Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Preparación dun Proxecto de Investigación Clínica Código 653862331d
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Muñiz Garcia, Javier
Correo electrónico
javier.muniz.garcia@udc.es
Profesorado
Muñiz Garcia, Javier
Pereira Loureiro, Javier
Correo electrónico
javier.muniz.garcia@udc.es
javier.pereira@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
Descrición xeral A materia estrutúrase en dous bloques. No primeiro bloque o alumno debe adquirir as competencias necesarias para saber deseñar e desenvolver un proxecto de investigación dende o punto de vista metodolóxico no ámbito das ciencias da saúde. Cun contido principalmente práctico estudaranse os distintos aspectos da elaboración dunha proposta de investigación seleccionando o tipo de estudo máis adecuado segundo a pregunta de investigación exposta. No segundo bloque o alumno aprenderá a manexar ferramentas informáticas fundamentais para o desenvolvemento dun proxecto de investigación, como a presentación dunha proposta utilizando funcións avanzadas de Word, contornas colaborativas ou planificación utilizando software específico de xestión de proxectos.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer e integrar dunha forma práctica os principais elementos metodolóxicos dun proxecto de investigación no ámbito das Ciencias da Saúde AI1
AI2
AI3
AI4
AI5
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI6
BI7
BI9
BI11
BI12
CI1
CI2
Coñecer ferramentas básicas de informática para desenvolver a investigación no ámbito das Ciencias da Saúde BI4
BI5
BI6
CI3
CI4
CI5
CI6
CI7
CI9

Contidos
Temas Subtemas
CONTIDOS TEÓRICOS 1. Estrutura xeral dun proxecto de investigación en Ciencias da Saúde. Interese e viabilidade.
2. A cuestión de investigación.
3. Deseño xeral dos estudos. Relación co tipo de pregunta.
4. Materias de estudo.
5. Variables de estudo.
6. Plan de análise, realización do estudo e aspectos éticos.
7. Recollida de datos, calidade, parcialidade e outros.
8. Ferramentas para a elaboración multicéntrica dunha proposta de investigación.
9. Ferramentas para a planificación e a xestión dun proxecto.
10. Formularios e instrumentos de captura de datos en liña.
11. Almacenamento de datos.
CONTENIDOS PRÁCTICOS: 1. Crea unha presentación con audio.
2. Utilidades dunha proposta de investigación.
3. Elaboración dunha pregunta de investigación.
4. Identificación de artigos de diferentes deseños.
5. Uso avanzado de Word nunha proposta de investigación.
6. Uso práctico de ferramentas de apoio ao desenvolvemento dun proxecto de investigación.
7. Elaboración dunha proposta de investigación.
8. Debate en liña e defensa de todas as propostas de investigación elaboradas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A1 A3 A5 B4 1 9 10
Debate virtual A2 C7 C4 C6 C9 1 5 6
Traballos tutelados A4 B1 B2 B5 B6 B7 B9 C5 1 17 18
Análise de fontes documentais B2 B3 B12 C7 1 4 5
Presentación oral A2 A5 B11 C1 C2 C3 C9 2 20 22
Seminario C4 C5 4 8 12
Prácticas a través de TIC B6 B9 C3 C9 10 60 70
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Elaboración e discusión en grupo dunha proposta de investigación.
Debate virtual Envío por medios telemáticos das tarefas individuais (identificación de artigos e elaboración dunha pregunta de investigación) e discusión co profesor do curso
Traballos tutelados Tutela dos progresos do traballo de grupo (elaboración da proposta de investigación). Esta tutorización deberase realizar a través de medios telemáticos
Análise de fontes documentais Identificación de artigos científicos e asignación a un ou outro tipo de deseño
Presentación oral Defensa pública e discusión con resto de alumnos da proposta de investigación elaborada.
Seminario Sesión inicial para abordar os aspectos xerais de estrutura e contidos dunha proposta de investigación
Prácticas a través de TIC A través da plataforma Moodle os alumnos deberán realizar as prácticas propostas e entregalas a través da plataforma nos prazos indicados

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas a través de TIC
Aprendizaxe colaborativa
Debate virtual
Descrición
Cada alumno, de forma personalizada ou en grupo, poderá realizar tutorias virtuais a través dos medios telemáticos dispoñibles no curso para resolver dúbidas

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 B1 B2 B5 B6 B7 B9 C5 Valoración dos traballos individuais 5
Prácticas a través de TIC B6 B9 C3 C9 Valoración das prácticas entregadas a través da plataforma de teleformación Moodle, incluindo as preguntas nos foros a os traballos dos outros grupos.e 25
Presentación oral A2 A5 B11 C1 C2 C3 C9 Defensa da proposta elaborada en grupo. Esta valoración poderá asignarse individualmente a cada membro do grupo 20
Aprendizaxe colaborativa A1 A3 A5 B4 Valoración do documento coa proposta conxunta (traballo de grupo) 50
 
Observacións avaliación
<p>Para superar a materia precísase aprobar ambolos dous bloques nos que se estructuran os contidos.&nbsp;&nbsp;</p><p> As cualificacións baséanse principalmente no traballo do grupo e os comentarios (Aprendizaxe colaborativa + Traballos tutelados +presentación oral).&nbsp; As tarefas individuais do primeiro bloque serven para modular, polo xeral cara arriba, as puntuacións.&nbsp;</p><div>As tarefas do segundo bloque modifican a cualificación final<b> ata en 2 puntos +/- en función da súa avaliación.</b></div><div><b><br /></b></div><div><b>O docente responsable da materia aplicará a correspondente normativa da UDC ante a detección de calquera tentativa de plaxio motivada por un/unha estudante da materia no desenvolvemento dos seus traballos. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria</b></div>

Fontes de información
Bibliografía básica Microsoft (2022). Aprendizaje de Microsoft 365. Web de Microsoft training
Hulley, Stephen B. (2014). Diseño de las investigaciones clínicas, 4ª edición. . Barcelona: Wolters Kluwer
Redcap consortium (2022). Plataforma Redcap: tutoriales. Web oficial de la plataforma Redcap

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Preparación dun Proxecto de Investigación I: Busca de Información/653862201
Investigación Clínica I/653862232

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
&lt;p&gt;Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do &quot;III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)&quot; os traballos documentais que se realicen nesta materia: So se solicitaran en formato virtual.&lt;/p&gt;&lt;div&gt;&lt;br /&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;RECOMENDACIÓNS POSIBLE PLAXIO TRABALLOS&lt;div&gt;Caso de detectar fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia, implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e remisión directa á oportunidade seguinte. Dita actitude comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou perpetua do/a alumno/a do título cursado.&lt;/div&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;br /&gt;&lt;/div&gt;


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías