Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos e perspectivas básicas da psicoloxía da memoria e as súas estratexias de investigación (Identificar as diferentes estruturas e procesos, diferenciar as limitacións normais e os trastornos da memoria, e coñecer as estratexias e programas de axuda á memoria). |
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Estruturas e procesos de memoria. |
|
2. Problemas de memoria. |
|
3. Estratexias de memoria. |
|
4. Programas para incrementar a memoria. |
|
5. Investigación en psicoloxía da memoria. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A14 |
3 |
3 |
6 |
Obradoiro |
A4 B3 C6 |
4 |
4 |
8 |
Presentación oral |
A16 B2 B5 C1 |
10 |
23 |
33 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A13 B1 B8 B18 |
1 |
10 |
11 |
Traballos tutelados |
A7 A18 B10 C3 C4 C8 |
1 |
12 |
13 |
Actividades iniciais |
A3 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Proxección de vídeos e análise de investigacións sobre contidos específicos da asignatura. |
Obradoiro |
Manexo de programas e outros materiais de estimulación da memoria. |
Presentación oral |
Exposición de diversos apartados do programa, tanto por parte da profesora, a modo de clase maxistral, coma por aquel alumnado que seleccione esta opción como traballo complementario. |
Proba de resposta múltiple |
Realización dunha proba obxectiva tipo test, con catro alternativas de resposta por pregunta, sobre os contidos traballados na aula ao longo do curso. |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo que pode consistir na dirección dun seminario, a preparación dunha exposición teórica, revisións da literatura, resúmenes de lecturas complementarias... Valorarase ademáis noutro apartado se o traballo implica o seu desenvolvemento na aula (como seminario ou presentación oral). |
Actividades iniciais |
Aproximación aos coñecementos previos e intereses do alumnado neste ámbito e introdución á asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Proba de resposta múltiple |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Atención en grupo para aclarar dúbidas nas clases presenciais, e individual para quen expoña contidos ou desexen máis información nas titorías.
A orientación ao alumnado para a proba obxectiva será individualizada, e se levará a cabo a través das titorías.
Será atención personalizada dende o primeiro momento, orientando e supervisando o traballo de cada estudiante, tanto para o alumnado que asista normalmente, como para o alumnado con "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia".
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A4 B3 C6 |
Rexístrarase e valorarase a asistencia aos talleres sobre manexo de programas de estimulación da memoria. |
5 |
Presentación oral |
A16 B2 B5 C1 |
Rexistrarase e valorarase con outro 5% a asistencia ás clases de presentación de contidos, e con ata un 10% da puntuación total, a exposición oral do traballo tutelado. Na exposición se valorarán os seguintes aspectos: orden, claridad na exposición, seleción dos contidos fundamentais, e precisión nas respoestas ás cuestións que se formulen na mesma. |
15 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A13 B1 B8 B18 |
A puntuación obtida na proba obxectiva constituirá o 60% da calificación na asignatura. |
60 |
Traballos tutelados |
A7 A18 B10 C3 C4 C8 |
Elaboración dun traballo que se propondrá nas primeiras sesións e será supervisado ao longo do curso. A súa exposición oral valorarase en outro apartado. |
20 |
|
Observacións avaliación |
“Alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”.: quen se atope nesta situación poderá: a) optar igualmente pola realización do traballo (que se valora con ata 2 puntos) e incorporar a parte da evaluación que se otorga por asistencia e exposición do traballo á puntuación do examen (é decir, a proba obxectiva constituiría entón o 80%, 8 puntos), ou,
b) derivar o 100% da calificación da puntuación obtida no examen (proba obxectiva: 10 puntos).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Morgado, I. (2014). Aprender, recordar y olvidar. Claves cerebrales de la memoria y la educación. Barcelona: Ariel
Ruiz-Vargas, J.M. (1997). Claves de la memoria. Madrid: Editorial Trotta
González, M. A., Amor, A. y Campos, A. (2003). La mnemotecnia de la palabra clave. A Coruña: Universidad de A Coruña
Ruiz, M. (2004). Las caras de la memoria. Madrid: Pearson-Prentice-Hall
Ruiz-Vargas, J. M. (2010). Manual de psicología de la memoria. Madrid: Síntesis
Baddeley, A., Eysenck, M. W., y Anderson, M. C. (2010). Memoria. Madrid: Alianza
Ruiz-Vargas, J.M. (1991). Memoria humana. Función y estructura. Madrid: Alianza
Sanchez, A., Arana, J. M., y Crespo, A. (1999). Prácticas de Psicología de la memoria. Madrid: Alianza
Puig, A. (2003). Programa de entrenamiento de la memoria. Madrid: Editorial CCS
Ruiz-Vargas, J.M. (1991). Psicología de la memoria. Madrid: Alianza
Ballesteros, S. (2010). Psicología de la memoria. Madrid: Editorial Universitas
Sánchez, A. y Beato, M. S. (2001). Psicología de la memoria. Ámbitos aplicados. Madrid: Alianza
Maroto, M. A. (2000). Taller de memoria. Madrid: TEA
Acuña, M. M. y Risiga, M. (2001). Talleres de activación cerebral y entrenamiento. Barcelona: Paidós |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|