Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A37 |
Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. |
A61 |
Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo e con avaliación final de competencias. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C12 |
CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Describir o obxectivo, material e pasos necesarios para a realización das tecnicas e procedementos. |
A37 A61
|
B1
|
C1
|
Identificar os factores de risco e aplicar as normas de prevención e seguridade |
A37 A61
|
B6 B20
|
C4 C10 C12
|
Identificar as actividades apropiadas para a sua delegación na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría |
A37 A61
|
B5 B7 B10 B11 B13 B14
|
C3 C7
|
Identificar e analizar cuestións relacionadas coa confidencialidade, privacidade e dignidade na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. |
A61
|
B3 B5 B6 B16 B24
|
C4
|
Identificar os resultados esperados (seguros e eficaces), e inesperados (problemas potenciais) e a sua resolución na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría |
A61
|
B1 B7 B9 B10 B11 B13
|
C3 C7
|
Desenvolver habilidades na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. |
A37 A61
|
B8 B9 B19
|
C3
|
Desenvolver habilidades de comunicación terapéutica . |
A61
|
B7 B9 B11 B14 B15 B16 B24
|
C1 C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1.- INFORMACIÓN E APOIO AO USUARIO NO PASO POLO SISTEMA SANITARIO. |
Rexistros e informes. |
TEMA 2.- SEGURIDADE E BENESTAR DA USUARIA-O. |
Seguridade da persoa
Benestar da persoa
Mecánica corporal
Suxecións
Seguridade da persoa
Seguridade do traballador
Seguridade do traballador |
TEMA 3.- HIXIENE |
Baño e coidado da pel.
Coidados do entorno da persoa
|
TEMA 4.- CONSTANTES VITAIS |
Temperatura corporal
Frecuencia cardíaca
Frecuencia respiratoria
Presión arterial |
TEMA 5.- ELIMINACIÓN |
Eliminación urinaria.
Sondaxe vesical. |
TEMA 6.- CONTROL DA INFECCIÓN |
Asepsia
Técnica estéril
Lavado de mans |
TEMA 7.- MEDICACIÓNS |
Preparación da medicación para a súa administración
Vías de administración: oral, nasal, oftálmica, ótica, tópica, rectal, intramuscular, subcutánea, intradérmica, intravenosa, intraósea
Sueroterapia. Cálculo da velocidade de administración
Canalización VVP e a súa fixación
Hemoterapia |
TEMA 8.- PROCEDEMENTOS ESPECIAIS |
Recollida de mostras
Electrocardiograma
Glucemia capilar
Extracción de analítica sanguínea e hemocultivos |
TEMA 10.- NUTRICIÓN |
Nutrición enteral
Nutrición parenteral |
TEMA 9.- OSIXENACIÓN |
Osixenoterapia. Sistemas de administración de osíxeno
Aerolterapia
Pulsioximetría e gasometría
Fisioterapia respiratoria
Aspiración de secrecións
Drenaxe torácico
Traqueostomías |
TEMA 11.- APÓSITOS E COIDADOS DA FERIDA |
Vendaxes
Coidado das feridas
Cura en ambiente húmedo. Productos sanitarios
Prevención e manexo das UPP |
TEMA 12.- COIDADOS POSTOPERATORIOS |
Ostomías
Drenaxes cirúrxicos
Retirada de grapas |
TEMA 13.- COMUNICACIÓN TERAPÉUTICA |
Elementos de la comunicación terapéutica |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B11 |
1 |
0 |
1 |
Guest lecture / keynote speech |
B1 B3 B8 B11 B19 B24 C1 C3 C4 C7 |
25 |
7 |
32 |
Laboratory practice |
B7 B9 B10 B14 B15 B16 B20 |
60 |
0 |
60 |
Simulation |
A37 A61 B5 B6 B9 B10 B13 B14 C10 C12 |
36 |
7 |
43 |
Workbook |
B1 B3 B8 B11 C3 |
0 |
5 |
5 |
Mixed objective/subjective test |
B3 B8 B11 C1 |
2 |
5 |
7 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación pormenorizada da materia, obxetivos, horarios, contidos e criterios de avaliación. |
Guest lecture / keynote speech |
Actividade na que a profesora-or expón de maneira oral e con medios audiovisuais contidos teóricos do programa e a orientación bibliográfica dos mesmos.
|
Laboratory practice |
Actividade na que o estudiantado a través da realización de actividades prácticas adquire destreza na realización de técnicas e procedementos de enfermaría.
A asistencia as prácticas de laboratorio é obrigatoria no día e hora que corresponda.
|
Simulation |
Actividade na que a profesora-or configura situacións clínicas reais que favorezcan o desenvolvemento da capacidade para tomar decisións e integrar os coñecementos. Utilizase como metodoloxía de aprendizaxe e como procedemento da avaliación.
A asistencia as actividades de simulación é obrigatoria no día e hora que corresponda. |
Workbook |
Actividade na que o estudiantado a través da lectura de textos e protocolos profundiza no coñecemento do fundamento dos distintos pasos dunha actividade uo intervención |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita con pregunta curta e/o tipo test para avaliar, fundamentalmente, a aprendizaxe dos contidos teóricos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
Laboratory practice |
Simulation |
|
Description |
-A atención personalizada relacionada coas prácticas de laboratorio e a simulación ten como finalidade orientar ao estudiantado na adquisición de destrezas, correción de erros na realización das diferentes técnicas e procedementos de enfermaría e na toma de decisións na secuencia de actividades nas distintas situacións clínicas. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos.
-A atención personalizada relacionada coa simulación ten como finalidade orientar o estudiantado na toma de decisións ye na secuencia de actividades nas distintas situacións clínicas. O seguemento farase de forma individual ou en pequeños grupos.
-A atención personalizada relacionada coa proba mixta e a proba práctica ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Farase de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
B3 B8 B11 C1 |
-A proba constará de preguntas curtas e/ou tipo test, relacionadas có saber das competencias das seis partes da asignatura.
-A nota final da proba mixta será a resultante de facer a media ponderada das seis partes da asignatura.
-Para a súa superación é necesario obter unha nota de 5 sobre 10.
|
20 |
Laboratory practice |
B7 B9 B10 B14 B15 B16 B20 |
-A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria o día e hora que corresponda
-Avaliarase o progreso, as actitudes (puntualidade, iniciativa, disposición, interese e motivación) e as aptitudes (coñecementos, habilidade e destreza práctica demostrada) do alumnado, en cada unha das sesións prácticas de laboratorio o longo do curso.
-A falta de asistencia non xustificada a unha sesion práctica supon un descenso de 1 punto na nota final da asignatura.
-A falta de asistencia non xustificada a mais do 10% das practicas de laboratorio supón a no superación da asignatura nesta convocatoria.
-Para a súa superación é necesario obter unha nota de 5 sobre 10. |
30 |
Simulation |
A37 A61 B5 B6 B9 B10 B13 B14 C10 C12 |
-A asistencia ás actividades de simulación é obrigatoria o día e hora que corresponda.
-En cada sesión de avaliación valorarase a capacidade de comunicación e o desenvolvemento das diferentes intervencións, técnicas e procedementos de enfermaría.
-Cada sesión puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10.
-A nota final da simulación será a resultante de facer a media ponderada das simulacións realizadas das seis partes da asignatura
-Para a realización da media neste apartado é necesario superar 5 das 6 simulacións
realizadas.
-Para a súa superación é necesario obter unha nota de 5 sobre 10.
|
50 |
|
Assessment comments |
-Para promediar a porcentaxe das diferentes metodoloxías o estudiantado debe aprobar, con nota de 5 sobre 10, cada unha das metodoloxías de avaliación da asignatura (prácticas de laboratorio, simulación e proba mixta). -As partes superadas na 1ª oportunidade conservaranse até a segunda oportunidade. -Non poderán acceder á 2º oportunidade o alumnado que non supere a metodoloxía de prácticas de laboratorio por flta de asistencia non xustificadas. A falta de asistencia a mási do 10% das prácticas de laboratorio supón a non superación da materia nesta convocatoria -2º oportunidade: Simulación 80% e proba mixta 20%. Utilizaranse as mesmas características e criterios que na 1º oportunidade. As probas realizaranse o mesmo día coincidindo coa data oficial de avaliación para a 2º oportunidade. -Estudantado con matricula parcial: dada a natureza das metodoloxías utilizadas no desenvolvemento da materia os criterios de avaliación son os mesmos que para os estudantes a tempo completo. -Adianto de oportunidade: dada a natureza das metodoloxías utilizadas no desenvolvemento da materia non é posible establecer unha avaliación diferente para estes casos.
|
Sources of information |
Basic
|
|
- Perry Potter. Enfermería clínica: técnicas y procedimientos. 4ªed. Ed. Harcourt. Mosby-Elsevier 2003.
- Proehl JA. Enfermería de urgencias. Técnicas y procedimientos. Elsevier. 2005.
- Berman A, Snyder SJ. Kozier B, Erb G. Fundamentos de enfermería: conceptos, procesos y prácticas (volumen 1). 8ªed. Madrid, 2008. Pearson Educación SA.
- Javier Ruiz Moreno, María Cruz Martín Delgado, Rosa García-Perché Sánchez. Procedimientos y técnicas de enfermería. Ediciones Rol SL. Barcelona, 2006
- Jamierson EM, McCall J, Whyte LA. Procedimientos de enfermería clínica. Elsevier 2008.
- Manual de CTO Enfermería. Madrid:Grupo CTO. 2011
- Manual de Procedimientos de Enfermería do Complexo Hospitalario Universitario de A Coruña; 2008.Complexo Hospitalario Universitario A Coruña (CHUAC).
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Anatomy/661G01001 | Biology/661G01002 | Information and Communication Systems in Health Science/661G01004 | Fundamentos da Enfermaría/661G01007 | Physiology/661G01105 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Pharmacology/661G01011 | Clinical Nursing I/661G01034 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Clinical Placement II/661G01026 | Clinical Nursing II/661G01035 |
|
Other comments |
Esta materia ten en conta as recomendacións de SOSTENIBILIDADE MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE XENERO: - A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. NO CASO DE QUE A ENTREGA dos traballos, fose en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara - Empregarase papel reciclado - Evitarase a impresión de borradores. - Na realización dos traballos tutelados, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluido aquel obtido a través de Internet, sen indicación expresa da sua procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. - Teranse en conta os principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. - Atendendo ás distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, nesta materia terase en conta a perspectiva de xénero velando pola non utilización dunha linguaxe sexista na aula, nos documentos desenvolvidos na materia e nas actividades clínicas realizadas co alumnado. - Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas dentro da aula ou no contexto clínico, influíndo na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. - Prestará especial atención en detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. - Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|
|