Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e ter capacidade para o cálculo, deseño e ensaio de máquinas. |
A20
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9
|
C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
Síntese de mecanismos.
Fluencia.
Fatiga e fractura.
Tensións de contacto.
Rozamiento, desgaste e lubricación.
Dinámica de máquinas. |
Deseño. |
Deseño de máquinas.
O ciclo de vida de produto.
As tecnoloxías informáticas.
Seguridade no deseño.
Confiabilidad e robustez no deseño.
Códigos e normas.
Vendedores e catálogos.
Clasificación dos materiais sólidos.
Materiais dúctiles e fráxiles.
Diagramas tensión-deformación.
Propiedades dos materiais sólidos.
Efecto da temperatura. Creep.
Unidades.
Tipos de síntese cinemática.
Síntese do mecanismo biela- manivela.
O cuadrilátero articulado: leis de Grashof.
Mecanismo manivela- balancín.
Xeración de función co cuadrilátero articulado.
Guiado de sólido co cuadrilátero articulado.
Xeración de traxectoria co cuadrilátero articulado.
Defectos cinemáticos que poden presentarse.
Deseño de levas de disco. |
Fatiga e fractura. |
Fallo estático. Tipos de rotura.
Factores que inflúen no comportamento dúctil ou fráxil.
Criterios clásicos de fallo.
Pezas gretadas: aplicación da Mecánica Lineal da Fractura.
Esforzo efectivo e diagrama de fluxo do cálculo estático.
Fallo por fatiga. Fases.
Ensaios de fatiga. Límite de fatiga. Resistencia á fatiga.
Factores que inflúen na resistencia a fatiga.
Tensións alternadas.
Tensións fluctuantes.
Tensións combinadas.
Tensións aleatorias.
Campo de aplicación da Mecánica Lineal dá Fractura.
Fases na propagación de gretas.
Análise do crecemiento de gretas.
Integración das ecuacións: vida da peza.
Caso xeral: tensións aleatorias. |
Triboloxía. |
Tensións de contacto.
Rozamento e desgaste.
Lubricación. |
Ensaios. |
Teoría básica da extensometría.
Efecto térmico sobre as medidas.
Circuito e instrumentación: a ponte de Wheatstone.
Cálculo de tensións. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A20 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 C4 C6 |
30 |
45 |
75 |
Solución de problemas |
A20 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 C4 C6 |
27 |
27 |
54 |
Traballos tutelados |
A20 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 C4 C6 |
3 |
15 |
18 |
Proba mixta |
A20 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 C4 C6 |
0 |
3 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases en lousa, con emprego de transparencias de xeito ocasional para mostrar figuras complexas, fotos, gráficas, etc. Os alumnos toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas en lousa. Os alumnos toman apuntamentos. Adicionalmente, os alumnos dispoñen dunha colección de problemas de clase para ir traballando pola súa conta. |
Traballos tutelados |
Encárgase o deseño e a construción dun prototipo de vehículo ou máquina que cumpra unhas especificacións dadas. Os alumnos abordan o traballo por parellas. Ao rematar o prazo concedido para o traballo, realízase un concurso entre todas as parellas, para ver cal é o prototipo gañador. |
Proba mixta |
Exame escrito con preguntas conceptuais e problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
No traballo tutelado adoitan xurdir preguntas sobre as especificacións establecidas para o prototipo, validez de certas solucións, adquisición de compoñentes, etc. Para resolver estes problemas, o alumno conta coa atención personalizada do profesor.
As horas dedicadas a titorías teñen a finalidade de aclarar as dúbidas que xurdisen ao alumno durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas. A atención poderá ser tanto presencial como non presencial (email, Teams).
No caso de estudantes con dispensa académica, proporcionarase ao estudante o material preciso para estudar a materia (teoría e problemas), e o profesor atenderá ao estudante durante as titorías sempre que este solicíteo, ou noutro horario se non puidese acudir no horario de titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A20 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 C4 C6 |
No concurso de prototipos obtense unha clasificación. Aos alumnos que forman a primeira parella clasificada outórganselles 3 puntos, cantidade que se reduce de xeito lineal segundo se descende na clasificación. |
30 |
Proba mixta |
A20 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B9 C4 C6 |
O exame consta de preguntas conceptuais e problemas. O criterio para a avaliación do alumno é que demostre unha comprensión suficiente da materia. |
70 |
|
Observacións avaliación |
No caso de estudantes con dispensa académica e a tempo parcial, o 100% da avaliación será a proba mixta, para evitar que o estudante teña que acudir a clase durante o curso. Isto é válido tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. O sistema de avaliación será o mesmo na primeira e na segunda oportunidade. Na convocatoria adiantada, o 100% da avaliación será a proba mixta. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- AVILES R., "Análisis de Fatiga en Máquinas", Thomson, 2005.
- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999.
- HAMROCK B.J., JACOBSON B. and SCHMID S.R. "Elementos de Máquinas", McGraw-Hill, 2001.
- MOTT R.L., "Diseño de Elementos de Máquinas", 2ª ed., Prentice-Hall, 1995.
- NORTON R.L., "Diseño de Máquinas", Prentice-Hall, 1999.
- SHIGLEY J.E. and MISCHKE C.R., "Diseño en Ingeniería Mecánica", 6ª ed., McGraw-Hill, 2002.
- SPOTTS M.F. and SHOUP T.E., "Elementos de Máquinas", 7ª ed., Prentice-Hall, 1999. |
Bibliografía complementaria
|
|
- CASTANY J., FERNANDEZ A. y SERRALLER F., "Principios de Diseño en el Proyecto de Máquinas", Prensas Universitarias Zaragoza, 1999.
- COLLINS J.A., "Mechanical Design of Machine Elements and Machines: A Failure Prevention Perspective", Wiley, 2003.
- DIMAROGONAS A.D., "Machine Design", Wiley, 2001.
- JUVINALL R.C. and MARSHEK K.M., "Fundamentals of Machine Component Design", 3th ed., Wiley, 2000.
- KRUTZ G.W., SCHNELLER J.K. and CLAAR P.W., "Machine Design for Mobile and Industrial Applications", SAE, 1994.
- SERRANO A., "El Diseño Mecánico", Mira Editores, 1999.
- ZAHAVI E. and BARLAM D., "Nonlinear Problems in Machine Design", CRC Press, 2001. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G03013 | TEORÍA DE MÁQUINAS/730G03019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
ELEMENTOS DE MÁQUINAS/730G03029 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega de traballos que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. - Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. - En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores. Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|