Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A17 |
Coñecemento dos sistemas para avaliación da calidade, así como da normativa e os medios relativos á seguridade e á protección ambiental |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento dos sistemas para avaliación da Calidade, así como da normativa e os medios relativos á seguridade e á protección ambiental |
A17
|
B2 B3 B4 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6
|
Coñecer o medio marino, a importancia que ten sobre o mar, a súas consecuencias e impacto, así como a calidade e xestión ambiental aplicada a o sector naval |
A17
|
B2 B3 B4 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha de memoria de verificación, que son: |
I Medio Ambiente
II Reglamentación marina
III Calidad |
Os ecosistemas mariños |
1. O medio físico
2. O medio biolóxico
3. As comunidades mariñas: Mareas vermellas e arrecifes de coral
4. Degradación de ecosistemas. Eutrofización. Capacidade de autodepuración da auga mariña
|
Contaminación mariña e impacto ambiental |
1. Vías de entrada dos contaminantes ao medio acuático
2. Principais contaminantes
3. Verteduras accidentais ao mar. Medidas correctoras. Loita contra a contaminación mariña
4. A contaminación e os recursos pesqueiros
|
Atmósfera |
1. Contaminación do aire
2. Contaminantes atmosféricos
3. Control da contaminación
4. Efecto invernadoiro. Diminución da capa de ozono estratosférico
|
Reglamentación mariña. Convenio MARPOL |
1. A contaminación por hidrocarburos
2. A contaminación por substancias nocivas líquidas transportadas a granel
3. A contaminación polos lixos dos buques
4. A contaminación atmosférica ocasionada polos buques
|
Conceptos básicos de calidade |
1. Introdución. Definición
2. Xestión da calidade. Definición. Fundamentos e estratexias
3. O modelo EFQM
|
Xestión e Ferramentas da calidade |
1. Introdución e obxectivos
2. Mellora continua
3. Ferramentas básicas da calidade
|
A norma ISO 9001 |
1. Conceptos: Normalización, Certificación e Acreditación
2. Normativa ISO 9001: 2008
3. Requisitos da Norma
|
As Normas ISO e o reglamento EMAS |
1. Introdución e obxectivos
2. A norma ISO 14001
3. O regulamento EMAS
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
B2 C2 |
6 |
6 |
12 |
Traballos tutelados |
B3 C4 C5 C6 |
3 |
30 |
33 |
Prácticas de laboratorio |
B4 C1 |
12 |
12 |
24 |
Proba mixta |
A17 B2 B3 B4 B6 |
3 |
0 |
3 |
Saídas de campo |
A17 B2 B3 B4 B6 |
5 |
0 |
5 |
Sesión maxistral |
A17 |
17 |
17 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Plantexamento da resolución de esquemas dos equipos medioambientais que leva a bordo un buque. Resolución de exercicios. Os/as estudantes traballan individualmente e/ou en grupo, dudas o cuestións e dan conta do aprendido. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos dirixidos. Presentación e corrección |
Prácticas de laboratorio |
Lectura compresiva da práctica. Leva a cabo o traballo experimental. Plantexa e resolve os cálculos numéricos asociados, así como as cuestións que se lle plantexen. Examina e valora o resultado final. |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada para a evaluación do aprendizaxe do estudante. |
Saídas de campo |
1. VISITA TÉCNICA A UN AULA DE MEDIO AMBIENTE ANTONIO DE ESCAÑO (ARSENAL DE FERROL)
2. VISITA TÉCNICA A UN BUQUE (FRAGATA F-100) (ARSENAL DE FERROL)
3. VISITA TÉCNICA SASEMAR (SOCIEDAD DE SALVAMENTO E SEGURIDAD MARÍTIMA (FERROL)
4. VISITA TÉCNICA BUQUE DON INDA (CEE- A CORUÑA)
Intentarase realizar as visitas anteriormente descritas, sempre e cando sexa posible. Ditas visitas reforzarán no alumno/a os coñecementos teóricos adquiridos na materia |
Sesión maxistral |
O/a estudiante asimila e toma apuntes. Plantexa dudas e cuestións |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os estudantes contarán coa atención personalizada pola parte do profesor/a: titorías presenciais e/ou por correo electrónico da teoría da materia; seguimento da resolución dos problemas realizados nos seminarios a través da plataforma Moodle; revisión do desenvolvemento das etapas intermedias e finais do traballo tutelado; O estudiante con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B3 C4 C5 C6 |
Elaboración dun traballo tutelado e exposición oral do mesmo
|
25 |
Solución de problemas |
B2 C2 |
Aprendizaxe colaborativo, Discusión dirixida |
5 |
Prácticas de laboratorio |
B4 C1 |
Participación activa no desarrollo das prácticas. Será obligatoria a entrega dun informe de cada unha das prácticas. |
5 |
Proba mixta |
A17 B2 B3 B4 B6 |
Examen final de toda a materia dada, teoría e problemas |
60 |
Saídas de campo |
A17 B2 B3 B4 B6 |
Valoración e participación da asistencia ás visitas técnicas aplicadas á teoría da asignatura |
5 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia aos Seminarios é obrigatoria para obter a calificación de 0,5 puntos. A asistencia as Visitas técnicas é obrigatoria para obter a calificación de 0,5 puntos.
A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria. Non se aproba a asignatura sen asistir ás prácticas. Os alumnos/as que obteñan un xustificante pola non asistencia as prácticas de laboratorio, deberán realizar un exame da/ das mesma/as a finales do primeiro cuatrimestre ou realizalo co examen da segunda oportunidade para obter o aprobado nas mesmas.
Será obrigatorio para aprobar a asignatura entregar o traballo (formato Word) e realizar a súa exposición (formato Power point) nos días establecidos polo profesor/a ca correspondente publicación en Moodle.
Para aprobar a asignatura será necesario obter un mínimo de 2,5 puntos no exame sobre 6 para valorar as outras actividades. Dispensa desta asignatura: os/as estudantes con
recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de
asistencia serán avaliados mediante a cualificación obtida no exame final (80%)
e na realización de traballos tutelados (20%). Para os alumnos/as que se
presentan ao exame da segunda oportunidade terán que cumprir os mesmos
criterios especificados para a primeira oportunidade.
Chamada anticipada (decembro): avaliarase do mesmo xeito que
o resto das chamadas.
Implicacións do plaxio: a realización fraudulenta das probas
ou actividades de avaliación implicará directamente o grao de suspenso
"0" na materia na correspondente convocatoria, invalidando así
calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da
convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
PABLO ALCALDE SAN MIGUEL (2010). CALIDAD. MADRID: PARANINFO S.A.
6. ENRIQUE CLAVER, JOSÉ FRANCISCO MOLINA Y JUAN JOSÉ TARÍ (2011). Gestión de la calidad y gestión medioambiental. MADRID: PIRÁMIDE
2. J. M. PERÉS (1980). La polución de las aguas marinas. BARCELONA: OMEGA
3. MARIANO SEOANE CALVO (2000). Manual de contaminación marina y restauración del litoral. MADRID: EDICIONES MUNDIPRENSA
4. JOSE MARÍA SILOS RODRÍGUEZ (2008). Manual de lucha contra la contaminación.. CÁDIZ: UNIVERSIDAD DE CÁDIZ
5. ORGANIZACIÓN MARITIMA INTERNACIONAL (2013). MARPOL. lONDRES: ORGANIZACIÓN MARITIMA INTERNACIONAL |
|
Bibliografía complementaria
|
12. JAIRO ALBERTO ROMERO (1999). Potabilización del agua. MÉJICO: ALFAOMEGA |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
TECNOLOXÍA DA CONSTRUCIÓN NAVAL 1/730G01124 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidad e igualdad de xénero nos comportamentos personais e profesionais.
“Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
• Solicitaránse en formato virtual y/o soporte informático
• Realizaránse a través de Moodle, en formato digital sin necesidad de imprimilos
• En caso de ser necesario realizalos en papel:
- No se emplearán plásticos
- Realizaráns impresiones a doble cara.
- Emplearáse papel reciclado.
- Evitaráse a impresión de borradores.
Intentarase transmitir aos estudantes a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidad para que estos os apliquen no sólo na aula sino nos comportamentos personais e profesionais. Debe incorporarse a perspectiva de xénero nesta materia po lo que os traballos entregados polos estudantes e o material preparado debe usar unha lenguaxe non sexista. Facilitarase a plena integración dos estudantes que por razón física, psíquica o sociocultural, experimenten dificultades a un acceso adecuado, igualitario e proveitoso para a vida universitaria. |
|