Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos. |
A2 |
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas. |
A3 |
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
A4 |
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación. |
A5 |
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
A6 |
Saber como especificar a demanda e os obxectivos do caso, e en función deles, recoller a información. |
A7 |
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
A8 |
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables. |
A9 |
Coñecer os métodos e técnicas cuantitativos e case-cuantitativos de recollida de información en psicoloxía aplicada. |
A10 |
Ser capaz de deseñar instrumentos de recollida de información en programas de intervención psicolóxica. |
A11 |
Coñecer as limitacións e restricións de todo tipo (persoais, sociais, económicas,éticas, etc.) que ten a investigación científica e técnica. |
A12 |
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
A13 |
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
A14 |
Ser capaz de analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación. |
A15 |
Ser capaz de analizar críticamente as publicacións científicas. |
A17 |
Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación. |
A18 |
Mostrar un compromiso ético e profesional con respecto ás responsabilidades cívicas, sociais e globais. |
A19 |
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada. |
A20 |
Coñecer os distintos modelos de avaliación e intervención no ámbito da Psicoloxía Social Aplicada. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Traballo nun contexto internacional. |
B6 |
Razoamento crítico. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
B9 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
B10 |
Motivación pola calidade. |
B11 |
Resolución de problemas. |
B13 |
Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dotar de coñecementos especificamente en Psicoloxía Social Aplicada aos Problemas Sociais, Comunitarios e Humanos.
|
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5 AI6 AI7 AI8 AI9 AI10 AI11 AI12 AI13 AI14 AI15 AI17 AI18 AI19 AI20
|
BI1 BI6 BI8 BI13
|
CM3 CM4 CM6 CM8
|
Avaliar programas, proxectos, servizos e políticas dirixidos ao desenvolvemento persoal, profesional e institucional. |
AI9
|
BI1 BI2
|
CM8
|
Coñecer e comprender os supostos básicos da Psicoloxía Social
|
AI1 AI5
|
|
CM8
|
Diagnosticar as diferentes dimensións, áreas e ámbitos de intervención psicosocial |
AI5 AI6
|
BI1
|
CM6
|
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
AI5 AI18
|
BI1 BI4
|
CM6
|
Capacidade de análise e síntese |
AI5 AI8
|
BI1
|
CM4
|
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica |
AI5 AI18
|
BI1 BI9 BI10 BI11
|
CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Psicología da violencia e da delincuencia |
Agresividade, agresión e violencia
Teorías psicolóxicas sobre a violencia
Teorías psicosociais sobre a violencia
Teorías sociais e societais sobre a violencia |
Desviación e marxinación social |
Problemas de Socialización
Exclusión Social
Prexuizo discriminación
Menores en conflicto |
Psicoloxía Comunitaria e Problemas Sociais |
La comunidad como entorno del individuo
Los nuevos contextos sociales de las comunidades
Apoyo social
Programas de intervención comunitaria |
Psicoloxía Social dos medios de comunicación |
Efectos dos contidos violentos nos medios
Efectos dos contidos sexuais nos medios
Cyberbullying e Cyberstalking |
Outras áreas da Psicoloxía Social Aplicada |
Psicoloxía Ambiental
Psicoloxía do Consumo
Psicoloxía do Conflicto e a Mediación
Outras áreas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A12 A14 A20 |
18 |
0 |
18 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A9 |
2 |
25 |
27 |
Traballos tutelados |
A1 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A13 A15 A17 A18 A19 B1 B2 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B13 C3 C4 C6 C8 |
3 |
25 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral también é coñecida como "conferencia";, "método expositivo"; ou "lección maxistral";. Esta última modalidade adoita reservarse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiais, con un contenido que supon unha elaboración orixinal e baseada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Proba obxectiva |
Realización dun examen tipo test sobre as lecturas designadas que comprenden os contidos da materia. O modo de resposta será verdadero ou falso (duas alternativas) e se descontan os erros según a fórmula de corrección do azar. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas·. Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola sua propia aprendizaxe. Este sistema de enseñanza basease en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento de esa aprendizaxe polo profesor-tutor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Monitorización dos traballos individuais que realiza cada alumno. Orientación sobre a metodoloxía e as fontes documentais que debe manexar e sobre a redacción do informe final do traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A13 A15 A17 A18 A19 B1 B2 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B13 C3 C4 C6 C8 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas·. Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola sua propia aprendizaxe. Este sistema de enseñanza basease en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento de esa aprendizaxe polo profesor-tutor.
Si se supera o traballo tutelado, non será necesaria a realización da proba obxectiva, neste caso o traballo tutelado pasará a ter unha valoración do 100%. |
50 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A9 |
Realización de proba tipo test sobre as leituras que comprenden a materia. Se descontan os erros según a fórmula de evitación do azar. Si se supera o traballo tutelado, non será necesaria a realización da proba obxectiva, neste caso o traballo tutelado pasará a ter unha valoración do 100%. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Es necesario aprobar con el 50% de la calificación máxima cada una de las evaluaciones para superar la asignatura.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MUCHINSKY, P.M. (1994). Psicología Aplicada al Trabajo: Una Introducción a la Psicología Industrial y Organizacional. Bilbao: Desclée de Brouwer.
GOMEZ L. y otros (1993). Aplicaciones de la Psicología Social. Málaga: Miguel Gómez Ediciones.
GRACIA, E. (1997). El apoyo social en la intervención comunitaria. Barcelona: Piados
SANCHEZ A. y MUSITU, G. (1996). Intervención Comunitaria. Aspectos científicos, técnicos y valorativos. Barcelona: PPU.
MUSITU, G., BERJANO, E. y BUENO, J. R. (1993 (1993). Intervención Psicosocial. Programas y Experiencias. Madrid: Editorial Popular
OVEJERO, A. (1998). Las Relaciones Humanas: Psicología Social teórica y aplicada. Madrid: Biblioteca Nueva
ROMAY MARTÍNEZ, J. (2007). Perspectivas y retrospectivas de la Psicología Social en los albores del siglo XXI. Madrid: Biblioteca Nueva
MARTIN, A. (1998). Psicología Comunitaria. Madrid: Síntesis.
PEIRO, J.M. (1984). Psicología de las Organizaciones. Madrid: UNED
ALVARO, J.L., GARRIDO, A. TORREGROSA, J.R. (Coords.) (1996). Psicología Social Aplicada. Madrid: McGraw-Hill
CLEMENTE, M. (1992b). Psicología Social Aplicada. Madrid: Eudema
SÁNCHEZ, A. (2002). Psicología Social Aplicada. Madrid: Prentice-Hall
HERNÁNDEZ-RUIZ, B. & VALERA i PERTEGÁS, S (2008). Psicología Social Aplicada e Intervención Psicosocial. Santa Cruz de Tenerife: Resma
CLEMENTE, M. (1992). Psicología Social. Métodos y técnicas de invesgtgación. Madrid: Pirámide
PEIRO, J.M. y PRIETO, F. (1996). Tratado de Psicología del Trabajo. Madrid, Síntesis. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|