Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A10 |
Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B4 |
Aprender a aprender. |
B6 |
Capacidade de adaptarse aos cambios. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B13 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B16 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B20 |
Ter iniciativa e espírito emprendedor. |
B21 |
Tomar decisións con autonomía e responsabilidade. |
B23 |
Traballar de forma colaborativa. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico A8
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación A9
Realizar a avaliación das alteracións nos trastornos da comunicación, do fala e da linguaxe asociados a deficiencia mental, aos trastornos do espectro autista, á parálisis cerebral e ás plurideficiencias A10
Redactar un informe de avaliación logopédica A11
Acceso, seleccion e gestion das fontes de informacion relevantes para practícaa profesional B1
Aplicar un pensamento crítico. lóxico e creativo B2
Apreciar as distintas manifestacións da diversidad B3
Aprender a aprender B4
Capacidade de adaptarse aos cambios B6
Capacidade de análise e síntese B7
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional B11
Coñecer e manexar as novas tecnologias da informacion e da comunicacion B13
Resolver problemas de forma efectiva B16
Saber expresarse en público B17
Ter iniciativa e espiritu emprendedor B20
Tomar decisións con autonomia e responsabilidade B21
Traballar de forma colaborativa B23
Expresarse correctamente tanto de forma oral como escrita nas linguas oficiais da comunidade autonoma C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnologias da informacion e da comunicacion ( TIC) necesarias para o exercicio do seu profesion e para a aprendizaxe ao longo da súa vida C3
Desenvolverse para o exercicio dunha ciudadania aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común C4
|
A8 A9 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B11 B13 B16 B17 B20 B21 B23
|
C1 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Conceptos básicos de avaliación e diagnostico logopedicos |
1.1.Concepto de avaliacion diagnostica
1.2 Variables contextuais
1.3-Tipos de avaliacion
1.4.Modelos de avaliacion
|
2.Contidos da avaliacion logopedica |
2.1. Mecanismos basicos
2.2.Dimensións da linguaxe
2.3.Procesos da linguaxe
2.4.Procesos cognitivos basicos
2.5.Variables extralingúisticas |
3.Técnicas, instrumentos e procedementos de avaliación diagnostica logopedica |
3.1.Entrevista/Anamnesis
3.2.Informes
3.3. Observacion
3.4.Test de linguaxe: estandarizados e ou estandarizados
3.5. Escalas de Desenvolvemento
|
4.A avaliacion da linguaxe en Paralisis Cerebral |
4.1. Qué avaliar
4.2. Cómo avaliar |
5. A avaliacion da linguaxe no0 Trastorno do Espectro Autista (TEA) |
5.1. Autismo Clásico: Qué e cómo avaliar
5.2. Síndrome de Asperger: Qué e cómo avaliar |
6. A avaliación da linguaxe en Discapacidad Intelectual |
6.1. Qué avaliar
6,2. Cómo avaliar |
7, A avaliacion da linguaxe en Sordoceguera |
7.1. Qué avaliar
7.2. Cómo avaliar |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A8 A9 A10 A11 B7 C1 |
6 |
0 |
6 |
Sesión maxistral |
A8 A9 A10 B2 B3 B7 B11 C4 |
21 |
0 |
21 |
Presentación oral |
B7 B13 B17 C1 C3 |
18 |
0 |
18 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A9 A10 B2 B7 B16 C4 |
2 |
38 |
40 |
Portafolios do alumno |
B1 B7 B23 C1 C3 |
0 |
12 |
12 |
Estudo de casos |
A8 A9 A10 A11 B2 B4 B6 B7 B20 B21 |
27 |
24 |
51 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino - aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, os intereses e as motivaciones que posúen os estudantes para o logro dos obxectivos que se pretenden alcanzar, vinculados a un programa formativo. |
Sesión maxistral |
A docente hara a exposicion dos temas favorecendo a interaccion co alumnado. Os estudantes haran a exposicion da informacion complementaria que deberan buscar, ampliando o seu coñecemento. |
Presentación oral |
Os alumnos expondran ;
1- O resumo, a sintesis dos temas explicados pola docente na sesion magistral.
2-Expoñerán a informacion complementaria. |
Proba de resposta múltiple |
Os alumnos realizasen un exame tipo test no que as preguntas tendran entre 3 - 4 opcións de resposta sendo soamente una a valida.Restan erros. |
Portafolios do alumno |
Elaborárase un dossier de test de evaluacion da linguaxe que incluira a elaboracion de ficha técnica das probas de linguaxe máis utilizadas polos profesionais da Logopedia. |
Estudo de casos |
O estudante sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real da vida profesional e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Estudo de casos |
Presentación oral |
Proba de resposta múltiple |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Os alumnos dispondran de atencion personalizada para as actividades indicadas. Levásese a cabo no aula ou no despacho da docente. Igualmente podran recibila a traves doutras vias ( telefono, email, Moodle). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A8 A9 A10 A11 B2 B4 B6 B7 B20 B21 |
O estudante sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real da vida profesional e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción para chegar a unha solución razoada a través dun proceso de discusión pequenos grupos de traballo. |
30 |
Presentación oral |
B7 B13 B17 C1 C3 |
Valorárase o coñecemento do tema, concepto ou feito que se expón así como a correccion da linguaxe empregada |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A8 A9 A10 B2 B7 B16 C4 |
Realizárase un exame tipo test con preguntas de 3 ou 4 opcións de resposta sendo unha soa a valida. Restan erros. |
40 |
Portafolios do alumno |
B1 B7 B23 C1 C3 |
Valorárase a elaboracion de ficha tecnica dos test de evaluacion da linguaxe máis utilizados en Logopedia. |
10 |
|
Observacións avaliación |
ALUMNADO
EN MODALIDADE ASISTENTE. Considérase alumnado asistente cando se acuda ao 80%
das sesións expositivas e ao 80% das interactivas. A cualificación do alumnado
asistente engloba os seguintes apartados: Estudos de casos, Portafolio,
Presentación oral e Proba de resposta múltiple. Para superar a asignatura a
nota ha de ser 5, valorándose todos os apartados. ALUMNADO
NON ASISTENTE. Deberán poñerse en contacto co/a docente responsable da materia
ao iniciarse o curso e informando da súa circunstancia. Tamén formarán parte
deste apartado o alumnado que asista a menos do 80% das clases expositivas e
interactivas. Serán avaliados unicamente a través dun exame que consta de dous
partes: a) tipo test para avaliar o contido teórico da materia e b) resolución dun
caso dado para a parte práctica. O exame puntúa sobre 10. Considerarase
aprobado de 5 en diante en cada unha das partes. ESTAS
OBSERVACIÓNS SON VÁLIDAS TANTO PARA A CONVOCATORIA ORDINARIA COMO PARA A
EXTRAORDINARIA DE XULLO.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Puyuelo Sanclemente, M;Rondal, J.A.;H.Wiig, E. (2002). Evaluación del lenguaje. Barcelona. Masson
Moreno, J.M; García - Baamonde, Ma.E. (2005). Guía para la evaluación del lenguaje. Madrid. CCS
Sos Abad, A.;Sos Lansac, M.L. (1997). Logopedia práctica. Madrid.Escuela Española
Peña - Casanova, J. (2002). Manual de Logopedia. Barcelona. Masson. |
Puyuelo
Sanclemente, M., Rondal, J. A. H., & Wiig, E. (2002). Evaluacio?n del lenguaje. Masson. Sos
Abad, A., & Sos Lansac, M.L. (1997). Logopedia
pra?ctica. Escuela Espan?ola.
Pen?a-Casanova, J. (2002). Manual de
Logopedia. Masson.
Moreno,
J. M., & Garci?a-Baamonde, M. E. (2005). Gui?a de recursos para la evaluacio?n del lenguaje. CCS. Aguilar-Mediavilla, E. & Igualada, A. (Eds) (2019). Dificultades del
lenguaje en los trastornos del desarrollo. Editorial UOC. Barbero García, M.I., Vila Abad, E., y Holgado Tello, F.P. (2015). Psicometría.
Sanz y Torres. Fernández-Ballesteros, R. (2013). Evaluación
psicológica: conceptos, métodos y estudio de casos. Pirámide. Quintanilla-Cobián, L., García-Gallego, C., Rodríguez-Fernández, R., Fontes
de Gracia, S., & Sarriá-Sánchez, E. (2019). Fundamentos de
investigación en Psicología. Universidad Nacional de Educación a Distancia. |
Bibliografía complementaria
|
|
Colom, R., Karama, S., Jung, R. E., & Haier, R. J. (2010). Human
intelligence and brain networks. Dialogues
in Clinical Neuroscience, 12(4), 489. Colom, R., & Román, F. J. (2018). Enhancing
intelligence: From the group to the individual. Journal of Intelligence, 6(1), 11. Protzko, J., & Colom, R. (2021). A new beginning
of intelligence research. Designing the playground. Intelligence, 87, 101559. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Se recomienda cursar la asignatura "Alteraciones de Base Evolutiva" Recomendase cursar a asignatura "Alteracions de Base Evolutiva".
Se recomienda el envío de los trabajos por vía telemática y de no ser posible, no utilizar plásticos, elegir la impresión a doble cara, emplear papel reciclado y evitar imprimir borradores. Se debe hacer un uso sostenible de los recursos y prevenir impactos negativos sobre el medio natural. Se debe tener en cuenta la importancia de los principios éticos relacionados con valores de sostenibilidad en los comportamientos personales y profesionales. Se incorporará la perspectiva de género. Se facilitará la plena integración del alumnado que por razones físicas, sensoriales, psíquicas o socioculturales, experimenten dificultades a un acceso adecuado, igualitario e provechoso a la vida universitaria
Recomendase os envios dos traballos telemáticamente e de non ser posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Debese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Debese ter en conta dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. Deberase incorporar a perspectiva de xénero (usarase linguaxe non sexista, bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…) Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|