Amante, L. (2004). Explorando as novas tecnologias em
contexto de educação pré-escolar: A actividade escrita. / exploring new
technologies in the preschool educational context: Writing activities.Análise
Psicológica, 22(1), 139-154. Aparici, R.; García, A.; Gutiérrez, A. (coords.). (2011).
Educación Mediática & Competencia Digital. La cultura de la participación.
Segovia: E.U. de Magisterio (UVA). Cabero, J. (coord.). (2007). Nuevas tecnologías aplicadas a
la educación. Madrid: McGraw-Hill. Castañeda, L., Adell, J. (2013). Entornos Personales de
Aprendizaje: claves para el ecosistema educativo en red. Alcoy: Marfil.
Recuperado http://www.um.es/ple/libro/
Chapelle, C. A., & Douglas, D. (2006). Assessing
language through computer technology. New York, NY, US: Cambridge University
Press. Del Moral, M.E. (coord.). (2010). Televisión: desarrollo de
la creatividad e infancia. Barcelona: Octaedro. Fernández Amado, M.L., Peralbo, M. y Mayo, M.A. (2003).
Hablo, escribo y leo: La utilidad del software de reconocimiento de voz para el
aprendizaje de la lectoescritura. Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxia e
Educación, 10, 2231- 2240. Fernández Amado, M.L., Peralbo, M., Mayor, M.A., Zubiauz,
B., y Tuñas, A. (2008). Efectos del Sistema de Reconocimiento de Voz en los
inicios del aprendizaje de la lectura. En Díez, E. (ed.): Estudios de
desarrollo del lenguaje y educación (pp. 349- 356). Oviedo: Aula Abierta,
volumen 32. Goig, R.M. (2014). Formación del profesorado en la sociedad
digital. Investigación, innovación y recursos didácticos. Madrid: UNED. Hartley, J. (2007). Longitudinal studies of the effects of
new technologies on writing: Two case studies. New York, NY, US: Elsevier
Science. Henao Alvarez, O., Ramirez Salazar, D. A., & Medina
Medina, M. (2004). Increasing the reading capacity of the deaf using new
technologies. [Potenciando la capacidad lectora de los sordos con el apoyo de
nuevas tecnologias] Lectura y Vida, 25(4), 18-25. Irausquin, R. S., Drent, J., & Verhoeven, L. (2005).
Benefits of computer-presented speed training for poor readers.Annals of
Dyslexia, 55(2), 246-265. Jiménez, J. E., Hernández-Valle, I., Ramírez, G., del
Rosario Ortiz, M., Rodrigo, M., Estévez, A., et al. (2007). Computer
speech-based remediation for reading disabilities: The size of
spelling-to-sound unit in a transparent orthography. The Spanish Journal of
Psychology, 10(1), 52-67. Korat, O., & Shamir, A. (2007). Electronic books versus
adult readers: Effects on children's emergent literacy as a function of social
class. Journal of Computer Assisted Learning, 23(3), 248-259. LoPresti, E. F., Mihailidis, A., & Kirsch, N. (2004).
Assistive technology for cognitive rehabilitation: State of the art.
Neuropsychological Rehabilitation, 14(1-2), 5-39. MacArthur, C. A. (2006). The effects of new technologies on
writing and writing processes. New York, NY, US: Guilford Press. MacArthur, C. A., Ferretti, R. P., Okolo, C. M., &
Cavalier, A. R. (2001). Technology applications for students with literacy
problems: A critical review. The Elementary School Journal.Special Issue:
Instructional Interventions for Students with Learning Disabilities, 101(3),
273-301. Martínez-Salanova, E. (2002). Aprender con el cine, aprender
de película. Una visión didáctica para aprender e investigar con el cine.
Huelva: Grupo Comunicar. Mostow, J., Aist, G., Burkhead, P., Corbett, A., Cuneo, A.,
Eitelman, S., et al. (2003). Evaluation of an automated reading tutor that
listens: Comparison to human tutoring and classroom instruction. Journal of
Educational Computing Research, 29(1), 61-117. O'Neil, H. F., & Perez, R. S. (Eds.). (2006). Web-based
learning: Theory, research, and practice Mahwah, NJ, US: Lawrence Erlbaum
Associates Publishers. Pardo-Va?zquez, J. L., & Ferna?ndez-Rey, J. (2008).
External validation of the computerized, group administrable adaptation of the
"operation span task". Behavior Research Methods, 40(1), 46-54. Peralbo, M., Mayor, M.A., Zubiauz, B., Risso, A., Fernández,
M.L. y Tuñas, A. (2015). The Loleva Oral and Written Language Test:
Psychometric Properties. Spanish Journal of Psychology, 18, e18, 1–12.
doi:10.1017/sjp.2015.15 Raquel Fernández Abella, Manuel Peralbo Uzquiano, Montserrat
Durán Bouza, Juan Carlos Brenlla Blanco, Manuel García Fernández
(2018) Virtual intervention program to improve the working memory and
basic mathematical skills in early childhood education. Revista de
Psicodidáctica DOI https://doi.org/10.1016/j.psicod.2018.09.002 Ray, R. D., & Belden, N. (2007). Teaching college level
content and reading comprehension skills simultaneously via an artificially
intelligent adaptive computerized instructional system. Psychological Record,
57(2), 201-218. Reinking, D. (. (2005). Multimedia learning of reading. New
York, NY, US: Cambridge University Press. Salinas, J. (coord.) (2008) Innovación educativa y uso de
las TIC. Sevilla: Universidad Internacional de Andalucía. Sands, W. A., Waters, B. K., & McBride, J. R. (Eds.).
(1997). Computerized adaptive testing: From inquiry to operation Washington,
DC, US: American Psychological Association. Solano, I.M. (coord.). (2010). Podcast educativo. Aplicaciones
y orientaciones del m-learning para la enseñanza. Sevilla: Eduforma. Steuer, F. B., & Hustedt, J. T. (2002). TV or no TV? A
primer on the psychology of television. Lanham, MD, US: University Press of
America. Taffe, S. W., & Gwinn, C. B. (2007). Integrating
literacy and technology: Effective practice for grades K-6. New York, NY, US:
Guilford Press. Tareq Alzubi, Raquel Fernández Abella, Julián Flores
González, Montserrat Durán Bouza, José Manuel Cotos Yañez (2018) Improving
the working memory during early childhood education through the use of an
interactive gesture game-based learning approach . IEEE DOI https://doi.org/10.1109/access.2018.2870575 Wilson, C.; Grizzle, A.; Tuazon, R.; Akyempong, K.; Cheung,
C.K. (2011). Alfabetización Mediática e Informacional. Curriculum para Profesores.
Paris: UNESCO. |