básica e complementaria da guía e con outra seleccionada polo profesorado e/ou polo estudantado.
A súa realización iniciarase na aula e completarase mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo ás indicacións proporcionadas a través da atención personalizada do profesorado.
A través da exposición na aula, compartiranse os traballos realizados. |
Presentación oral |
Respecto aos traballos tutelados. |
Sesión maxistral |
Na actividade de sesión maxistral traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Proba obxectiva |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo có profesor da materia.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación con cada actividade ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO NA UDC" desenvolverá a súa actividade coa asistencia e participación nas dinámicas que se recollen no Paso 4 "Planificación" e neste paso que nos ocupa "Atención personalizada" descrita para os Traballos tutelados, a través dos grupos de traballo que se conformen na materia. A actividade farase atendendo ás observacións da avaliación relativas á flexibilidade de asistencia-participación e aos requisitos para superar a materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
B1 B4 B7 B15 |
Para avaliar a exposición/presentación teránse en conta os seguintes aspectos:
- Relevancia e organización dos contidos expostos.
- Coordinación da exposición (que reflicta un traballo colaborativo, non unha suma de
partes).
- Nivel de comprensión dos contidos básicos.
- Claridade expositiva. |
10 |
Proba obxectiva |
A33 A52 B4 B15 C11 |
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación. |
60 |
Traballos tutelados |
A33 A52 B1 B4 B5 C4 C8 |
Para avaliar os traballos teránse en conta na súa elaboración os seguintes aspectos:
- Estrutura: presentación, organización do contido, claridade expositiva e corrección
gramatical.
- Contido: Comprensión de ideas básicas, dominio conceptual, uso das fontes
traballadas no tratamento dos contidos ao longo do cuadrimestre e relacións entre
eles. |
20 |
Sesión maxistral |
A33 A52 B4 B15 B20 C11 |
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, tenránse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación. Para
superar a materia seguindo a avaliación continua é necesario superar cada
metodoloxía. Na sesión maxistral, asemade da asistencia ás aulas
(conseguintemente, un mínimo do 50%) valorárase a participación do alumno. O
alumnado que non siga ou supere a avaliación continua sempre terá a opción de
presentarse a proba obxectiva. Conseguintemente, nesta circunstancia dita
metodoloxía terá un valor na avaliación do 100%. O
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica
de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME
DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3; 6.b
e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen
necesidade de asistir o 50% das aulas presenciais, sempre e cando o mestre sexa
debidamente informado ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, o
profesor poderá encargarlle a este alumnado diferentes traballos (individuais
e/ou en grupo) ao longo do curso para ser expostos no horario de titorías co
gallo de puntuar na avaliación continua a parte proporcional do valor da sesión
maxistral.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vidal Vázquez, Estrella (2014). La calidad y su gestión en las organizaciones gallegas propuesta de un modelo de gestión de la calidad total basado en el Modelo EFQM de Excelencia.
OMI (2018). Código IGS : Código internacional de gestión de la seguridad y Directrices para la implantación del Código IGS. Londres
Moreno Redondo, Mª del Mar. (2002). Código IGS y sus auditorías.
OMI (). Código Internacional de Gestión de la Seguridad (Código IGS) y Directrices revisadas para la implantación del Código IGS. . Londres
OMI (). Código Internacional para la Protección de los Buques y de las Instalaciones Portuarias (Código PBIP). Londres
López Lemos, Paloma (2015). Cómo documentar un sistema de gestión de calidad según ISO 9001:2015. Madrid
Diario Oficial de la UE (2008). Directiva 2008/56/CE Marco de acción comunitaria para la política del medio marino. Parlamento Europeo
IMO (2011). Directrices para la elaboración de planes de emergencia de a bordo contra la contaminación del mar . LONDRES
IMO (2007). Directrices relativas al Convenio sobre la prevención de la contaminación del mar por vertimiento de desechos y otras materias, 1972. . LONDRES
IMO (2007). Equipo de prevención de la contaminación conforme al MARPOL . LONDRES
Cuatrecasas Arbós, Lluís (2017). Gestión integral de la calidad : implantación, control y certificación. Barcelona
Abril Sánchez, Cristina Elena (). Integración de sistemas de gestión : calidad, medio ambiente y seguridad y salud en el trabajo. Madrid Fundación Confemetal
IMO (2002). International Safety Management Code ISM Code : and Revised guidelines on implementation of the ISM Code by Administrations. London
IMO (1994). International Safety Mangement (ISM Code).
IMO (2014). ISM code : International safety management code with guidelines for its implementation.. London
(1996). La contaminación del mar fuentes, toxicidad, degradación y eliminación de contaminantes . Oviedo : Universidad, Servicio de Publicaciones
BOE (2010). Ley 41/2010 de Protección del Medio Marino. España
Chauvel, Alain-Michel (1997.). Managing Safety and Quality in Shipping. London: The Nautical Institute
Kuo, Chengi (1998). Managing ship safety. Ed. LLP. 1998. London
Silos Rodríguez, José María (2008). Manual de lucha contra la contaminación por hidrocarburos . Cádiz : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Cádiz
IMO (2010). Manual on oil spill risk evaluation and assessment of response preparedness . London
IMO (2009). Manual sobre contaminación química. . LONDRES
IMO (2011). Manual sobre la contaminación ocasionada por hidrocarburos. . LONDRES
IMO (). MARPOL 73/78. LONDON
Sánchez Rivero, José Manuel. (2016). mplantación de sistemas de gestión de la calidad : la norma ISO 9001:2015. Madrid
Ministerio para la Transición Ecológica (2019). Ordenación del Espacio Marítimo. Catálogo de Publicaciones de la Admon. Gral. Estado Español
Ministerio para la Transición Ecológica (2018). RD 957/2018 modifica anexo I de la ley 41/2010. España
Boat Books Australia (2010). Response to marine oil spills . Livingston : Witherby Seamanship International Ltd. Australia
Fernández Hatre, Alfonso (2003). Sistemas integrados de gestión : calidad, gestión medioambiental, prevención de riesgos laborales. Llanera : Instituto de Desarrollo Económico del Principado de Asturias |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|