Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolver habilidades de liderado, relación interpersonal e traballo en equipo
|
AP14
|
BP11 BP13
|
CP1 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Comprender a estrutura de traballo de equipo como parte fundamental da dirección integrada de proxectos.
|
AP1 AP5 AP7 AP8 AP14 AP15 AP16
|
BP1 BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP13 BP15
|
CP1 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Identificar e definir un proxecto.
|
AP1 AP5 AP7 AP8 AP14 AP15 AP16
|
BP1 BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP13 BP15
|
CP1 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Identificar e definir os procesos dun proxecto.
|
AP1 AP5 AP8 AP14 AP15 AP16
|
BP1 BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP13 BP15
|
CP1 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Comprender a estrutura de integración dentro dun proxecto
|
AP1 AP5 AP7 AP8 AP14 AP15 AP16
|
BP1 BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP13 BP15
|
CP1 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Comprender a contorna do proxecto
|
AP1 AP5 AP7 AP8 AP14 AP15 AP16
|
BP1 BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP13 BP15
|
CP1 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Identificar normas e regulaciones da dirección de proxectos.
|
AP1 AP5 AP7 AP8 AP14 AP15 AP16
|
BP1 BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP13 BP15
|
CP1 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Coñecer os fundamentos que sustentan a dirección integrada de proxectos
|
AP1 AP5 AP7 AP8 AP14 AP15 AP16
|
BP1 BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP13 BP15
|
CP1 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Desenvolver habilidades para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma |
AP1 AP5 AP7 AP8 AP14 AP15 AP16
|
BP1 BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP13 BP15
|
CP1 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Xestión dos Recursos Humanos do proxecto
|
Desenvolver o plan de Recursos Humanos
Adquirir o equipo de proxecto
Desenvolver o equipo do proxecto
Dirixir o equipo do proxecto |
Xestión das Comunicacións do proxecto.
|
A comunicación
Estratexias da comunicación
Xestión das comunicacións do proxecto
Estudio de casos sobre comunicación
|
Xestión das partes interesadas do proxecto |
Identificación das Partes Interesadas
Planificación do Involucramento das Partes Interesadas
Xestión do Involucramento das Partes Interesadas
Control do Involucramento das Partes Interesadas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A7 A8 A14 A15 A16 B4 B5 B15 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
30 |
40 |
Estudo de casos |
A1 A5 A7 A8 A14 A15 B9 B11 B13 |
4 |
20 |
24 |
Discusión dirixida |
A1 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B15 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
0 |
15 |
Traballos tutelados |
A5 A7 A8 A14 A15 B9 B11 B13 |
2 |
16 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
PRESENCIAL: Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
SEMIPRESENCIAL: Para os alumnos nesta modalidade, se lles colgará en Moodle material audiovisual coa explicación da materia.
|
Estudo de casos |
PRESENCIAL E SEMIPRESENCIAL: Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Discusión dirixida |
PRESENCIAL: Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
SEMIPRESENCIAL: Participación nos foros plantexados na plataforma virtual |
Traballos tutelados |
PRESENCIAL E SEMIPRESENCIAL: Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumno utilizará as titorías para resolver as dudas que se lle poidan presentar no desenvolvemento dos traballos plantexados |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A5 A7 A8 A14 A15 B9 B11 B13 |
Ao longo da clase expositiva iranse plantexando pola parte dos docentes diferentes casos prácticos que se desenvolverán de forma individual ou en grupo. |
30 |
Traballos tutelados |
A5 A7 A8 A14 A15 B9 B11 B13 |
Para rematar o módulo, os alumnos deberán realizar diferentes traballos propostos polos docentes |
70 |
|
Observacións avaliación |
Implicacións do plaxio: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.
1.- MODALIDADE PRESENCIAL
A puntuación dos submódulos é a seguinte: - Xestión dos Recursos Humanos 40 %
- Xestión das comunicacións e partes interesadas 60 %
1.1.-Modelo de avaliación continua: - Xestión dos Recursos Humanos: Controlarase a asistencia a clase e a participación activa nos debates e o estudo que se susciten. Aquelas persoas que falten a clase non terán a puntuación dos casos prácticos realizados na mesma. Igualmente suscitarase aos alumnos a necesidade de realizar un traballo como proba liberatoria do módulo.
- Xestión das comunicacións:
- Participación (Asistencia presencial ou compensada) ás tres sesión
- Traballo de aula: estudo de casos e actividades realizadas na clase. (35%)
- Opcional:
- Presentación dos exercicios corrixidos coas conclusións de cada caso seguindo o procedemento de presentación do traballo (10%)
- Valoración da materia,do profesor e da aprendizaxe do alumno de forma argumentada e constructiva(15%).
- Compensación faltas de asistencias: Xestión das comunicacións: Nos casos que se produza ausencia a calquera sesión interactiva presencial, ademais da presentación completa do dossier de exercicios deberá realizarse as seguintes actividades adicionais que deberán entregarse no prazo dun mes trala finalización da última sesión da materia:
- 1 falta de asistencia: Deseño dunha proba obxectiva de avaliación de 10 preguntas seguindo as pautas dispoñibles na plataforma virtual.
- 2 faltas de asistencia: Deseño dunha proba obxectiva de avaliación de 30 preguntas seguindo as pautas dispoñibles na plataforma virtual.
- 3 faltas de asistencia: Recensión e defensa sobre unha obras relacionada coa materia seguindo as pautas dispoñibles na plataforma virtual
- Procedemento de presentación dos traballos de avaliación:
- Xestión de Recursos Humanos: O traballo entregarase por email na data indicada polo profesor en clase.
- Xestión das comunicacións e partes interesadas: Se presentarán dixitalmente os exercicios resoltos realizados en clase.
- Denominación do arquivo:
- Traballo de aula: MDIP2021 A072 Apelidos e nome
- Traballos corrixidos(opcional): MDIP2021 A072 Correcciones Apelidos e nome
- Avaliación autónoma(opcional): MDIP2021 A072 AutoEval Apelidos e nome
- Entrega: Mediante plataforma Moodle UDC
- Prazo de entrega: Tres semanas trala finalización da última sesión da materia.
1.2.-Modelo Exame final: ·
- Xestión dos
RRHH: (40%) As persoas que non superen os requisitos de calidade dos
traballos ou non os presenten, deberán realizar as tareas encomendadas
polo profesorado mais unha proba obxectiva sobre a xestión dos RRHH na
convocatoria oficial de exame. - Xestión das comunicacións e partes interesadas:
(60%) As persoas que non superen os requisitos de calidade dos traballos ou que
entreguen fora de prazos contidos da avaliación, deberán realizar as tareas
encomendadas polo profesorado mais unha proba obxectiva sobre a xestión das
comunicacións e partes interesadas na convocatoria oficial de exame.
2.-MODALIDADE NON PRESENCIAL
A puntuación dos submódulos é a seguinte: - Xestión dos Recursos Humanos 40 %
- Xestión das comunicacións e partes interesadas 60 %
2.1.-Modelo de avaliación continua:
a) Preparación, entrega e/ou exposición correcta do traballo final que reflicta o dominio da materia (70%) - Xestión dos Recursos Humanos: Avaliación continua mediante a participación na contorna virtual e/ou a entrega de exercicios / problemas /comprobaciones periódicas (35%)
- Xestión das Comunicacións e das Partes Interesadas:
- Presentación de exercicios coas conclusións de cada caso seguindo o procedemento de presentación dos traballos (25%)
- Valoración da materia,do profesorado e da aprendizaxe do estudante de forma argumentada e constructiva (10%).
b) Proba obxectiva: Proba obxectiva para evaluar a comprensión do contido da materia (30%)
2.2. Modelo Exame final: - Xestión dos RRHH: (40%) As persoas que non superen os requisitos de calidade dos traballos ou non os presenten, deberán realizar as tareas encomendadas polo profesorado mais unha proba obxectiva sobre a xestión dos RRHH na convocatoria oficial de exame.
- Xestión das comunicacións e partes interesadas: (60%) As persoas que non superen os requisitos de calidade dos traballos ou que entreguen fora de prazos contidos da avaliación, deberán realizar as tareas encomendadas polo profesorado mais unha proba obxectiva sobre a xestión das comunicacións e partes interesadas na convocatoria oficial de exame.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Aljure, Andrés (2015). El plan estratégico de comunicación: Método y recomendaciones prácticas para su elaboración. Chía: Universidad de la Sabana. UOC
Trentim, Mario Henrique (2015). Gestión de los Interesados como Clientes (Spanish Edition). Pennsylvania (EEUU): Project Management Institut
Luna Arocas, Roberto (2018). Gestión del talento: de los recursos humanos a la dirección de personas basada en el talento. Madrid: Editorial Pirámide.
Project Management Institut (2017). La guía de los fundamentos para la dirección de proyectos (Guía PMBOK). Pennsylvania (EEUU): Project Management Institut
Turner, J. Rodney (coord) (2005). Las personas en la gestión de proyectos. Madrid: Editorial Pirámide.
del Carmen,José y Guevara, Santiago (2014). Modelo PERH: Modelo para la gestión de comunicaciones en proyectos de telecomunicaciones. Barcelona: EAE Business School |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Coa finalidade de
mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería
convinte que o alumnado atendese á solicitude realizada pola UDC, con
periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no proceso de avaliación das
materias cursadas e cuxa chamada realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo
en responder as enquisas que avalían a docencia do profesorado en cada materia. 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquecias ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|