Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A4 |
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A11 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
A15 |
Traballar en inglés como lingua estranxeira. |
A16 |
Comunicarse de forma oral e escrita nunha segunda lingua estranxeira. |
A17 |
Comunicarse de forma oral e escrita nunha terceira lingua estranxeira. |
A18 |
Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos. |
A19 |
Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade. |
A20 |
Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento. |
A21 |
Coñecer o procedemento operativo do ámbito de restauración. |
A22 |
Coñecementos a adquirir no ámbito dos procedementos operativos das empresas de intermediación. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A25 |
Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado. |
A26 |
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas. |
A27 |
Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial. |
A29 |
Traballar en medios socioculturais diferentes. |
A30 |
Coñecer as principais iniciativas de posta en valor do patrimonio cultural. |
A31 |
Comprender as características da xestión do patrimonio cultural. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
A33 |
Creatividade. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
A35 |
Motivación por calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaces de aprender de manera autónoma en la empresa en la que los alumnos estén formándose, comprometíendose con la política empresarial a todos los niveles y sabiendo adaptarse a los cambios o situaciones planteadas |
|
B5 B6 B7
|
|
Tener iniciativa, voluntad, saber estar, creatividad, proactividad e interés en llevar a cabo el trabajo encomendado, utilizando el razonamiento crítico, la capacidad de análisis y sístesis, siendo capaces de resolver los problemas cotidianos |
A33 A34 A35
|
B1 B3 B4 B5
|
|
Poder trabajar en inglés y otros idiomas en todas las empresas que lo precisen, así como en espacios y medios socioculturales diferentes. |
A15 A16 A17 A29
|
|
C2
|
Conocer el procedimiento operativo, las distintas técnicas de trabajo, las aplicaciones de las tenologías de la información y comunicación en los ámbitos de alojamento, restauración, empresas de intermediación, planificación turística e información turística. |
A7 A10 A20 A21 A22 A24 A30 A33 A34
|
|
C3 C6 C8
|
Reconocer los principales agentes turísticos, así como elmarco legal que regula las actividades del sector. Identificar, gestionar y dirigir espacios turísticos, destinos y todo tipo de entidades turísticas. |
A1 A4 A7 A12 A14 A18 A19 A22 A25 A26 A27 A31 A32
|
|
|
Tener una marcada orientación de servicio al cliente, con una gran capacidad de comunicación, conociendo claramente las políticas comerciales de la empresa, sabiendo, en cada caso, definir objetivos y estrategias de comercialización, siempre buscando a calidad en el servicio.l |
A3 A6 A11 A13 A29 A35
|
|
|
Desarrollar su trabajo de manera comprometida con una ciudadanía abierta y comprometida.
Asumir la importancia del aprendizaje durante su proceso de formación y a lo largo de toda su vida laboral. |
|
|
C4 C5 C7
|
Ser capaces de desenvolverse perfectamente ante los clientes en su lengua nativa, así como en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
Dominar la expresión y comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
|
B2
|
C1 C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Preténdese que os alumnos apliquen na prácticas todos aqueles coñecementos adquiridos durante os anos anteriores.
En función do tipo de empresa na que estean a desenvolver o seu labor, aplicarán os contidos dunha ou outra materia teórica. |
- Aplicar conocimientos en los departamentos de las empresas de alojamiento
- Aplicar conocimientos en empresas de intermediación y de transporte
- Aplicar conocimientos en empresas o instituciones relacionadas con la gestión pública o privada del Turismo
- Aplicar conocimientos en empresas o instituciones relacionadas con el Turismo Activo
- Aplicar conocimientos en empresas o instituciones relacionadas con la organización de actos y eventos
- Aplicar conocimientos en empresas o instituciones relacionadas con la información / guía turística |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Simulación |
A1 A3 A4 A6 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A24 A25 A26 A27 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
595 |
0 |
595 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Simulación |
PROCEDEMENTO PARA CURSAR A MATERIA:
O programa adaptarase o estipulado no Regulamento de Prácticas do Grao en Turismo.
https://www.udc.es/export/sites/udc/filo/_galeria_down/practicas_graos/practicas_turismo_normativa/Regulamento_practicas_externas_Grao_en_Turismo_texto.pdf_2063069294.pdf
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
TITORÍA: durante o tempo que o alumno realice as súas prácticas contará cun titor/a de empresa - o cal se encargará de velar pola súa aprendizaxe atendendo todas as súas dúbidas - e un titor/a interno co que deberá reunirse a comezo de curso e polo menos unha vez ao mes durante as mesmas entregándolle o informe correspondente a ese período.
A Titoría de Prácticas orientará ao alumno antes, durante e despois do seu período de prácticas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Simulación |
A1 A3 A4 A6 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A24 A25 A26 A27 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A avaliación da materia Prácticas Externas farase tendo en conta tres INDICADORES DE AVALIACIÓN que servirán para baremar o rendemento conxunto para os efectos de avaliación e cualificación final:
Memoria de Prácticas a Presentar polo alumno 35%
Informe Final do Titor de Empresa 60%
Informe do Titor Académico 5% |
100 |
|
Observacións avaliación |
Amateria poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro:nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
As fontes de información para a materia "Prácticas en Empresas" están relacionadas coas fontes das materias teóricas que os alumnos teñan cursado en anos anteriores.
Todos os alumnos deberán consultar as fontes sinaladas nas materias que máis relación teñan coa empresa no que están a facer as prácticas.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É IMPORTANTE SINALAR QUE AO TRATARSE DE PRÁCTICAS CURRICULARES OBRIGATORIAS TODAS As MATERIAS DO GRAO CONSIDÉRANSE NECESARIAS PARA A REALIZACIÓN DO PROGRAMA. OBRIGACIÓNS DO ESTUDANTE EN PRÁCTICAS: Entregar en tempo e forma todos os documentos solicitados desde a titoría para a tramitación das súas prácticas: solicitude, currículo, etc. Estar pendente e responder as comunicacións que reciba ao seu nome desde a titoría de prácticas, ben sexa vía telefónica ou correo electrónico. Concertar co titor interno, polo menos un contacto (persoal, telefónico ou correo electrónico) ao mes, na devandita reunión deberá entregar un INFORME DE AVALIACIÓN MENSUAL DE PRÁCTICAS POLO ALUMNO (anexo nº III) no que informará sobre as actividades realizadas, cumprimento de funcións, incidencias etc. Comunicar á Titoría de Prácticas calquera proposta de modificación das condicións de estancia na empresa inicialmente acordadas, así como calquera incidencia relevantes (enfermidade, faltas de asistencia…).Entregar a Memoria de Prácticas elaborada de acordo cos criterios que se establecen máis adiante, na data asignada. (anexo nº V)2.- OBRIGACIÓNS COA EMPRESA DE PRÁCTICAS: Cumprir integramente e nas condicións acordadas o período de prácticas establecido, principalmente no que se refire a datas e horarios. Cumprir estritamente a normativa da empresa en canto a comportamento, vestimenta, uniformidade, calzado, aparencia física e uso de instalacións. Comunicar ao Titor de Empresa calquera proposta de modificación das condicións de estancia así como calquera incidencia relevantes (enfermidade, faltas de asistencia…), durante todo o período de prácticas, as indicacións tanto do seu titor interno como externo. O alumno debe saber que a empresa pode anular o convenio de prácticas e prescindir da colaboración se este non cumpre coas súas obrigacións ou a súa actitude; comportamento ou aparencia non son os adecuados.3.- RECOMENDACIÓNS ACTITUDE manter en todo momento unha actitude de interese, motivación, ganas de aprender e receptividade ante todo de funcións. APARENCIA PERSOAL: O turismo supón contacto co público, polo que a presenza do alumno debe ser o máis coidada posible. O aseo e o aspecto persoal deben ser impecables. NORMAS BÁSICAS DE CORTESÍA non se debe esquecer que o alumno está a representar á empresa, o alumno debe ser cortés e amable cos clientes e cos compañeiros de traballo. Salvo que se lle indique o contrario, deberá tratar aos mandos superiores e clientes sempre de vostede.-->A responsabilidade, profesionalidade e seriedade do alumno na realización das prácticas externas é fundamental para o mesmo ; para os futuros alumnos da Facultade de Turismo que nalgún momento poidan realizar prácticas nese mesmo centro. 4.- FALTAS GRAVES Os seguintes feitos terán consideración de faltas moi graves: Ausencia inxustificada ou atrasos frecuentes durante o período de prácticas Rendemento baixo ou actitude negativa no desempeño das funcións encomendadas, segundo o criterio do titor externo>Creación de problemas ou conflitos ou calquera outro feito que dea lugar á interrupción das prácticas por parte da empresa. Ante calquera feito destas características a materia será cualificada como SUSPENSO. |
|