Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
FB6 - Coñecemento axeitado do concepto de empresa, marco institucional e xurídico da empresa. Organización e xestión de empresas. |
B2 |
CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB03 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB04 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
B3 - Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B8 |
B7 - Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades |
B9 |
B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C3 |
C5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C4 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer de forma adecuada o concepto de empresa, marco institucional e xurídico da empresa. |
A6
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Organización e xestión de empresa |
A6
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
A empresa como sistema.
Marco institucional e xurídico.
Dirección funcional da empresa.
Estratexia empresarial.
Función Marketin e ventas
Función de produción.
Función financeira.
|
TEMA 1: INTRODUCCIÓN |
O concepto de empresa
O contexto socieconómico empresarial
Os obxectivos empresariais
O empresario. Formas xurídicas
O tamaño empresarial |
TEMA 2: A Organización da Empresa |
A organización da empresa
Estruturas organizativas básicas
Estruturas orientadas a proxectos
Análise de estruturas organizativas: O modelo de Mintzberg |
TEMA 3: Empresa e Producto |
A Carteira de Negocios da Empresa: Campo de Actividades
Estratexias no campo de Actividades
A cadea de valor
Ciclo de Vida do Produto
Matrices de Actividades
Ciclo de vida da organización |
TEMA 4: A Empresa e o Sistema de Marketing |
O concepto xeral de mercadotecnia
Planificación: A Mercadotecnia Estratéxica
Execución e Control: A Mercadotecnia Operativa |
TEMA 5: La Empresa e o Sistema de Producción |
O concepto xeral de produción
Estudo de Custos
Just in Time |
TEMA 6: Análise dos Estados Financeieros |
Definición e Campo de Aplicación
Análise do Negocio e o seu Ámbito
Os estados financeiros: Reflexo das Actividades da Empresa
A Análise Financeira e Económica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 B3 B9 C1 C2 C3 C4 C5 |
30 |
33 |
63 |
Solución de problemas |
B5 B7 C2 C4 C6 |
20 |
20 |
40 |
Traballos tutelados |
B2 B4 B6 B8 C1 C3 C5 |
10 |
25 |
35 |
Proba mixta |
A6 B7 |
0 |
8 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor impartirá a maior parte dos contidos teóricos da materia a través da exposición destes en sesións expositivas a través das plataformas do Campus Virtual da Universidade, e nas que a participación dos alumnos será promovida tamén.
O profesor axudarase de medios audiovisuais para unha mellor exposición dos contidos da materia. |
Solución de problemas |
Ao longo do curso, iranse presentando casos de estudo aos alumnos para a súa análise e discusión en clase, así como para a elaboración de traballos ben individuais, ben colectivos, que serán obxecto de avaliación e computarán na nota final.
Os casos corresponderanse con aspectos ilustrativos dos temas obxecto da materia.
O profesor axudarase e propoñerá aos alumnos o emprego de ferramentas de simulación para a toma de decisións a través dun xogo de empresa. |
Traballos tutelados |
Propoñerase a elaboración dun traballo tutelado a realizar en grupo os alumnos. O alcance do devandito traballo así como as súas particularidades e peso na nota final serán transmitidos aos alumnos coa antelación debida.
O traballo pretende que os alumnos desenvolvan a súa capacidade de traballo en equipo elaborando unha actuación orixinal e creativa, a través de da análise dun determinado caso para o cal terán que poñer en práctica as competencias adquiridas ao longo do curso. |
Proba mixta |
Consistirá nunha proba de avaliación dos coñecementos adquiridos á finalización da exposición de todos os contidos da materia.
Propoñerase un conxunto de preguntas con varias opcións de resposta. O número de preguntas, de opcións de resposta e o criterio de puntuación será establecido polo profesor á súa discreción. Os alumnos serán informados de tales aspectos coa antelación debida. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba mixta |
|
Descrición |
Farase nas horas de titorias de profesores tanto de forma presencial como no presencial a través das plataformas do Campus Virtual da Universidade. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
B5 B7 C2 C4 C6 |
Proposta e valoración de traballos por parte do alumno/s. Os casos computaran un 5% da nota final de avaliación da materia; O seu caracter é voluntario |
5 |
Traballos tutelados |
B2 B4 B6 B8 C1 C3 C5 |
Valoración do Traballo do Curso elaborado en grupo. Como a asignatura esta orientada á práctica, é imprescindible que os alumnos demostren a súa capacidade de análise global, co estudio dun caso específico reai. A realizacion e exposicion do traballo e obrigatoria. O traballo computa un 35% da nota de avaliación da materia. Esíxese un rendemento mínimo do 30% na súa valoración para poder aprobar a materia, a os repetidores do ano anterior non se lles gardará a nota do traballo do ano anterior. |
35 |
Proba mixta |
A6 B7 |
Corrección do exame de resposta múltiple, de acordo cos criterios que no seu momento se presenten. O exame poderá computa un 60% da nota de avaliación da materia. Esíxese un rendemento mínimo do 40% na súa valoración para poder aprobar a materia. |
60 |
|
Observacións avaliación |
O “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” comunicarán ó inicio do curso asúa situación os profesores da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.be 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificaciónsdos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b). Todas as oportunidades (primeira, segunda e adiantada) e o alumnado con dispensa académica, serán avaliadas da mesma forma (5% solución de problemas, 35% de traballos tutelados e 60% proba mixta). Na 2ª oportunidade e adiantada: - mantense a nota de solución de problemas,
- existe a posibilidade de ser avaliado de novo mellorando o traballo realizado durante o último curso ou manter a nota obtida neste punto.
- realizarase unha proba mixta.
Implicacións do plaxio, “a realización fraudulenta das probas o actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso “0” na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández Sánchez, E., Junquera Cimadevilla, B., del Brío González, J.A. (2008). Iniciación a los Negocios para Ingenieros. Aspectos Funcionales. España |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
|
|