Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de utilizar a análise estatística correcta a un estudo de investigación clínica. |
AI6 AI6 AI6
|
BM1 BM1 BM1 BM1 BM1 BM1 BM1
|
CM1 CM1 CM1
|
Coñecer e aplicar as ferramentas de análises específicas para analizar a validez e seguridade dos resultados de probas diagnósticas na práctica clínica |
AI6 AI6 AI6
|
BM1 BM1 BM1 BM1 BM1 BM1 BM1
|
CM1 CM1 CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1. Análise de Supervivencia |
1.1. Introdución: tipos de censura, principais funcións de interese.
1.2. Estimación da función de supervivencia: Kaplan- Meier, modelos paramétricos notables.
1.3. Comparación de curvas de supervivencia
1.4. O modelo de riscos proporcionais: a regresión de Cox.
1.5. Modelo de riscos competitivos |
BLOQUE 2. Probas diagnósticas
|
2.1. Validez e seguridade dunha proba diagnóstica: sensibilidade, especificidade, valores preditivos, cocientes de probabilidade.
2.2. Aplicación clínica do Teorema de Bayes.
2.3. Curvas ROC e área baixo a curva |
CONTIDOS PRÁCTICOS |
1. Elección da técnica adecuada para a análise de datos, aplicación dos métodos con software estatístico, e interpretación de resultados.
2. Aplicación de software epidemiolóxico para a análise da validez e seguridade de probas diagnósticas.
3. Interpretación de resultados na avaliación de probas diagnósticas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Foro virtual |
A1 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C8 |
0 |
1 |
1 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A5 B1 B3 B4 B5 B6 C3 |
0 |
15 |
15 |
Solución de problemas |
A1 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C3 C8 |
0 |
12 |
12 |
Traballos tutelados |
A1 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C8 |
0 |
15 |
15 |
Sesión maxistral |
A1 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C8 |
0 |
24 |
24 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C8 |
0 |
1 |
1 |
Estudo de casos |
A1 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C8 |
0 |
7 |
7 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Foro virtual |
Espazo de discusión informal destinado aos estudantes para o tratamento dun tema ou problema, que se desenvolverá a través dun contorno virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación asíncrona (foro). |
Prácticas a través de TIC |
Actividades prácticas que consistirán na aplicación dos contidos teóricos da materia mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. Empregarase software específico para a realización de estudos bioestatísticos ou epidemiolóxicos. |
Solución de problemas |
Plantexarase a resolución de situacións prácticas concretas, a partir dos coñecementos traballados na materia |
Traballos tutelados |
Traballos onde se reflicta o dominio teórico-metodolóxico da materia. Os traballos solicitaranse en formato virtual e soporte informático.
|
Sesión maxistral |
Estudio dirixido a través de material multimedia, baseado na exposición dos coñecementos teóricos da materia apoiandose no uso de medios audiovisuais |
Proba de resposta múltiple |
Cuestionarios de preguntas tipo test e/ou preguntas curtas co propósito de controlar a evolución na materia |
Estudo de casos |
Exposición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por os/as alumnos/as. Plantexaranse problemas concretos en relación cos contidos da materia que describan unha situación real e describirase o proceso de resolución. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
Prácticas a través de TIC |
Foro virtual |
Estudo de casos |
|
Descrición |
A atención personalizada relacionada con estas metodoloxías ten como finalidade orientar aos estudantes no estudo da materia e na realización dos traballos prácticos propostos.
O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, de maneira telemática, a través do correo electrónico, o Campus Virtual ou Teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C8 |
Aplicación de diversas técnicas estatísticas a casos prácticos. |
40 |
Solución de problemas |
A1 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C3 C8 |
Plantexarase a resolución de situacións prácticas concretas, que deberán resolverse a partir dos coñecementos traballados na materia |
17.5 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C8 |
Cuestionarios de preguntas tipo test e/ou preguntas curtas co propósito de controlar a evolución na materia |
42.5 |
|
Observacións avaliación |
<div><p><b>Sistema de avaliación</b></p><p>A materia estrutúrase en dous bloques independentes, Bloque 1 (que corresponde ao Tema 1. Análise de Supervivencia) e Bloque 2 (correspondente ao Tema 2. Probas diagnósticas). Os bloques son independentes, de maneira que a nota dun deles non afecta á nota do outro. </p><p>Para aprobar a materia é preciso superar, de maneira independente, cada un dos dous bloques. Nese caso, a cualificación final será a suma ponderada das notas de cada un dos dous bloques. No caso de non ter superado algún dos bloques, a cualificación final será o mínimo entre a suma ponderada das notas de cada un dos dous bloques e a nota 4.5</p><p>Para obter a cualificación de NP (Non Presentado), o/a alumno/a non poderá ter participado en ningunha das actividades/metodoloxías de avaliación propostas en polo menos un dos dous bloques. </p><p>No caso do alumnado de segunda convocatoria e sucesivas, non se conservarán as cualificacións dos bloques obtidas en cursos anteriores. </p><p><b>Bloque I (Tema 1. Análise de Supervivencia)</b>:</p><p>A puntuación máxima total deste primeiro bloque será de 6.5 puntos (sobre 10). Constará de dúas partes:</p><ul> Unha parte de avaliación continua (2.5 puntos sobre 10). A cualificación obterase dunha serie de cuestionarios e/ou exercicios entregados (solución de problemas, proba de resposta múltiple), de forma individual. Un traballo (4 puntos sobre 10) consistente na resolución dun caso práctico, que pode ser realizado de forma individual ou en grupos de dous ou tres membros. </ul><p><b>Bloque II (Tema 2. Probas diagnósticas). </b> </p><p>A puntuación máxima total deste segundo bloque será de 3.5 puntos. Constará de dúas partes:</p><ul> Unha parte de avaliación continua (1.75 puntos sobre 10). A cualificación obterase da resolución dunha serie de cuestionarios (probas de resposta múltiple), relacionados cos contidos deste bloque, que deberán ser resoltos individualmente a través do Campus Virtual. Unha parte que implica a entrega de un ou varios traballos propostos (1.75 sobre 10), consistentes na resolución de varios exercicios prácticos que deberán ser realizados de forma individual e entregados a través do Campus Virtual. </ul><div>O sistema de avaliación descrito é aplicable tanto na 1ª como na 2ª oportunidade.</div><div><br /></div><p><b>Convocatoria adiantada</b></p><p>Os
criterios son os establecidos nas "Normas de avaliación, revisión e
reclamación dás cualificacións dúas estudos de grao e mestrado
universitario", artigo 19. </p><p><b>Matrícula de honra</b></p><p>Poderán
optar á matrícula de honra os alumnos cuxa media supere o 9. As
profesoras da materia poderán considerar criterios adicionais nos
resultados obtidos polos estudantes en calquera das accións formativas
programadas na guía docente.</p><p><b>Fraude</b></p><p>A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de Suspenso (nota numérica 0) na materia na oportunidade (xuño ou xullo) correspondiente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación, de cara a seguinte oportunidade de avaliación. </p><p><i><br /></i></p><p>Todas as observacións previas son aplicables ao estudantado a <strong>tempo parcial e/ou con dispensa académica</strong>.</p></div>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hosmer, D.W. y Lemeshow, S. (1999). Applied Survival Analysis: Regression Modeling of Time to Event Data.. N.Y.: John Wiley & Sons, Inc.
Cobo, E. et al (2007). Bioestadística para no estadísticos: bases para interpretar artículos científicos. Elsevier. https://kmelot.biblioteca.udc.es/record=b1711440~S1*gag
López de Ullibarri Galparsoro I, Píta Fernández, S. (1998). Curvas ROC. CAD ATEN PRIMARIA 1998; 5 (4): 229-235.
Nordness R.J. (2006). Epidemiologia y Bioestadistica. Elsevier https://kmelot.biblioteca.udc.es/record=b1711493~S1*gag
Collet D (2015). Modelling survival data in medical research. London: Chapman & Hall;
Pita Fernández, S., Pértega Díaz, S. (2003). Pruebas diagnósticas: Sensibilidad y especificidad.. Cad Aten Primaria 2003; 10: 120-124.
Lee ET, Wang JW (2003). Satistical Methods for suvirval data analysis.. 3rd. ed. Belmont, CA: Lifetime learning Publications
Clark, T., Bradburn, M., Love, S. et al. (2003). Survival Analysis Part I: Basic concepts and first analyses.. Br J Cancer 89, 232–238 (2003). https://doi.org/10.1038/sj.bjc.6601118 (https://www.nature.com/artic
Pepe, M. S. (2003). The statistical evaluation of medical tests for classification and prediction. Oxford: Oxford University Press. |
|
Bibliografía complementaria
|
Pita Fernández, S (2001). Análisis de supervivencia. CAD ATEN PRIMARIA 1995; 2: 130-135. https://www.fisterra.com/mbe/investiga/supervivencia/supervivenc
SEH-LELHA (2021). Artículos de Bioestadística . https://www.seh-lelha.org/bioestadistica/
Unidade de Bioestadística Clínica del Hospital Universitario Ramón y Cajal (2021). Material docente. http://www.hrc.es/bioest/M_docente.html |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estatística Aplicada a Ciencias da Saúde/653862206 | Modelos Estatísticos para a Investigación Clínica/6538623028 | Estatística Aplicada a Ciencias da Saúde/6538623005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p><strong>Uso
docente do inglés:</strong> Será
conveniente que o alumnado teña un coñecemento básico do inglés para o manexo
do material bibliográfico e/ou a lectura dalgún texto escrito no devandito
idioma e, sobre todo, para a consulta na internet de diferentes páxinas relacionadas
coa materia de clase. Recoméndase ao alumnado que posúa un grao de coñecemento
de inglés correspondente ao nivel A2 de Usuario Básico, recollido no documento
do Marco Común Europeo de Referencia sobre Coñecemento de Linguas (<a href="http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/marco/cvc_mer.pdf"><strong>http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/marco/cvc_mer.pdf</strong></a>).</p> |
|