Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
CE3 - Coñecer os conceptos, teorías e técnicas aplicadas á análise dos actores e relacións internacionais, tanto no ámbito universal como no rexional, cunha perspectiva tanto histórica como contemporánea. |
A7 |
CE7 - Analizar a realidade global nas súas diferentes dimensións, en particular a xeográfica, a política, a social, a económica e a xurídica. |
A10 |
CE10 - Adquirir coñecemento das técnicas, métodos de traballo e análise das ciencias humanas, sociais e xurídicas. |
A11 |
CE11 - Analizar a realidade política, social e económica no marco da cooperación internacional ao desenvolvemento. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B7 |
CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as principais respostas éticas, xurídicas e políticas á globalización |
A3 A7 A11
|
|
|
Comprender a importancia da ética na vida e as relacións humanas |
A7 A11
|
|
C4
|
Comprender o significado e as características dos dereitos humanos |
A3 A7 A11
|
|
C4
|
Identificar y analizar os problemas de xustiza global |
A7 A10 A11
|
B2 B7
|
C4
|
Desenvolver habilidades argumentativas para analizar criticamente as respostas éticas, xurídicas e políticas |
A7 A10
|
B2 B7
|
C4
|
Comprender o marco teórico xeral da filosofía moral e política a través dos seus conceptos fundamentais |
A3 A7 A11
|
|
C4
|
Analizar ética, política e xuridicamente os valores subxacentes a algúns problemas sociais, principalmente os relativos á igualdade e a xustiza, desde a perspectiva dun mundo globalizado |
A7 A10 A11
|
B2 B7
|
C4
|
Comprometerse coa construción e desenvolvemento dunha cidadanía democrática |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Ética da globalización |
1. Globalización. Conceptos y dimensiones.
2. Ética. Conceptos básicos y elementos.
3. La Ética como sistema normativo. Normas morales, xurídicas, relixiosas y sociais.
4. Tres perspectivas normativas. Ética deontolóxica, consecuencialista e da virtude.
5. A globalización da ética. Un modelo de dous niveis. |
II. Globalización e dereitos humanos |
1. Aproximación histórica á orixe e o desenvolvemento dos dereitos humanos.
2. O concepto de dereitos humanos.
3. A tipoloxía dos dereitos humanos: as xeracións de dereitos.
4. Os elementos dos dereitos humanos.
5. A institucionalización dos dereitos humanos. |
III. Seminarios |
1. Ética e xustiza globais.
2. Cuestións globais de dereitos humanos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A7 A10 A11 B2 B7 C4 |
12 |
24 |
36 |
Presentación oral |
A7 A10 A11 B2 C4 |
8 |
8 |
16 |
Proba de ensaio |
A3 A7 A11 C4 |
8 |
24 |
32 |
Proba obxectiva |
A3 A7 A11 |
2 |
8 |
10 |
Sesión maxistral |
A3 A7 A11 B7 |
16 |
16 |
32 |
Análise de fontes documentais |
A3 A7 A10 A11 |
7 |
13 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Traballo colaborativo orientado á selección, comprensión e aplicación crítica dos coñecementos a cuestións e casos concretos, así como ao desenvolvmeneto de habilidades argumentativas |
Presentación oral |
Actividade orientada á adquisición e fortalecemento das habilidades argumentativas orais |
Proba de ensaio |
Actividade orientada á obtención de competencia metodolóxica para traballar con fontes bibliográficas e normativas e ao desenvolvemento de habilidades argumentativas escritas |
Proba obxectiva |
Actividade que pretende evaluar o coñecemento e a comprensión dos conceptos e cuestións principais tratados no curso |
Sesión maxistral |
Explicación e avaliación dos princiapis conceptos, elementos e cuestións relacionados co curso, identificando as relacións entre os diferentes contidos |
Análise de fontes documentais |
Lectura detallada e avaliación dos principais documentos bibliográficos e normativos tratados nas sesións maxistrais ou empergados nos obradoiros |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Obradoiro |
Presentación oral |
Proba de ensaio |
|
Descrición |
Asesoramento na selección e avaliación das fontes bibliográficas e normativas.
Asesoramento na selección dos temas do obradoiro.
Asesoramento sobre a estrutura e o ritmo das presentacións orais.
Asesoramento sobre a estrutura e o estilo das actividades escritas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A3 A7 A11 |
Avaliación do coñecemento e comprensión dos contidos impartidos nas sesións maxistrais e na análise documental |
40 |
Presentación oral |
A7 A10 A11 B2 C4 |
Avaliación da habilidade para seleccionar, comprender, analizar e comunicar información relevante baseada en fontes bibliográficas e normativas.
Avaliación das habilidades argumentativas orais |
40 |
Proba de ensaio |
A3 A7 A11 C4 |
Ensaio final sobre un dos temas da materia que pretende avaliar o coñecemento, o sentido crítico e as habilidades argumentativas escritas |
20 |
|
Observacións avaliación |
1. Avaliación da 2ª oportunidade O/A estudante pode conservar a nota obtida nas actividades de avaliación se é igual ou superior a un aprobado en cada actividade (2 puntos ou máis nas exposicións orais, 1 punto ou máis nos ensaios e 2 puntos ou máis na proba obxectiva). No caso de que a nota sexa inferior (menos de 2, 1 ou 2, respectivamente), o/a estudante poderá seguir a modalidade para estudantes con recoñecemento de dedicación parcial e exención de asistencia a clase (cf. apartado 3). 2. Plaxio ou fraude académica As condutas fraudulentas do/da estudante nas actividades de avaliación, e en particular o plaxio, supoñerán unha cualificación de 0 (suspenso) na oportunidade correspondente. 3. Criterios de avaliación para estudantes con recoñecemento de dedicación parcial e exención de asistencia a clase A proba obxectiva (40%) ten as mesmas condicións que para o resto dos/as estudantes. As preguntas de resposta longa/ensaio (20%) ten as mesmas condicións que para o resto dos/as estudantes. A exposición oral (40%) consiste na entrega dun traballo e un breve comentario oral perante o profesor antes da data da proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Brysk, A (ed) (2002). Globalization and human rights. Berkeley, London: University of California Press
Steger, MB (2020). Globalization. A very short introduction. Oxford: Oxford University Press
Griffin, J (2008). On human rights. Oxford: Oxford University Press
Singer, P (2016). One world now: the ethics of globalization. New Haven: Yale University Press
Joseph, S; McBeth, A (ed.) (2010). Research handbook on international human rights law. Cheltenham, Northampton: Edward Elgar
LaFollette H; Persson, I (ed.) (2013). The Blackwell guide to ethical theory. Malden, MA-Oxford: Wiley Blackwell
Sullivan, WM; Kymlicka, W (ed.) (2007). The ethics of globalization. New York: Cambridge University Press
Ishay, MR (2008). The history of human rights. Berkeley: University of California Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|