Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
CE2 - To understand the structure, powers and functioning of international institutions and organizations, as well as their relationships with other state and non-state actors. |
A3 |
CE3 - To know the concepts, theories and techniques applied to the analysis of the actors and international relations, both in the universal and in the regional field, with a perspective both historical and contemporary. |
A5 |
CE5 - To understand and analyze globalization processes, relocation dynamics and alternative strategies. |
A7 |
CE7 - To analyze the global reality in its different dimensions, in particular the geographical, political, social, economic and legal. |
A9 |
CE9 - To analyze and evaluate environmental and heritage problems in international relations. |
A10 |
CE10 - To acquire knowledge of the techniques, working methods and analysis of the humanities, social and legal sciences. |
B2 |
CB2 - That students know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and have the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of ??study. |
B3 |
CB3 - That students have the ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of ??study) to make judgments that include reflection on relevant topics of a social, scientific, or ethical nature. |
B7 |
CG2 - To acquire the ability to work in an international context. |
C8 |
CT8 - To assess the importance of research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural advancement of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Sensibilización acerca de principais problemas e ameazas aos que se enfrontan as sociedades humanas nun mundo globalizado, a través dun coñecemento preciso de tales problemas. |
A2 A3 A5 A7 A9 A10
|
B2 B3 B7
|
C8
|
Desenvolvemento dunha capacidade crítica (concretada en A) a partir da bagaxe previa recibida, saber buscar, localizar e analizar información, B) saber aplicala) que permita seguir ampliando de forma autónoma devandito coñecemento. |
A2 A3 A5 A7 A9 A10
|
B2 B3 B7
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Lóxica e dimensións básicas do modelo hexemónico no que vivimos. |
1.1. Dimensións básicas
1.2. Contradicións estruturais.
1.3. Críticas.
1.4. Unipolaridade vs miltipolaridade |
2. Caracterización específica do modelo hexemónico nos países da nosa contorna. |
2.1. O concepto de sociedade post-industrial.
2.2. A crise do estado do benestar: causas e consecuencias.
2.3. O concepto de acumulación por desposesión e a súa aplicación (David Harvey).
2.4. Críticas ao modelo neoliberal dominante. |
3. Os límites do Desenvolvemento. |
3.1. Por qué falamos de límites do Desenvolvemento.
3.2. Desenvolvemento e post-desenvolvemento.
3.3. Dos problemas do desenvolvemento ao desenvolvemento como problema.
3.4. As perspectivas achega do desenvolvemento sostible; críticas.
3.5. A formulación crítica de Arturo Escobar. |
4. Posturas e debates en torno ao crecemento demográfico. |
4.4. Posturas e debates. |
5. Migracións internas |
5.1. Tipos e causas.
5.2. O problema da hiperurbanización a medio e longo prazo |
6. Migracións externas. |
6.1. Problemas e conflitos asociados.
6.2. Crise dos modelos clásicos de integración.
6.3. Alternativas. |
7. Desenvolvemento e problema ambiental. |
7.1. Formulacións
7.2. Debates e polémicas. |
8. Saúde e Educación no mundo global. |
8.1. Problemas, dificultades, prospectivas.
8.2. Xénero, Sáude e Educación. |
9. Desigualdades de xénero |
9.1. Formas que adoptan.
9.2. Formas de violencia sobre as mulleres: dimensións descritivas do problema e análise de causas.
9.3. Respostas políticas (e repercusións na praxe social) aos problemas de desigualdade e violencia de xénero.
9.4. Xénero e desenvolvemento. |
10. A fenda dixital |
10.1. Dimensións do problema no mundo actual |
11. A desigualdade social |
11.1. Dimensións do problema
11.2. Alternativas |
12. Guerras e conflitos violentos no mundo actual. |
12.1. Sincronía, diacronía e perspectiva estructural na análise de conflitos. Máis aló da xeopolítica e das súas limitacións.
12.2. Das guerras clásicas ás guerras híbridas.
12.3. Guerra híbrida e guerra proxy.
12.4. Nova guerra fría e quiebra da unipolaridade
12.5. O caso de Oriente Medio.
12.6. Guerra e conlito na Europa.
12.7. Do conflito social ao conflito relixioso.
12.8. O factor étnico nos conflitos.
12.9. Nacionalismo e conflito.
12.10 Pobreza e conflito.
12.11. Imperialismo e colonialismo no século XXI e o seu papel nos conflitos bélicos.
12.12. O problema da información en relación coas guerras e conflitos; alternativas de información fronte á gran industria dos medios e o seu monopolio. |
13. Antropoloxía e resolución de conflitos. |
13.1. O papel da Antropoloxía na resolución de conflitos.
13.2. O antropólogo como mediador. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
B2 B3 B7 C8 |
4 |
36 |
40 |
Objective test |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 |
2 |
36 |
38 |
Online discussion |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 |
0 |
16 |
16 |
Case study |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 |
0 |
24 |
24 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 |
16 |
16 |
32 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
Lecturas con vistas a realizar un traballo sobre as mesmas |
Objective test |
Exame de 2 horas |
Online discussion |
Participación foros Moodle |
Case study |
Lecturas curtas sobre casos para debater en grupo |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición de contidos básicos na aula por parte do profesorado |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workbook |
Objective test |
Case study |
|
Description |
Resolución de dúbidas a través de Moodle e titorías |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workbook |
B2 B3 B7 C8 |
Traballos sobre lecturas |
25 |
Objective test |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 |
Sobre contidos leccións maxistrais e lecturas |
40 |
Online discussion |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 |
Foros de debate en Moodle. Participación |
10 |
Case study |
A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 |
A partir de lecturas cortas que se debatirán en el aula |
25 |
|
Assessment comments |
Avaliación
Deberá aprobarse ambas as partes (proba obxetiva e lecturas e estudos de caso) para superar a materia.
De non superar unha parte da materia esta parte non se sumará ás restantes.
Aqueles/as
alumnos/as que teñan algunha clase de excepcionalidade para asistir
a clase legalmente concedida, que falen co/a profesor/á comezos do
curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación
correspondentes.
A
penalización por plaxio debidamente probado é suspenso
A
avaliación en segunda oportunidade seguirá os mesmos criterios que
a primeira
|
Sources of information |
Basic
|
Arturo Escobar (). "Antropología y desarrollo".. RICS (Revista Internacional de Ciencias Sociales), nº 154. UNESCO
Andreu Viola (). Antropología del Desarrollo. . Paidós.
David Harvey (). Breve historia del neoliberalismo. . Akal. Madrid.
Daniel Bell (). El advenimiento de la sociedad post-industrial. Alianza Editorial, Madrid.
Pierre Bourdieu (). La esencia del neoliberalismo.
Arturo Escobar (). La invención del desarrollo Popayán. . Editorial Universidad del Cauca. Colombia,
Ana de Miguel (). Neoliberalismo sexual. El mito de la libre elección. Madrid, Cátedra |
|
Complementary
|
Ember & Ember (). Antropología. Prentice Hall, 10ª edición. Madrid
Kottak, C. (). Antropología. Una exploración de la diversidad humana. . McGraw Hill. Madrid |
Recoméndanse
dous manuais para os conceptos antropolóxicos máis xerais e para
determinados aspectos específicos: -
KOTTAK, C.: Antropología. Una exploración de la diversidad humana.
Ed. McGraw Hill. Madrid, 1996. -
EMBER, C; EMBER, M PEREGRINE, P. (2004): Antropología. Prentice
Hall, 10ª edición. Madrid. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|