Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A75 |
CE75 - Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego dos sistemas de representación gráfica. |
B1 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuír competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
B3 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
B6 |
CG01 - Capacidade para xestionar os propios coñecementos e utilizar de forma eficiente técnicas de traballo intelectual. |
B7 |
CG02 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
CG03 - Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B9 |
CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
CG05 - Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
CG06 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
CG07 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito mariño, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B13 |
CG08 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B14 |
CG09 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B15 |
CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
B16 |
CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
B17 |
CG12 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
B18 |
CG13 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT04 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT06 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de interpretar e preparar documentación gráfica correspondente ás diferentes instalacións dos buques ou en procesos. |
A75
|
|
|
Deben coñecer e interpretar os diferentes sistemas de representación, así como as NORMAS TÉCNICAS de aplicación tanto na redacción como na xestión. |
|
B3 B4
|
|
Coñecemento dos sistemas de representación e operacións habituais na representación gráfica. |
|
B1 B7 B9 B11 B13 B15
|
|
Común á formación técnica, os estudantes deben ser capaces de traballar en colaboración, coñecendo as ferramentas máis comúns. Ser capaz de adaptarse ás sucesivas actualizacións do ordenador. |
|
B2 B5 B10 B12 B16 B18
|
|
Fomentar a exposición pública de obras, cun hábito para a capacidade de defensa e exposición. |
|
B6 B8 B14 B17
|
C1 C3 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
HOMOLOXÍAS PLANAS |
DEFINICIÓNS
DETERMINACIÓN DE PUNTOS E LIÑAS
RECTAS LÍMEITE
DETERMINACIÓN DA HOMOLOXÍA
APROBACIÓNS PARTICULARES |
APLICACIÓN DA HOMOLOXÍA AO TRAZADO DE CÓNICAS |
POLO E POLAR EN RESPECTO A UN CÓNICO
POLO E POLAR DOS ELEMENTOS MALAXENTES
NECESIDADE E OBXECTIVOS DA XEOMETRÍA DESCRITIVA
DEFINICIÓN
ELEMENTOS FUNDAMENTAIS DOS ELEMENTOS XEOMÉTRICOS
PROXECCIÓN E SECCIÓN
TIPOS DE PROXECCIÓNS
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN:
- DIÉDRICO
- DIMENSIONADO
- AXONOMÉTRICA
- CÓNICO |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN |
NECESIDAD Y OBJETIVOS DE LA GEOMETRÍA DESCRIPTIVA
DEFINICIÓN
ELEMENTOS FUNDAMENTALES DE LOS ELEMENTOS GEOMÉTRICOS
PROYECCIÓN Y SECCIÓN
TIPOS DE PROYECCIONES
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN:
- DIÉDRICO
- ACOTADO
- AXONOMÉTRICO
- CÓNICO |
SISTEMA DIÉDRICO |
PUNTO E RECTA
PLANO
INTERSECCIÓNS
PARALELISMO, PERPENDICULARIDADE E DISTANCIA
ARREFRIADOS
VOLTAS
CAMBIOS DE PLANO
ÁNGULO
POLIEDROS
PRISMA
PIRÁMIDE
CONO
CILINDRO
ESFERA
INTERSECCIÓN DE SUPERFICIES |
SISTEMA DE PLANOS ACOTADOS |
REPRESENTACIÓN DE PUNTO, LIÑA E PLANO
INTERPRETACIÓN DE CURVAS DE NIVEL E APLICACIÓNS |
SISTEMA AXONOMÉTRICO |
INTRODUCCIÓN
REPRESENTACIÓN DE LOS ELEMENTOS FUNDAMENTALES
REPRESENTACIÓN DE CIRCUNFERENCIAS
TRASLADO DE VISTAS
APLICACIONES |
DEBUXO INDUSTRIAL |
INTRODUCIÓN
REPRESENTACIÓN DOS ELEMENTOS FUNDAMENTAIS
REPRESENTACIÓN DE CIRCUMFERENCIAS
TRANSFERENCIA DE VISTAS
SOLICITUDES |
PLANOS DO BUQUE |
PLANOS DE FORMA
MÉTODOS DE ALISADO
DESENVOLVEMENTO DE PLACAS
SECCIÓNS VERTICAIS E LONXITUDINAIS
SECCIÓNS MÁESTRAS |
DEBUXO ASISTIDO POR ORDEAADOR |
INTRODUCIÓN AOS SISTEMAS DAO
DEBUXO 2D CON VERSIÓN DE EDUCACIÓN AUTOCAD
PRÁCTICAS DE DEBUXO INDUSTRIAL |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A75 B1 B3 B4 B7 B8 B9 B10 |
36 |
0 |
36 |
Prácticas a través de TIC |
A75 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B14 |
4 |
46 |
50 |
Traballos tutelados |
B9 B15 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C5 C6 |
1 |
5 |
6 |
Proba obxectiva |
B7 B9 B11 B17 C1 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A75 B1 B4 C3 |
50 |
0 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Obradoiros ou seminarios. Permite ao profesor coñecer o grao e os erros de aprendizaxe, as deficiencias e as limitacións no uso das ferramentas de traballo. Resolución de traballos e problemas, coa preparación e presentación do traballo en grupo.
Xunto aportará un peso porcentual do 20% da nota final.
|
Prácticas a través de TIC |
A parte de Debuxo industrial desenvolverase conxuntamente co CAD, de tal xeito que os traballos se entregarán en formato dixital. |
Traballos tutelados |
Estes traballos organizaranse e titorizaranse en pequenos grupos. |
Proba obxectiva |
Aínda que o método de avaliación é continuo, para aqueles estudantes que, por unha causa importante, non poden asistir a toda a docencia dunha das partes, espérase que poidan superalo mediante un exame parcial. En calquera caso, está previsto un exame final para aqueles que non sigan o curso mediante avaliación continua. Xunto contribuirá cunha porcentaxe de peso do 80% da nota final. |
Sesión maxistral |
Coñecemento: de sistemas de representación, desenvolvemento da capacidade para representar o espazo tridimensional.
A partir da xeometría plana.
A partir dos sistemas de representación empregados na xeometría descritiva e na descrición xeométrica do casco e dos plans de forma do buque.
Da xestión dun programa CAD.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
Seminario |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Nos grupos de traballo levarase a cabo o seguimento de cada unha das prácticas encomendadas ao grupo.
O alumno contará con titorías individualizadas nesas partes da materia de traballo persoal. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B9 B15 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C5 C6 |
Se realizarán en grupos y tendrán carácter eliminatorio para la evaluación continua en caso de no ser entregados |
30 |
Proba obxectiva |
B7 B9 B11 B17 C1 |
Será necesario obtener un mínimo de un 3,5 para ser compensable con los demás criterios de valoración. |
35 |
Sesión maxistral |
A75 B1 B4 C3 |
Se pasará lista en clase de forma habitual, siendo necesario para aprobar por evaluación continua un mínimo de asistencia del 80% |
10 |
Seminario |
A75 B1 B3 B4 B7 B8 B9 B10 |
En conjunto aportará un peso porcentual del 20% de la calificación final. |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A75 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B14 |
En conjunto aportará un peso porcentual del 20% de la calificación final.
Tendrá carácter eliminatorio, junto con la asistencia a clase de cubrir un mínimo, en ambas, del 80%. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2 del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar su evaluación.
En los seminarios, los alumnos habrán adquirido las competencias: B1, B2, B3, B4, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C2 (no que se refire á bibliografía), C6, C7 e C8. Considérase que as competencias C, de xeito xenérico, teñen aquí o lugar idóneo para su adquisición
Prácticas: competencias adquiridas, fundamentalmente as técnicas, tic e traballo en grupo: A1, A12, A18, C3
Traballos tutelasdos: competencias adquiridas fundamentalmente as técnicas e a capacidade de expresión, expresión e elaboración de documentación técnica: A1, A12, A18, C3, e en menor medida, o conxunto das B.
Proba obxectiva: competencias adquiridas as propias da materia, A1, A12, A18, e todo o resto para os alumnos que non teñan tido estado suxeitos a avaliación continua, que deberán entregar/realizar proba práctica dos traballos realizados ao longo do curso.
Sesión maxistral: únicamente se computará a asistencia a crase para os alumnos que opten pola avaliación contínua.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017):
- Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 20 % - Cualificación:
a) Elaboración traballos: --%
c) Solución de problemas: --%
b) Exame escrito sobre os contidos da materia:-- %
d) Outras metodoloxías que se consideren: --%
Cualificación: a) Prácticas de laboratorio (traballo individual ou en grupo de boletíns): 55% b) Exame escrito sobre os contidos da materia:35 % c) Asistencia a crase: 10%. Estas porcentaxes son de aplicación para o alumnado en avaliación contínua. Para superar a materia hase de entender que haberán de superar cada unha das tres partes de xeito individual (descriptiva, planos do buque e cartografía), non podendo ser compensada. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempoparcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a"NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAONA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/2012): Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 60%: a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo(70%). b) Un exame escrito sobre os contidos da materia (30%). "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
PALENCIA, J (). DIBUJO TÉCNICO, INTRODUCCIÓN A LOS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN. ETSICCP - MADRID
IZQUIERDO ASENSI, F. (). GEOMETRIA DESCRIPTIVA. DOSSAT
TAIBO FERNÁNDEZ, A. (). GEOMETRIA DESCRIPTIVA Y SUS APLICACIONES. TEBAR FLORES
IRANOR (AENOR (). MANUAL DE NORMAS UNE SOBRE DIBUJO.
PARDO, ENRIQUE (). TRAZADO DE LÍNEAS Y DESARROLLOS DEL BUQUE. GUSTAVO GILI |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
& lt; p & gt; Facer un curso de xeometría descritiva no ensino medio ou superior, facilita o seguimento do tema. & lt; / p & gt;
& lt; p & gt; Non obstante, os estudantes que o soliciten terán a opción dun curso de recuperación. & lt; / p & gt; |
|