Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principios de teoría de máquinas e mecanismos. |
A13
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
Cinemática e dinámica de máquinas e mecanismos. |
Topoloxía de mecanismos. |
Definicións: mecanismo, elemento, par, graos de liberdade.
Clasificación de elementos e pares.
Graos de liberdade dun mecanismo. |
Cinemática de mecanismos. |
Cinemática do punto.
Cinemática do sólido indeformable.
Movemento de arrastre e relativo dun punto material.
Movemento de arrastre e relativo dun sólido indeformable.
Cinemática da rodadura: engrenaxes, poleas, catalinas.
Cálculo de velocidades e aceleracións en mecanismos planos. |
Dinámica de mecanismos. |
Centro de masas e momento de inercia.
Reaccións nos pares cinemáticos.
Forzas aplicadas: peso, resorte, amortiguador, motor.
Fundamentos.
Análise dinámica directa de mecanismos.
Análise dinámica inversa de mecanismos. |
Levas, engrenaxes e outros tipos de transmisións. |
Clasificación das levas e seguidores.
Diagramas de desprazamento.
Cinemática e dinámica de levas e seguidores.
Tipos de engrenaxes. Utilidade.
Lei xeral de engrene. Perfil de evolvente.
Engrenaxes cilíndrico-rectos.
Dinámica de engrenaxes.
Trens de engrenaxes. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C4 C5 C6 |
30 |
42 |
72 |
Proba mixta |
A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C4 C5 C6 |
0 |
3 |
3 |
Solución de problemas |
A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C4 C5 C6 |
30 |
45 |
75 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases en encerado, con emprego de transparencias de xeito ocasional para mostrar figuras complexas, fotos, gráficas, etc. Os alumnos toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta. |
Proba mixta |
Exame escrito con preguntas conceptuais e problemas. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas en encerado. Os alumnos toman apuntamentos. Adicionalmente, os alumnos dispoñen dunha colección de problemas de exame resoltos para ir traballando pola súa conta. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
As horas dedicadas a titorías teñen a finalidade de aclarar as dúbidas que xurdisen ao alumno durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas. A atención poderá ser tanto presencial como non presencial (email, Teams).
No caso de estudantes con dispensa académica, proporcionarase ao estudante o material preciso para estudar a materia (teoría e problemas), e o profesor atenderá ao estudante durante as titorías sempre que este solicíteo, ou noutro horario se non puidese acudir no horario de titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C4 C5 C6 |
Exame escrito con preguntas conceptuais e problemas. |
70 |
Solución de problemas |
A13 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C4 C5 C6 |
Ao longo do curso, en dúas ocasións propoñerase un problema ao principio da clase, e recollerase ao final, puntuándose cun máximo dun punto na primeira ocasión, e cun máximo de dous puntos na segunda ocasión. |
30 |
|
Observacións avaliación |
No caso de estudantes con dispensa académica e a tempo parcial, o 100% da avaliación será a proba mixta, para evitar que o estudante teña que acudir a clase durante o curso. Isto é válido tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. O sistema de avaliación será o mesmo na primeira e na segunda oportunidade. Na convocatoria adiantada, o 100% da avaliación será a proba mixta. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999.
- ERDMAN, A.G. y SANDOR, G.N., "Diseño de Mecanismos", 3ª ed., Prentice-Hall, 1998.
- MABIE, H.H. and REINHOLTZ, C.F., "Mechanisms and Dynamics of Machinery", Wiley, 1987.
- NORTON, R.L., "Diseño de Maquinaria", 3ª ed., McGraw-Hill, 2004.
- UICKER, J.K., PENNOCK, G.R. and SHIGLEY, J.E., "Theory of Machines and Mechanisms", 3rd ed., Oxford University Press, 2003. |
Bibliografía complementaria
|
|
- BARTON, L.O., "Mechanism Analysis", 2nd edition, Marcel Dekker, 2001.
- JOSEPHS, H. and HUSTON, R.L., "Dynamics of Mechanical Systems", CRC Press, 2002.
- HERNANDEZ, A., "Cinemática de Mecanismos", Editorial Síntesis, 2004.
- RAMAMURTI, V., "Mechanics of Machines", CRC Press, 2002.
- RAO, S., "Mechanical Vibrations", Addison-Wesley, 1995.
- WALDRON, K.J and KINZEL, G.L., "Kinematics, Dynamics, and Design of Machinery", Wiley, 1999. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
TECNOLOXIA DE MAQUINAS/730G03028 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega de traballos que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. - Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. - En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores.
Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|