Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A43 |
A0.8 Coñecementos básicos do réxime xurídico das administracións públicas e dos procedementos de contratación administrativa e privada. |
A73 |
A5.3 Coñecemento do marco de regulación da xestión e a disciplina urbanística. |
B31 |
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B32 |
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B33 |
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B34 |
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B35 |
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
coñecemento dos diferentes medios para actuar, tanto urbanísticas como legais. |
A43 A73
|
B31 B32 B33
|
C3
|
capacidade para analizar e propoñer actuacións urbanísticas/legais en diferentes áreas urbanas, periurbanas ou territoriais |
|
B34 B35
|
C4 C7 C9
|
Capacidade dialéctica, discursiva, expositiva para a participación nos debatese para a exposición e defensa dos traballos e actividades prácticas |
|
|
C1 C5 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Análise e estudo dun ámbito concreto |
Emprego de ferramentas urbanísticas e legais.
Representación gráfica explicativa.
Proceso urbanístico adecuado para unha actuación concreta
Proceso xurídico de actuación concreto |
Teoría urbanística e xurídica |
Comprensión e adecuación das leises de obrigado cumplimento.
Estudo dos casos e proceso de actuación urbanístico/legal.
Coñecemento dos procedementos administrativos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
B34 B35 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
145 |
0 |
145 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B34 C1 C7 |
25 |
0 |
25 |
Sesión maxistral |
A43 A73 B31 B32 B33 C1 C9 |
120 |
0 |
120 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Actividades prácticas a desenvolver polos alumnos durante o curso, que se han de materializar en estudos e propostas de diferentes actuacións urbanísticas.
Actividades realizadas por el alumnado que implican la asistencia y/o participación en eventos científicos y/o divulgativos (congresos, jornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposiciones, etc.) con el objetivo de profundizar en el conocimiento de temas de estudio relacionados con la materia. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas por el alumnado que implican la asistencia y/o participación en eventos científicos y/o divulgativos (congresos, jornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposiciones, etc.) con el objetivo de profundizar en el conocimiento de temas de estudio relacionados con la materia.
Actividades realizadas por el alumnado que implican la asistencia y/o participación en eventos científicos y/o divulgativos (congresos, jornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposiciones, etc.) con el objetivo de profundizar en el conocimiento de temas de estudio relacionados con la materia.
|
Sesión maxistral |
Clases teóricas para ampliar coñecementos e fomentar a participación e o avance nas actividades prácticas
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
As sesións maxistrais e os obradoiros supoñen o seguimento e asesoramento por parte do profesor para incentivar no alumnado a investigación persoal e para orientar as propostas creativas fomentando a autocrítica e o avance na capacidade propositiva.
Medidas de dedicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”. O alumnado nesta circunstancia:
_Con respeto as clases de teoría terá a dispensa de asistencia a ditas clases do 50%. Deberá acudir polo menos a un 10% das tutorías establecidas no horario dos docentes de teoría da materia para resolver as cuestions pertinentes de seguimento.
_Con respeto as clases de práctica, estos estudantes deberán asistir a un mínimo do 80% das aulas, incluindose nesta porcentaxe os días da sesión de presentación conxunta dos traballos. Ase mesmo, os docentes de prácticas disporán un 20% das suas tutorías, a requerimento dos estudantes, para o reforzo necesario dos traballos a presentar.
En ambolos dous casos axustaránse ditas medidas segundo os casos concretos, adecuándoas as circunstancias. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A43 A73 B31 B32 B33 C1 C9 |
Clases teóricas para ampliar coñecementos e fomentar a participación e o avance nas actividades prácticas
Valorarase a asistencia e a participación na aula |
45 |
Obradoiro |
B34 B35 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Actividades prácticas a desenvolver polos alumnos durante o curso, que se han de materializar en estudos e propostas de diferentes actuacións urbanísticas.
É necesario ter esta parte da materia aprobada para superar a materia. |
45 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B34 C1 C7 |
Valorarase a participación, elaboración de resumo e conclusións nos eventos científicos e divulgativos que se organicen en relación coa materia |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para poder superar a materia será necesario cumprir os seguintes requisitos:1º Aprobar a proba/examen, si non se aproba, non se fai media coa parte práctica. 2º Entregar e aprobar tódolos traballos propostos nos prazos e forma indicados na materia. 3º Asistir regularmente ás clases, obradoiros e ao Taller. Esixirase unha asistencia mínima do 80%. Terá a condición de NON PRESENTADO o/a alumno/a que se atope nalgunha das seguintes circunstancias: 1º Non cumpla a asistencia esixida ás clases teóricas, prácticas e ao Taller. 2º Non entregue os traballos propostos en forma e prazo, ou os entregue incompletos. Consideraranse incompletos aqueles traballos que non conteñan a documentación requerida en prácticas e en tódalas asignaturas que compoñen o Taller. 3º Non asista á proba obxectiva. Medidas
de dedicación para el alumnado a tiempo parcial: no se contemplan, debido a que
se trata de una materia en la que el taller es la metodología fundamental.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Antonio Eduardo Humero Martín (2019). Arquitectura legal y valoraciones inmobiliarias. Edit. Dykinson, S.L
MIGUEL ANGEL DEL ARCO TORRES (2010). DERECHO DE LA CONSTRUCCION . EDIT. Comares
Díaz Barco, Fernando (2019). Manual de Derecho de la Construcción . Manual de Derecho de la Construcción
Rafael Moreno Ubric (2021). Manual de Derecho Inmobiliario. Edit. Thomson – Reuters. ARANZADI- Pamplona
CRISTOBAL TRABALÓN CARRICONDO (2015). TRATADO LEGAL DE CONSTRUCCION. Edit. Tebar. Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dirección, Organización e Programación de Obras/670G01130 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Economía e Organización de empresa [Extinguida]/670G01010 |
|
Materias que continúan o temario |
Medicións, Orzamentos e Control Económico da Obra/670G01133 |
|
|