Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A2 |
CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas |
A3 |
CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A6 |
CE6 – Estar capacitado para a xestión en arquivos históricos e bibliotecas patrimoniais |
A7 |
CE7 – Coñecer o marco xurídico e as institucións que regulan a protección e conservación do patrimonio cultural e bibliográfico-documental |
A8 |
CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental |
A12 |
CE12 – Coñecer os museos, arquivos e bibliotecas desde un punto de vista diacrónico |
A13 |
CE13 – Estar capacitado para deseñar novos recuros para museos, arquivos e bibliotecas no ámbito da Sociedade do Coñecemento |
A15 |
CE15 – Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais |
B1 |
CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación |
B3 |
CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexión sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B5 |
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 – Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrita nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
B7 |
CG2 – Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral ou escrita dun idioma estranxeiro |
B8 |
CG3 – Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
B9 |
CG5 – Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
B10 |
CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse |
B12 |
CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C5 |
CT5 – Capacidade de innovar |
C7 |
CT7 – Traballar de forma autónoma e con iniciativa |
C8 |
CT8 – Traballar de forma colaborativa |
C9 |
CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
C10 |
CT11 – Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Achegar as alumnas/os ao Patrimonio Bibliográfico-Documental mediante a análise dos seus conceptos, desenrolo, perspectivas e coñecemento das fontes información de mais relevo. |
AP1 AP2 AP6 AP7
|
BP1 BP7
|
CP10
|
Mostrar a importancia do patrimonio inmaterial para a construcción do Patrimonio bibliográfico Documental, asi como que este se atopa inmerso dentro do sistema socioeconómico. |
AP3 AP12 AP13 AP15
|
BP8 BP9
|
CP3 CP10
|
Visibilizar o Patrimonio Bibliográfico Documental xerado por galegas/os no interior e exterior da Península e a contribución destas/os para a construcción do noso patrimonio documental e do de países extranxeiros. |
|
BP10
|
CP8 CP9 CP10
|
Introducir ás/os discentes nos procesos e técnicas da Arquivística, aplicabeis dentro do ámbito do patrimonio, como poda ser a conservación. E tamén profundizar nos seus coñecementos sobre Arquivística, centrándose en: a) Os conceptos e formulacións teóricas centrais do seu estudo. b) O estudo do marco de normalización internacional. c) As aplicacións prácticas do estudiado no marco conceptual e metodolóxico técnico. |
AP3 AP8
|
BP3 BP5 BP6 BP8 BP9 BP12
|
CP5 CP7 CP10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo 1. Patrimonio Bibliográfico-Documental
|
Tema 1. Patrimonio bibliográfico: conceptos.
Tema 2. O Patrimonio bibliográfico-documental: marco lexislativo e principais fontes de información.
Tema 3. O Libro antigo: características básicas.
Tema 4. Conservación, difusión e uso do Patrimonio bibliográfico-documental.
Tema 5. Tipoloxías de bibliotecas con fondo antiguo e recursos de información.
|
Módulo 2. Archivística |
Tema 6. Patrimonio arquivístico: conceptos e principios.
Tema 7. Historia da Arquivística.
Tema 8. Arquivos e lexislación: acceso aos documentos.
Tema 9. Usos arquivísticos da documentación: identificación, clasificación, ordenación e descrición.
Tema 10. Conservación e promoción do patrimonio arquivístico.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A6 A7 B5 B9 B12 C3 C5 C7 C9 |
6 |
55 |
61 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B6 B7 B8 B12 |
21 |
0 |
21 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A6 B1 B3 |
2 |
26 |
28 |
Lecturas |
A8 A12 A13 A15 B1 B3 B10 C8 C10 |
4 |
32 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Estarán orientados á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento da docente. Desenvolveranse traballos de acordo ás pautas establecidas, e entregaranse na data fixada. |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos teóricos, desenvolvemento de procedementos, visualización de exemplos e resolución de dúbidas por parte da profesora. |
Proba mixta |
Proba que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación sobre os contidos teóricos e prácticos da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos. |
Lecturas |
Inclúese baixo este epígrafe o resumo e comentario de lecturas, vídeos, conferencias, exposicións, etc. Trátase de actividades que permiten profundar nos contidos traballados. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales o docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as tutorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma informática da UDC.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A8 A12 A13 A15 B1 B3 B10 C8 C10 |
Lecturas dun mínimo de dos artigos ou varios capítulos de libro dos que haberá que realizar o resumo, unha analise e un comentario |
25 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A6 B1 B3 |
Avaliaranse os contidos das respostas, a adecuación das mesmas ás preguntas realizadas, a capacidade de argumentación, o emprego da terminoloxía, a expresión escrita, a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), a creatividade e o espírito crítico.
Non se corrixirán aquelas respostas que conteñan faltas de ortografía ou non contesten o tema exposto. |
50 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A6 A7 B5 B9 B12 C3 C5 C7 C9 |
Traballo individual sobre a difusión do patrimonio bibliográfico ou arquivístico. As súas características serán explicadas polo profesor. |
25 |
|
Observacións avaliación |
É imprescindible aprobar a proba mixta para superar esta materia. O
traballo individual e as lecturas so sumarán á proba mixta se esta
está aprobada. Ademáis para superar esta materia é necesario ter aprobadas cada unha das partes impartidas polo profesor. Aqueles/as alumnos/as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co pofesor a comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes. Non hai diferencia na evaluación entre a primeira e a segunda oportunidade. Plaxio: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Heredia Herrera, Antonia (2016). "A fotografia e os arquivos". Revista Foto e Documento, nº 2
López Gómez, P (2005). "Fuentes para la historia local en el Archivo del Reino de Galicia: la administración y los ayuntamientos gallegos. Anuario Brigantino, 28: 277-302.
López Gómez, P. (2002). "La evaluación de los estudios de Archivística en el último cuarto de siglo". . Documentación de las Ciencias de la Información, 25:129-146.
Latorre, R. (2004). "La ISAD (G) y la gestión documental". En: La descripción multinivel en los archivos municipales. . Madrid: Consejería de Cultura y Deportes
Barbadillo, J. (2014). Apuntes sobre ISAD(G) y la descripción archivística normalizada. Gran Canaria: Anroart
Vives, Josep (coord.) (2009). Digitalización del patrimonio: archivos, bibliotecas y museos en la red. Barcelona: UOC
Marsá Vila, María (1999). El fondo antiguo en la biblioteca. Gijón: Trea
Pedraza, M.; Clemente San Román, Y.; Reyes Gómez, F. (2004). El libro antiguo. Madrid: Síntesis
Bello Urgellès, Carmen; Borrell Crehuet, Àngels (2002). El patrimonio bibliográfico y documental: claves para su conservación preventiva. Gijón: Trea
Molina Puche, Sebastian, Llonch Molina, Nayra, Martínez Gil Tania (eds). (2017). Identidad Cultural, Ciudadanía y Patrimonio. Oviedo: Ed. Trea
Tugores, Francesca; Planas, Rosa (2006). Inntroducción al patrimonio cultural. Gijón: Trea
Bonal, J. L (2001). La descripción archivística normalizada: origen, fundamentos, principios y técnicas. Gijón: Trea
Cruz Mundet, J. R. (2010). Manual de Archivística. Madrid: Fundación Germán Sánchez-Ruipérez
Cruz Mundet, J. R. (2010). Manual de Archivística. Madrid: Fundación Germán Sánchez-Ruipérez
Núñez, E. (2009). Organización y gestión de archivos. Gijón: Trea
Prieto Gutiérrez, Juan José (2013). Plan de seguridad en bibliotecas: la protección del patrimonio documental. Gijón: Trea |
O profesor completará esta bibliografía nas aulas durante as súas explicacións. |
Bibliografía complementaria
|
(). Anales de Documentación. http://revistas.um.es/analesdoc/index
(). BiD. http://www.ub.es/biblio/bid/
(). Boletín de la ANABAD. ANABAD
(). El Profesional de la Información. http://www.elprofesionaldelainformacion.com/
(). Pecia Complutense. http://www.ucm.es/BUCM/pecia/
(). Revista Española de Documentación Científica. http://redc.revistas.csic.es/index.php/redc
(). Revista General de Información y Documentación. Universidad Complutense |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Os/as estudiantes que non podan asistir con regularidade ás aulas deben contactar co docente na primeira semana lectiva. |
|