Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B5 |
CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ter coñecemento aplicado de elementos de máquinas |
|
B5 B7 B9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Chumaceiras. |
Lei de Petroff.
Lubricación hidrodinámica en chumaceiras lisas.
Teoría da lubricación hidrodinámica: ecuación de Reynolds.
Deseño de chumaceiras lisas radiais.
Chumaceiras de pulo, lubricados por gas, e hidrostáticos. |
Eixos e rodamentos. |
Eixos.
Chumaceiras de rodamentos. |
Resortes. |
Tipos de resortes. Aplicacións.
Resortes helicoidais de compresión.
Resortes helicoidais de tracción.
Resortes helicoidais de torsión.
Outros tipos de resortes.
|
Freos, embragues, volantes e axustes. |
Freos.
Embragues.
Volantes de inercia.
Axustes. |
Elementos de suxeción. |
Unións atornilladas con carga *axial.
Unións atornilladas ou remachadas con carga cortante.
Parafusos fixadores ou de presión.
Chavetas e pasadores.
Unións soldadas.
Unións adhesivas.
Suxeitadores de presión integrados.
|
Elementos de transmisión. |
Engrenaxes.
Correas.
Cadeas.
Cables.
Parafusos como elementos de transmisión de potencia.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B7 |
0 |
1 |
1 |
Saídas de campo |
B5 B7 |
2.5 |
1.5 |
4 |
Sesión maxistral |
B5 |
18 |
36 |
54 |
Solución de problemas |
B5 |
18 |
36 |
54 |
Traballos tutelados |
B5 B7 B9 |
7 |
28 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación de contidos y obxetivos da materia. |
Saídas de campo |
Visita a empresa/laboratorio. |
Sesión maxistral |
Clases en pizarra, con emprego de transparencias de maneira ocasional para mostrar figuras complexas, fotos, gráficas, etc. Os alumnos dispoñen do material proxectado, toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas en pizarra. Os alumnos toman apuntamentos. Adicionalmente, os alumnos dispoñen dunha colección de problemas de clase para ir traballando pola súa conta. |
Traballos tutelados |
Traballos dirixidos polo profesor e orientados a un aprendizaxe autónomo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
As horas adicadas a tutorías teñen a finalidade de aclarar as dúbidas que xurdisen ao alumno durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas, e da solución do caso práctico de deseño.
Acéptase dispensa académica na materia e neste caso programaránse titorías personalizadas voluntarias cos alumnos acollidos a esta modalidade. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B5 B7 B9 |
Deseño dunha máquina ou parte dela. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos con dispensa académica serán evaluados da mesma forma que o resto dos alumnos da materia. A evaluación en primeira e segunda oportunidade seguen os mesmos criterios.
Os criterios de evaluación da convocatoria adiantada son os mesmos das convocatorias ordinarias, agás no relativo ó contido dos traballos tutelados que serán os do ano anterior.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- AVILES R., "Análisis de Fatiga en Máquinas", Thomson, 2005.
- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999.
- HAMROCK B.J., JACOBSON B. and SCHMID S.R. "Elementos de Máquinas", McGraw-Hill, 2001.
- MOTT R.L., "Diseño de Elementos de Máquinas", 2ª ed., Prentice-Hall, 1995.
- NORTON R.L., "Diseño de Máquinas", Prentice-Hall, 1999.
- SHIGLEY J.E. and MISCHKE C.R., "Diseño en Ingeniería Mecánica", 6ª ed., McGraw-Hill, 2002.
- SPOTTS M.F. and SHOUP T.E., "Elementos de Máquinas", 7ª ed., Prentice-Hall, 1999. |
Bibliografía complementaria
|
|
- CASTANY J., FERNANDEZ A. y SERRALLER F., "Principios de Diseño en el Proyecto de Máquinas", Prensas Universitarias Zaragoza, 1999.
- COLLINS J.A., "Mechanical Design of Machine Elements and Machines: A Failure Prevention Perspective", Wiley, 2003.
- DIMAROGONAS A.D., "Machine Design", Wiley, 2001.
- JUVINALL R.C. and MARSHEK K.M., "Fundamentals of Machine Component Design", 3th ed., Wiley, 2000.
- KRUTZ G.W., SCHNELLER J.K. and CLAAR P.W., "Machine Design for Mobile and Industrial Applications", SAE, 1994.
- SERRANO A., "El Diseño Mecánico", Mira Editores, 1999.
- ZAHAVI E. and BARLAM D., "Nonlinear Problems in Machine Design", CRC Press, 2001. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
TEORÍA DE MÁQUINAS/730G03019 | TECNOLOXIA DE MAQUINAS/730G03028 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. uso sostibledos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|