Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Detectar as necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
2. Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos
3. Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectiva da súa explotación
4. Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborase conclusións.
5. Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sostibilidade
6. Elaborar inventarios de recursos turísticos
7. Coñecer os diferentes modelos territoriais e relacionalos coa actividade turística
8. Identificar e manexar os diferentes factores de localización turística
|
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Identificación, clasificación e caracterización dos recursos turísticos |
O inventario de recursos turísticos: concepto, orixe e problemas técnicos.
Proposta metodolóxica para a elaboración dun inventario de recursos turísticos. |
2. Factores de localización turística |
O clima
A paisaxe
Valores histórico culturais
Outros |
3. Turismo en espacios litorais e insulares |
Evolución histórica: antecedentes e novas tendencias
Formulas de reestruturación, calidad ambiental e revitalización de áreas en declive.
Novas pautas de creación de oferta.
O turismo de cruceiros
O turismo lacustre
|
4. Turismo en espacios de montaña e naturais |
Evolución histórica e antecentes
Turismo no espacio rural
Ecoturismo
Turismo de neve
Turismo deportivoe de aventura
|
5. Turismo urbano e metropolitano |
Prácticas e motivacións do turista urbano
Produtos y atraccións de turismo urbano
Xestión do espazo urbano
Turismo ereestruturación urbana
Produtos e destinos. |
6. España como destino turístico |
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Tipoloxía do turismo en España
Modelos |
7. España como destino turístico |
Análise de destinos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
14 |
16 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
20 |
22 |
Lecturas |
A1 A3 A4 A6 A7 A11 A14 A19 A23 A24 A28 A29 A31 A32 A33 B2 B3 B4 B6 C2 C4 C5 C6 C8 |
0 |
32 |
32 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A5 A6 A7 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A27 A29 A30 A31 A32 A35 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
0 |
50 |
50 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A24 A25 A27 A29 A32 A33 A34 B1 B2 B4 B5 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
12 |
12 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Intervención inherente a los procesos de enseñanza-aprendizaje baseada en la exposición verbal a través da que el alumnado y profesorado interactúan de un modo ordenado, proponiendo cuestiones, haciendo aclaraciones y exponiendo temas, trabajos, conceptos, hechos o principios de forma dinámica |
Proba mixta |
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Traballos tutelados |
Realizaranse traballos relacionados con algún dos apartados dos temas do programa que seleccionará o alumnado. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula…. |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Presentación oral |
|
Descrición |
Para levar adiante calquera destas metodoloxías e necesario é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso e asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A1 A3 A4 A6 A7 A11 A14 A19 A23 A24 A28 A29 A31 A32 A33 B2 B3 B4 B6 C2 C4 C5 C6 C8 |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados |
20 |
Presentación oral |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O Alumno fará unha presentacion oral dun trabalo de elaboración propia que recolla as apartacions teórcas da materia:
A a partires dun territorio, ruta o intanxible
elaborará un inventario de recursos, analizará os factores de loscalización turística e fara un proposta de desenvolvemento. |
35 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Se realizará unha proba teórica na que o alumno dara conta dos conceptos teóricos adquiridos durante o curso. A proba poderá constar de preguntas corta, pregunta tipo test , comentario de texto, pregunta longa e/ou comentario de diapositivas. |
45 |
|
Observacións avaliación |
Para os alumnos con matrícula ordinaria as porcentaxes serán de 60% para a proba obxectiva e de 40% para a presentación oral e ás lecturas. Os alumnos online poderán acolllerse ao sistema de avaliación continua que, en lugar de proba obxectiva final, exixirá a entrega periódica de traballos que serán expostos e grabados. Asemade todos os alumnos estarán obrigados a participar cos seus comentarios nas propostas feitas polos seus compañeiros. Nese caso o 60% correspondente a proba obxectiva, quedará integrado na avaliación continua. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, concedida oficialmente pola UDC segundo a súa normativa, poderá facer os traballos obrigatorios non presenciais, e facelos chegar ao profesor para á súa avaliación. Neste caso, o exame, que será específico para estes alumnos, terá un valor do 80% da cualificación, sempre que obtivesen un mínimo de 5 sobre 10 na parte práctica. En todos os casos, para que as porcentaxes entren en funcionamento é necesario obter polo menos un cinco (5) en cada unha das partes. No caso de suspender unha das partes a materia quedará suspensa. No caso de producirse a entrega de traballos, pero non acudir á realización da proba obxectiva, a cualificación será de Non Presentado. A avaliación será igual na primeira e na segunda oportunidade En caso de convocarse a oportunidade adiantada, a proba obxectiva supoñerá o 100% da cualificación A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vera Rebollo, José Fernando (2013). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos turísticos. Tirant Humanidades
ALONSO FERNÁNDEZ, J (2008). Geografía de los recursos y Actividades Turísticas. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces
CALABUIG J - MINISTRAL, Marta (2009). Manual de Geografía Turística de España. Madrid, Editorial Síntesis
Antón Clavé, Salvador y otros (2005). Planificación territorial del turismo. Barcelona, UOC
Pardo Abad; Carlos J. (2013). Territorio y Recursos Turísticos, (Análisis geográfico del turismo en España). Madrdi; Editorial Universitaria Ramón Areces |
WEBS :
www.unwto.org,
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Tourism_trends/es
http://http://www.worldtravelguide.net/ |
Bibliografía complementaria
|
Bayón Mariné, Fernando et al (2005). 50 Años del Turismo Español. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces.
VERA REBOLLO, J. F.; LÓPEZ PALOMEQUE, F.; MARCHENA, M. y ANTÓN, S. (1997). Análisis territorial del turismo. Barcelona - Ariel Geografía
Callizo Soneiro, Javier (1991). Aproximación a la Geografía del Turismo. Madrid - Editorial Síntesis
Marco d'Eramo (2020). El selfie del mundo. Anagrama
Lozato - Giotart, Jean Pierre (1990). Geografía del Turismo. Barcelona, Masson
Mespelier Alain, Bloc - Duraffour Pierre (2000). Geografía del Turismo en el Mundo. Barcelona - Editorial Síntesis
Barrado, D.A. y Calabuig J. (2001). Geografia Mundial del Turismo. Barcelona - Editorial Síntesis
Varios (2004). Manual de gestión local del turismo. Sevilla - Diputación de Sevilla
Bouazza Ariño, Omar (2006). Ordenación del territorio y turismo. Barcelona - Atelier
Ana Penyas (2021). Todo Bajo el Sol. Salamandra |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeografía do Turismo/662G01004 | Introdución ao Turismo/662G01009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Interpretación do Patrimonio/662G01038d |
|
Materias que continúan o temario |
Xestión Turística do Patrimonio/662G01025 | Xestión Pública do Turismo/662G01032 |
|
|