Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A23 |
TEM4 - Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais. |
B2 |
CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB03 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
B3 - Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C3 |
C5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C4 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e poseer a capacidade para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais
|
A23
|
B2 B3 B5 B6 B7 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha de Memoria de Verificación |
Análise de estructuras isostáticas e hiperestáticas.
Análise de esforzos internos en elementos estructurales.
Análise de tensións, deformacións, desprazamentos e xiros. |
Tema 1: DETERMINACIÓN ESTÁTICA DE ESTRUCTURAS |
1.1. - Introducción.
1.2. - Reaccións e tipos de apoios.
1.3. - Condicións de construcción.
1.4. - Estabilidade e grao de determinación externo. Exemplos.
1.5. - Estabilidade e grao de determinación global. Exemplos.
|
Tema 2: ECUACIÓNS DIFERENCIAiS DO COMPORTAMENTO DE PEZAS PRISMÁTICAS |
2.1. - Ecuacións de comportamento axil.
2.2. - Ecuacións de comportamento a flexión.
2.3. - Ecuacións de comportamento a cortante.
2.4. - Ecuacións de comportamento a torsión.
|
Tema 3: ANÁLISE DE CERCHAS ISOSTÁTICAS |
3.1. - Introducción.
3.2. - Clasificación de cerchas.
3.3. - Método dos nós, exemplos.
3.4. - Método das seccións, exemplos.
3.5. - Métodos mixtos, exemplos.
|
Tema 4: TEOREMAS ENERXÉTICOS |
4.1. - Traballos de forzas exteriores.
4.2. - Traballos virtuais internos de deformación.
4.3. - Enerxías de deformación a a sua variación.
4.4. - Método dos desplazamentos e das forzas virtuais.
4.5. - Exemplos de cálculo de flexibilidades en estructuras.
4.6. - Principio estacionario da enerxía.
4.7. - Teoremas de Castigliano. Equivalencia con traballos virtuais.
4.7. - Teoremas de reciprocidade.
4.8. - Efectos térmicos.
|
Tema 5: APLICACIÓN DE TRABALLOS VIRTUAIS PARA O CÁLCULO DE ESTRUCTURAS HIPERESTÁTICAS |
5.1. - Método de compatibilidade de desplazamentos.
5.2. - Aplicación a celosías hiperestáticas, Exemplos.
5.3. - Aplicación a vigas e pórticos hiperestáticos, Exemplos.
5.4. - Efectos térmicos, Exemplos.
5.5. - Corrimentos en apoios, Exemplos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A23 B2 B3 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
24 |
45 |
69 |
Solución de problemas |
B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
10 |
12 |
22 |
Prácticas a través de TIC |
A23 B2 B3 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
10 |
12 |
22 |
Traballos tutelados |
A23 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
10 |
15 |
25 |
Proba mixta |
A23 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
4 |
6 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor establecerá as liñas xeráis a seguir polos alumnos, e dará orientacións precisas do traballo a desenrrolar. |
Solución de problemas |
O alumno terá que resolver os unha serie de casos prácticos de aplicación dos conceptos a estudar. |
Prácticas a través de TIC |
O alumno terá que resolver unha serie de casos prácticos de aplicación dos conceptos estudados, mediante o uso de programas informáticos. |
Traballos tutelados |
O alumno terá que resolver unha serie de casos prácticos de aplicación dos conceptos estudados mediante o uso de programas informáticos e outras técnicas de análise. |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A elaboración dos traballos tutelados levarase a cabo có apoyo do profesor, que guiará ao alumno e aclarará as súas dúbidas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A23 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Esta proba consiste nun exame onde o alumno resolverá os problemas plantexados polo profesor.
O alumno terá que acadar unha nota igual ou superior a 3 puntos sobre 7 nesta proba para poder sumar a nota obtida nos traballos tutelados.
|
70 |
Traballos tutelados |
A23 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Os traballos tutelados resoltos de xeito individual ou colectivo, avaliaranse en función do traballo realizado polo alumno. O profesor asignará unha nota según o grao de coñecemento e aprendizaxe que mostre o alumno. Ademáis, valorarase a calidade dos traballos entregados, tanto no seu aspecto técnico, como formal.
A nota obtida nos traballos tutelados sumarase á obtida na proba mixta, sempre e cando o/a alumno/a acade nesta proba mixta unha nota igual ou superior a 3 puntos sobre 7.
Para poder presentar os traballos tutelados será preciso asistir ás clases, salvo causa debidamente xustificada, con unha asistencia igual ou superior a o 80%. Os alumnos repetidores poden optar a principio de curso a manter a nota do curso anterior correspondente a os traballos tutelados, e quedar exentos da asistencia ás clases (esta posibilidade só se aplica no curso seguinte á obtención da nota dos traballos).
A nota dos traballos tutelados conservarase para a convocatoria de xullo correspondente á segunda oportunidade. Aqueles alumnos que non entregaran os traballos tutelados na primeira oportunidade non terán oportunidade de facelo na segunda, e polo tanto a nota final estará constituida únicamente pola nota da proba mixta. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Os traballos tutelados resoltos de xeitoindividual ou colectivo, avaliaránse en función do traballo realizado poloalumno. O profesor asignará unha nota según o grao de coñecemento e aprendizaxeque mostre o alumno. Ademáis, valorarase a calidade dos traballos entregados,tanto no seu aspecto técnico, como formal. A nota obtida nos traballos tutelados sumarase á obtida na proba mixta, sempre e cando o/a alumno/a acade nesta proba mixta unha nota igual ou superior a 3 puntos sobre 7. Para poder presentar os traballos tutelados será preciso asistir ás clases, salvo causa debidamente xustificada,con unha asistencia igual ou superior a o 80%. Os alumnos repetidores poden optar a principio de curso a manter a nota do curso anterior correspondente a os traballos tutelados, e quedar exentos da asistencia ás clases (esta posibilidade só se aplica no curso seguinte á obtención da nota dos traballos). A nota dos traballos tutelados conservase para a convocatoria de xullo correspondente á segunda oportunidade. Aqueles alumnos que non entregaran os traballos tutelados na primeira oportunidade non terán oportunidade de facelo na segunda, e polo tanto a nota final estará constituida únicamente pola nota da proba mixta. A realización fraudulenta (plaxio, copia,etc.) das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando ademáis calquera calificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria. A nota da convocatoria adiantada(decembro) estará constituida únicamente pola nota acadada na proba mixta (exame). Os alumnos con dispensa académica ou a tempo parcial estará eximidos da obrigatoriedade do 80% de asistencia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). Apuntes de la asignatura. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G03013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
ESTRUTURAS/730G03021 | ESTRUTURAS METÁLICAS/730G03035 | ESTRUTURAS II/730G03036 | ESTRUTURAS DE FORMIGÓN/730G03037 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": débese de facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|