Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principais métodos para medida de magnitudes físicas. |
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Ser capaz de realizar medidas de magnitudes físicas e expresalas na forma adecuada. |
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Ser capaces de avaliar a calidade dun proceso produtivo e determinar as accións necesarias para a súa mellora.
|
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución á metroloxía |
|
2. Unidades e patróns de medida
|
|
3. Incerteza na medida
|
|
4. Metroloxía dimensional
|
|
5. Aplicacións industriais da metroloxía
|
|
6. A calidade na fabricación |
|
7. Ferramentas e técnicas para o control da calidade |
|
8. Control estatístico de procesos |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
9 |
24 |
33 |
Sesión maxistral |
A26 B1 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
30 |
33 |
63 |
Solución de problemas |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
9 |
7 |
16 |
Traballos tutelados |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
9 |
21 |
30 |
Proba mixta |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
3 |
5 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender a través de actividades de carácter práctico
(demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. |
Sesión maxistral |
Clases expositivas nas que se desenvolverán os contidos da materia.
|
Solución de problemas |
Clases interactivas nas que se resolverán exercicios representativos dos contidos de esta materia.
|
Traballos tutelados |
Metodoloxía que permite promover a aprendizaxe autónoma baixo a tutela do profesor/a. |
Proba mixta |
E unha proba que poderá ter preguntas teóricas tipos test ou de extensión reducida, cuestións prácticas puntuais ou problemas de mediana extensión. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Para consultar calquera aspecto relacionado co desenvolvemento da materia, hai 6 horas semanais de titorías. Os horarios publícanse na web da EPS. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
Realización de traballos que complementen as clases teóricas e de problemas. |
50 |
Proba mixta |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 |
Probas de distinto tipo (test, exercicios, pregustan curtas...) sobre os temas que se desenvolvan nas clases. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da segunda oportunidade consistirá en dúas probas sobre os contidos de Metroloxía e Control da Calidade, respectivamente, cada unha delas con un peso do 50% na cualificación final da materia. Na convocatoria adiantada non existe posibilidade de realizar o traballo tutelado polo que se realizará unha única proba mixta, na data establecida pola dirección do centro, que suporá o 100% da cualificación. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso 0 na materia, na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria. As persoas matriculadas a tempo parcial deberán poñerse en contacto, a principio de curso, co profesor ou profesora que coordine a materia para programar as actividades que deberán desenvolver para superala. O alumnado con dispensa académica poderá solicitar a realización das titorías nun horario diferente ao publicado na web dá UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CEM (). Evaluación de datos de medición. Guía para la Expresión de la Incertidumbre de Medida. Edición digital..
Sánchez Pérez, Angel M. (1999). Fundamentos de Metrología. Universidad Politécnica de Madrid
Moro Piñeiro, María. (2017). Fundamentos de metrología dimensional. Marcombo
Montgomery, Douglas C. (2009). Introduction to Statistical Quality Control. John Wiley and Sons, Inc.
CEM (). LA METROLOGÍA ABREVIADA" traducción al español de edición 3ª. Edición digital. NIPO: 706-09-003-1.
Prat, Albert; Tort-Martorell, Xavier; Grima, Pere; Pozueta, Lourdes (1997). Métodos estadísticos: control y mejora de la calidad. Edicions UPC
Sevilla Hurtado, Lorenzo; Martín Sánchez, María Jesúsnzo Sevilla y María José Martín (2008). Metrología dimensional. Universidad de Málaga
CEM (). Recomendaciones sobre unidades de medida.
Thomson, James R. ; Joronacki, Jacec (2002). Statistical Process Control. Chapman & Hall / CRC
Levinson, William A. (2011). Statistical Process Control for Real World Aplications. CRC Press
CEM (2012). Vocabulario Internacional de Metrología VIM, 3ª edición 2012. https://www.cem.es/content/vocabulario-internacional-de-metrolog%C3%ADa-vim-3%C2%AA-edici%C3%B3n-201 |
|
Bibliografía complementaria
|
Dotson, Connie L. (2016). Fundamentals of dimensional metrology. Boston: Cengage Learning
Jay Bucher, editor (2012). The metrology handbook . American Society for Quality
Schilling, Edward G.; Neubauer, Dean V. (2009). Acceptance Sampling in Quality Control. CRC Press
Kirkup, Les (2006). An Introduction to uncertainty in measurement. Cambridge : Cambridge University Press
AENOR (2001). Metrología Dimensional. AENOR
Centro Español de Metrología (1998). Metrología disposiciones legales. Madrid : Ministerio de Fomento, Centro Español de Metrología
Bewoor, Annand K.; Kulkarni, Vinay A. (2009). Metrology & Measurement/. McGraw-Hill Education |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
FÍSICA I/730G03003 | ESTATÍSTICA/730G03008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
TECNOLOXÍAS DE FABRICACIÓN/730G03022 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). - Traballarase para identificar e modificar prexuízos e/ou actitude sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. - Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas. - Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|