Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
A5 |
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
A8 |
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables. |
A13 |
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Traballo en equipo. |
B6 |
Razoamento crítico. |
B7 |
Compromiso ético. |
B12 |
Toma de decisións. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as variables psicolóxicas implicadas na prevención, tratamento e rehabilitación de problemas de saúde física |
AI5 AI8 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI7 BI12
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer as posibilidades e a eficacia da avaliación e o tratamento psicolóxico en problemas de saúde física |
AI5 AI8 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI7 BI12
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer o estado actual da investigación no ámbito da intervención psicolóxica en Psicoloxía Clínica da Saúde |
AI8 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI7 BI12
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
Ser capaz de avaliar as necesidades e definir os obxectivos da intervención psicolóxica en problemas de saúde física |
AI5 AI8 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI7 BI12
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
Ser capaz de deseñar programas de intervención psicolóxica para a prevención, tratamento e/ou rehabilitación de problemas de saúde física |
AI3 AI8 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI7 BI12
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
Ser capaz de deseñar unha investigación científica no ámbito da intervención psicolóxica para a prevención, tratamento e/ou rehabilitación de problemas de saúde física |
AI3 AI8 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI7 BI12
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Trastornos cardiovasculares |
Áreas de aplicación da intervención psicolóxica no ámbito dos trastornos cardiovasculares Eficacia de programas de intervención psicolóxica aplicada a trastornos cardiovasculares Perspectivas de investigación futura |
Cancro |
Obxectivos da avaliación e o tratamento psicolóxico en oncoloxía. Eficacia de programas de intervención psicolóxica en cancro. Perspectivas de investigación futura |
Dor crónica |
A intervención psicolóxica para o manexo da dor. Programas de intervención psicolóxica para o control da dor aplicados a distintos trastornos de saúde Perspectivas de investigación futura |
Trastornos dermatolóxicos |
Posibilidades da intervención psicolóxica en problemas dermatolóxicos. Eficacia da intervención psicolóxica aplicada a problemas dermatolóxicos Perspectivas de investigación futura |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A13 B1 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
14 |
25 |
39 |
Traballos tutelados |
A3 A8 B1 B2 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
0 |
15 |
15 |
Obradoiro |
A5 A8 A13 B1 B2 B3 B12 C4 |
6 |
6 |
12 |
Presentación oral |
A3 A8 B1 B2 B6 B7 C4 C6 C7 C8 |
0.25 |
0.75 |
1 |
Proba obxectiva |
B1 B12 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes. Ao longo destas sesións proporcionarase unha panorámica xeral da interrvención psicolóxica nos trastornos da saúde abordados nos temas de programa. |
Traballos tutelados |
Cada alumno/a deberá presentar un traballo de análise dun artigo de revisión bibliográfica. |
Obradoiro |
O alumnado será adestrado no desenvolvemento de competencias e habilidades terapéuticas para intervir no ámbito da psicoloxía clínica da saúde. |
Presentación oral |
Cada alumno/a presentará de forma oral o seu traballo de análise dun artigo da literatura científica |
Proba obxectiva |
Ao finalizar o curso realizarase unha proba obxectiva para avaliar os coñecementos sobre os contidos do programa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
Presentación oral |
|
Descrición |
A simulación das técnicas psicolóxicas, o traballo de análise do artigo de revisión bibliográfica, e a presentación que o alumno/a debe levar a cabo require, para a súa adecuada realización, da atención personalizada. Para dar resposta a esta necesidade, o profesor/a da materia guiará ao alumno/a na realización do traballo tutelado.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A5 A13 B1 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase a asistencia ás sesións maxistrais |
10 |
Proba obxectiva |
B1 B12 |
Ao termo do curso levarase a cabo un exame final no que, mediante unha proba obxectiva, avaliaranse os coñecementos sobre os contidos do programa desenvolvidos nas sesións maxistrais |
50 |
Traballos tutelados |
A3 A8 B1 B2 B6 B7 B12 C4 C6 C7 C8 |
Avaliación do traballo de análise do artigo de revisión presentado polo alumno/a. |
40 |
|
Observacións avaliación |
En aplicación da "Norma que regula o réximen de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na UDC" (aprobada en Consello de Goberno de 4 de mayo de 2017), os alumnos aos que se reconozca a condición de estudantes a tempo parcial e a correspondente dispensa académica, quedarán eximidos da asistencia a clase; no obstante, estos alumnos deberán entregar os correspondentes informes e traballos antes da data establecida para a realización do exame da asignatura.
Para a Segunda Oportunidade o alumnado será avaliado da/s proba/s pendente/s ou non superadas, gardando a calificación das partes superadas. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Boyer, B.A. y Paharia, M.I. (eds.) ((2008)). Comprehensive handbook of Clinical Health Psychology. Hoboken, NJ: Wiley
Gatchel, R.J. y Oordt, M.S. ((2003)). Clinical Health Psychology and primary care. Washington, DC: American Psychological Association
Remor, E., Arranz, P., Ulla, S. (Eds) ((2003)). El Psicólogo en el ámbito hospitalario. BIlbao: Descleé de Brouwer
Pérez, M., Fernández, J.R., Fernández, C. y Amigo, I. (eds.) ((2003)). Guía de tratamientos psicológicos eficaces II: Psicología de la Salud. Madrid: Pirámide
Bennett, S, Perry, N.W. y Rozensky, R.H. (eds.) ((2002)). handbook of Clinical Health Psychology (vol I): Medical disorders and behavioral applications.. Washington: American Psychological Association
Kaptein, A. y Weinman, J. (eds.) ((2004)). Health Psychology. Oxford: Blackwell
Sanderson, C.A. ((2004)). Health Psychology. Hoboken, NJ:Wiley
Hunter, C.L., Goodie, J.L., Oordt, M.S. y Dobmeyer, A.C. ((2009)). Integrated behavioral health in primary care. Washington, DC: American Psychological Association
Buceta, J.M., Bueno, A.M. y Mas, B. (eds.) ((2000)). Intervención psicológica en trastornos de la salud. Madrid: Dykinson
Buceta, J.M., Bueno, A.M. y Mas, B. (eds.) ((2001)). Intervención psicológica y salud: control del estrés y conductas de riesgo. Madrid: Dykinson
Simón, M.A. (ed.) ((1999)). Manual de Psicología de la Salud: fundamentos, metodología y aplicaciones. Madrid: Biblioteca Nueva
Morrison, V. y Bennett, P. ((2008)). Psicología de la Salud. Madrid: Pearson Educación
Simón, M.A. (ed.) ((1993)). Psicología de la Salud: aplicaciones clínicas y estrategias de intervención. Madrid: Pirámide
Gil, J. (ed.) ((2004)). Psicología de la Salud: aproximación histórica, conceptual y aplicaciones. Madrid: Pirámide
Friedman, H. S. (ed.) ((2011)). The Oxford handbook of health Psychology. New York: Oxford University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Psicoloxía clínica da saúde/652438014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Áreas de intervención en psicoloxía clínica da saúde II/652438017 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Recoméndase o envío dos traballos telemáticamente ou a impresión a doble cara na entrega de traballos. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|