Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a historia e a evolución da Terapia Ocupacional e os principais autores |
A1 A2 A5 A29
|
B1 B4 B8 B10 B12 B19 B24
|
C1 C3
|
Explicar os conceptos teóricos que sosteñen a terapia ocupacional, expresamente a natureza ocupacional dos seres humanos e o seu funcionamento a través das ocupacións |
A1 A2 A3 A4 A5 A19 A22 A29
|
B1 B3 B8 B10 B19
|
C1 C6
|
Iniciarse no coñecemento dos fundamentos teóricos e principios filosóficos, modelos, metodoloxías, técnicas, avaliacións e valoracións de Terapia Ocupacional necesarios para recoñecer e interpretar os procesos de función-disfunción ocupacional.
|
A1 A2 A3 A7 A14
|
B1 B4 B8 B10 B12 B19 B27
|
C1 C3
|
Comprender o proceso de saúde, enfermidade e a discapacidade. Explicar a Clasificación Internacional de Funcionamento, Discapacidade e Saúde (OMS)
|
A1 A3 A19 A34
|
B1 B3 B8 B9 B10 B12
|
C1 C3
|
Identificar a estructura e tipoloxía dos traballos científicos nos seus diferentes soportes |
A26
|
B1 B2 B3 B4 B8 B13 B16 B19 B21 B24
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Identificar os sistemas de búsqueda e recuperación da información científica en ciencias da saúde. |
A25
|
B1 B2 B3 B4 B8 B10 B12 B13 B16 B19 B21 B24 B25 B27
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I
TEMA I CONCEPTOS, BASES HISTÓRICAS E FILOSOFICAS EN TERAPIA OCUPACIONAL
|
1.- Concepto e definición de Terapia Ocupacional.
2.- Obxetivos e ámbitos de actuación da Terapia Ocupacional.
3.- Historia e evolución da Terapia Ocupacional. Desenrolo no marco das ciencias da saúde. Principais autores.
4.- Saúde i enfermidade. Teoría da enfermidade e da incapacidade. Clasificación internacional do funcionamiento, discapacidade e saúde. CIF.
5.- Fundamentos filosóficos da Terapia Ocupacional.
6.- Concepto de ocupación como característica evolutiva e principal actividad dos seres humanos. Dimensións biolóxica, psicolóxica e social da ocupación.
|
BLOQUE I.
TEMA II. ORGANIZACION DO COÑECEMENTO EN TERAPIA OCUPACIONAL. MARCOS DE REFERENCIA
|
7.- Organización do coñecemento en Terapia Ocupacional: Marcos de referencia teóricos primarios, Marcos de referencia da disfunción física: cinesiolóxico/biomecánico; neuromotriz e neurolóxico- evolutivo; perceptivo-cognitivo.
Marcos de referencia da disfunción psico-social: conductual; cognitivo; analítico; humanista. |
BLOQUE I.
TEMA III. ACTIVIDADES OCUPACIONALES
|
Actividades ocupacionais. Obradoiros
|
BLOQUE II.- DOCUMENTACIÓN EN TERAPIA OCUPACIONAL
TEMA I. FONTES DE INFORMACIÓN
|
1.- Características e clasificación
2.- As revistas científicas
2.1. O artigo científico orixinal
2.2. O artigo de revisión
2.3.- Calidad e avaliación da publicación científica
3.- Literatura gris
4.- Ética na publicación científica
|
BLOQUE II.- DOCUMENTACION EN TERAPIA OCUPACIONAL
TEMA II: RECUPERACIÓN DE INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA |
1.- Localización de libros y manuales: os catálogos
2.- Localización de artigos: bases de datos bibliográficas
2.1.- Elaboración dunha estratexia de busca
2.2.- Identificación de bases de datos adecuadas:
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A26 B2 B8 B12 B13 B19 B21 C1 C3 C6 C7 |
4 |
4 |
8 |
Sesión maxistral |
A2 A1 A3 A4 A5 A7 A14 A19 A29 |
39 |
30 |
69 |
Proba mixta |
A1 A22 A26 B1 B2 B4 B8 B10 B12 B13 C1 |
5 |
0 |
5 |
Lecturas |
A2 A1 A4 A25 A26 B1 B3 B4 B10 B12 B16 |
10 |
10 |
20 |
Obradoiro |
A2 A1 A3 A7 A14 A29 A34 B10 B24 B25 |
20 |
15 |
35 |
Traballos tutelados |
A2 A1 A14 A19 A29 B2 B3 B9 B12 B27 C8 |
6 |
25 |
31 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas.
No referente a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenrolo. Ademáis, en canto ás preguntas obxetivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Permite adquirir competencias xenéricas referenciadas en esta asignatura. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se teñen recollido i editado como fonte de profundización nos contidos traballados.
Permiten adquirir as competencias específicas referenciadas nesta asignatura. |
Obradoiro |
Mediante diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) o alumnado desenvolverá tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Traballos tutelados |
Se realizarán varios traballos relacionados con algún dos apartados dos temas do programa que seleccionará o profesor: algúns de modo individual e outros en grupo. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para oseguimento, presentación escrita, preparación da presentación i exposición na aula, no seu caso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba mixta |
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
A atención personalizada farase, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupais.
Terase en conta aos alumnos con dedicación a tempo parcial |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A1 A14 A19 A29 B2 B3 B9 B12 B27 C8 |
Se realizarán varios traballos relacionados con algúns dos apartados dos temas do programa que seleccionará o profesorado: algúns de modo individual e outros en grupo. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimiento, presentación escrita, preparación da presentación e exposición na aula, no seu caso. |
20 |
Proba mixta |
A1 A22 A26 B1 B2 B4 B8 B10 B12 B13 C1 |
Se realizarán dúas probas mixtas para cada un dos bloques según instruccións do profesorado. |
65 |
Presentación oral |
A26 B2 B8 B12 B13 B19 B21 C1 C3 C6 C7 |
A presentación oral se evaluará individualmente e será unha das partes a evaluar de cada un dos traballos tutelados realizados |
3 |
Sesión maxistral |
A2 A1 A3 A4 A5 A7 A14 A19 A29 |
Se rexistrará e valorará a asistencia e participación ás clases de presentación de contidos |
4 |
Obradoiro |
A2 A1 A3 A7 A14 A29 A34 B10 B24 B25 |
Se valorará a asistencia e aproveitamento dos obradoiros organizados |
8 |
|
Observacións avaliación |
Os aspectos e criterios que se terán en consideración ao avaliar as actividades son a asistencia, participación e compromiso individual e grupal, coherencia dos contidos abordados, coñecementos demostrados nos exames teóricos e prácticos e competencias referidas para esta materia. O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica de acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 de 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional. Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honra (Graciable) A materia está dividida en dous bloques con avaliación independente: Bloque I: Nota ata 7 Bloque II: Nota ata 3 AVALIACION DO BLOQUE I: BASES HISTORICAS DE TERAPIA OCUPACIONAL: Dun total de 7 puntos correspondente a este bloque o exame será un 70% do total do bloque 1 (4,9); Asistencia e aproveitamento ao 80% das clases, un 10% do total do bloque 1 (0,7); traballos realizados, un 20% do total do bloque 1 (1,4). Será preciso obter un 5 sobre 10 no exame para aprobar, non se sumando as outras actividades se non se aproba o exame. AVALIACIÓN DO BLOQUE 2: DOCUMENTACION EN TERAPIA OCUPACIONAL As porcentaxes de avaliacion serán as que se presentan a continuación: Proba de ensaio.........................................60% *para aprobar este módulo é requisito haber obtido polo menos un 3 sobre unha puntuación máxima de 6 Traballos tutelados........................................40% *para aprobar este módulo e requisito realizar o 100%, e obter polo menos un 2 sobre unha puntuación de 4. OBSERVACIÓNS XERAIS DA MATERIA Para superar a materia é requisito que o alumno alcance un 5 (sobre 10) en ambas as partes. Se o alumno suspende unha parte en xaneiro, só terá que presentarse á parte suspensa na convocatoria de xullo. No caso de que o alumno non supere a convocatoria de xullo, tería a materia suspensa e a parte aprobada non se gardaría para cursos posteriores. Para a calificación de matrícula de honra os aspirantes poderán ser convocados a unha proba voluntaria obxectiva para asignar as matrículas ás mellores cualificacións. Otorgarase, como manda a normativa da UDC, ás calificacións superiores a 9. Os aspectos e criterios que se terán en consideración para avaliar as distintas actividades serán a asistencia, participación e compromiso individual e grupal, a coherencia dos contidos abordados, a expresión oral e escrita e os coñecementos demostrados. Segundo a norma que regula o réxime de dedicación ao estudo do alumnado de grao na Universidade da Coruña (aprobada no Consello de Goberno do 4/05/2017), cando un(ha) estudante teña recoñecida a súa condición de matrícula a tempo parcial, ten dereito a gozar dun réxime de asistencia a clase de carácter flexible e a solicitar a dispensa académica especial establecida no artigo 4 (apartado 5) da devandita norma, en tanto non afecte negativamente ao proceso de avaliación da/o estudante. A ese efecto, as Comisións Académicas dos diferentes centros da UDC concretan o alcance da citada dispensa. Por tanto, a concesión á solicitude da devandita flexibilidade quedará á expensas da valoración e decisión da Comisión académica do Grao en Terapia Ocupacional, tendo en conta as metodoloxías e criterios de avaliación das materias.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Polonio Begoña y cols. (2003). Conceptos fundamentales de Terapia Ocupacional. . Editorial Panamericana
Kielhofner G. (2006). Fundamentos conceptuales de la terapia ocupacional. 3ª ed. Editorial Panamericana
Gómez Tolón. J. (1997). Fundamentos Metodológicos de la Terapia Ocupacional". 1ª Ed. Zaragoza: Editorial Mira
Romero A. Moruno P. (2003). Terapia Ocupacional. Teoría y Técnicas. Madrid: Masson
Crepeau, Cohun, Schell (2011). Willard, Spackmann Terapia Ocupacional, 11ª ed.. Méjico: Ediitorial Médica Panamericana
Schell, Gillen Scaffa (2015). Willard, Spackmann Terapia Ocupacional, 12ª ed. . Méjico: Ediitorial Médica Panamericana |
Bibliografía del bloque DOCUMENTACIÓN EN TERAPIA OCUPACIONAL: Sobrido Prieto M, Talavera Valverde MA, Gutiérrez Couto U. El artículo científico en terapia ocupacional. Madrid; síntesis; 2017. Day R. Cómo escribir y publicar trabajos científicos. 2ª ed. Washington : OPS, Oficina Sanitaria Panamericana, 1996 Durán
Martínez R, Gómez Gonçalves A, Sánchez Sánchez, ME. Guía
didáctica para la elaboración de un trabajo académico [Internet].
Zamora: Iberoprinter, 2017 [citado 10 julio 2018]. Disponible en:
https://gredos.usal.es/jspui/bitstream/10366/132754/1/dpee_Gu%C3%ADatrabajoacad%C3%A9mico.pdf Iñesta
García, A. Webs y buscadores en Ciencias de la Salud [Internet].
Madrid, Escuela Nacional de Sanidad (ENS) Instituto de Salud Carlos
III, 2012. [citado 10 julio 2018] Disponible en:
http://gesdoc.isciii.es/gesdoccontroller?action=download&id=20/12/2012-c4cf662b7d González
de Dios J, González-Muñoz M, Alonso-Arroy A, Aleixandre-Benavent R.
Comunicación científica (III). Congresos científicos (2): Claves
para elaborar un buen póster científico. Acta Pediatr Esp
[Internet]. 2013 [citado 10 julio 2018]; 71 (7): e186-e188.
Disponible en: http://webs.ucm.es/BUCM/med/doc22199.pdf |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
En cada tema se aportará bibliografía específica. O profesor responsable se reserva a posibilidade de realizar algún cambio na evaluación e outros aspectos que serán notificados aos estudiantes con suficiente antelación. Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "IV Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2020-2022)" os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. "La realización fraudulenta de las pruebas o actividades de evaluación implicará directamente la cualificación de suspenso '0' en la materia en la convocatoria correspondiente, invalidando así cualquier cualificación obtenida en todas las actividades de evaluación de cara a convocatoria extraordinaria". |
|