Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer os diferentes modelos, teorias e técnicas de intervención da psicoloxía social da saúde |
AI3 AI4 AI5 AI7 AI12 AI13 AI14
|
BI1
|
CM3
|
Identificar os factores persoais, psico-sociais e comunitarios que poden afectar a saúde das persoas. |
AI1 AI3 AI7 AI11 AI12 AI13 AI14 AI20
|
BI2 BI11
|
|
Comprender ás responsabilidades cívicas, sociais e globais implicadas e interactuantes na saúde das persoas a nivel individual, grupal e societal. |
AI1 AI18
|
BI8 BI9 BI10 BI11
|
CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Psicoloxía social, saúde e saúde mental
2. Relación entre saúde e comportamento
3. Modelos explicativos da conduta de saúde e de risco
4. Os procesos de cambio de actitudes no ámbito da saúde
5. A tensión e a súa influencia na saúde
6. O apoio social e a súa influencia na saúde |
1. Psicoloxía social, saúde e saúde mental
2. Relación entre saúde e comportamento
3. Modelos explicativos da conduta de saúde e de risco
4. Os procesos de cambio de actitudes no ámbito da saúde
5. A tensión e a súa influencia na saúde
6. O apoio social e a súa influencia na saúde |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Esquemas |
A14 B1 |
0 |
2 |
2 |
Lecturas |
A1 A4 A5 A7 A11 A12 A13 C3 C6 |
0 |
16 |
16 |
Presentación oral |
A7 B1 C3 C6 |
4 |
0 |
4 |
Recensión bilbiográfica |
A1 A3 A11 A12 A13 A14 B1 B2 B8 B9 B10 B11 C3 C6 C8 |
0 |
18 |
18 |
Sesión maxistral |
A1 A11 A12 A13 |
16 |
0 |
16 |
Proba de ensaio |
A4 A11 A12 A13 |
1 |
0 |
1 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A5 A7 A11 A12 A13 A14 A18 A20 B1 C3 C6 |
0 |
16 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Esquemas |
Representación gráfica e simplificada da información que conleva uns determinados contidos de aprendizaxe |
Lecturas |
Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editado como fonte de profundización nos contidos traballados |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e o profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e exponinedo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Recensión bilbiográfica |
Proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso, comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do autor da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación á súa propia experiencia. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral tamén é coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Proba de ensaio |
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para unha avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse coas probas obxectivas como a capacidade crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Monitoraxe dos traballos individuais que realiza cada alumno. Orientación sobre a metodoloxía e as fontes documentais que debe manexar e sobre a redacción do informe final do traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A1 A4 A5 A7 A11 A12 A13 C3 C6 |
Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editado como fonte de profundización nos contidos traballados.
Computa na evaluación a través das outras metodoloxías |
5 |
Presentación oral |
A7 B1 C3 C6 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e o profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e exponinedo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Computa na evaluación a través das outras metodoloxías |
10 |
Recensión bilbiográfica |
A1 A3 A11 A12 A13 A14 B1 B2 B8 B9 B10 B11 C3 C6 C8 |
Proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso, comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do autor da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación á súa propia experiencia. |
10 |
Proba de ensaio |
A4 A11 A12 A13 |
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para unha avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse coas probas obxectivas como a capacidade crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
25 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A5 A7 A11 A12 A13 A14 A18 A20 B1 C3 C6 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Se o alumno supera satisfactoriamente a avaliación dos traballos tutelados, eximiráselle da realización da proba de ensaio, nese caso esta metodoloxía supoñerá o 75% da cualificación |
50 |
|
Observacións avaliación |
Valorarase a asistencia e participación en clase
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA Blanco, A y Rodriguez
Marín, J. (2007). Intervención Psicosocial. Madrid:
Prentice.Hall. Barriga, S; León,
J.M. (Eds) (1990) Psicología de la Salud: aportaciones desde la
Psicología Social. Sevilla:. Sedal. Clemente, M.
(1992). Psicología Social Aplicada. Madrid: Eudema (20 edición editada en Ed.
Pirámide, 1996). Gil Lacruz,
M. (2007). Psicología Social: un compromiso aplicado a la salud.
Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza. Gutierrez,
T., Raich, R.M., Sánchez, D. & Deus, J. (Coords) (2003) Instrumentos
de evaluación en Psicología de la salud. Madrid: Alianza Editorial. Kruglanski, A. W. & Higgins, E. T. (2007). Social Psychology: Handbook of Basic Principles. Nueva
York: The Guilford Press Marelich, W. D. & Erger, J. S. (2004). The Social Psychology of Health, Essays and
Readings. Nueva York: Sage. Olivares, J,
Macià, D., Rosa Alcázar, A.I. (2013). Intervención psicológica.
Estrategias, técnicas y tratamientos. Madrid: Pirámide. Rodríguez, M.
(1995). Psicología Social de la Salud. Madrid: Síntesis. Rodríguez Marín, J. & Neipp López, M. C. (2008). Manual de psicología social de la
salud. Madrid: Sintesis. Salovey, P.
& Rothman, A. J. (2003). Social psychology of health: key readings. Nueva
York: Psychology Press. Recursos
online
www.socialpsychology.org |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|