Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o funcionamento, partes, ciclos, parámetros e equipos dos sistemas de propulsión de buques baseados en motores de combustión interna alternativos. Conocer todos aqueles servicios auxiliares necesarios para a propulsión e sua disposición a bordo |
A32
|
B1 B5
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque I |
Introducción: Máquinas de fluido. Máquinas e motores térmicos |
Bloque II |
Clasificación dos motores. Partes dos motores. Cinemática. Dinámica. |
Bloque III |
Ciclos ideais. Potencias. Ciclos reais. |
Bloque IV |
Parámetros fundamentais e curvas características. Bancos de ensaios. |
Bloque V |
Refrigeración. Lubricación. Inyección. Arranque. Inversión de giro.
|
Bloque VI |
Renovación da carga. Sobrealimentación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
B1 |
0 |
15 |
15 |
Sesión maxistral |
A32 B1 B5 |
30 |
30 |
60 |
Proba mixta |
A32 B1 B5 |
5 |
5 |
10 |
Solución de problemas |
A32 B1 B5 |
30 |
30 |
60 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía diseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor
e en escenarios variados (académicos e profesionales). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe de o ¿cómo facer as cousas?.
Constitue unha opción baseada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguimento de ese aprendizaxe polo profesor tutor. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Proba mixta |
|
Descrición |
A atención personalizada articúlase a través das tutorías. O profesor está dispoñible para atender ao alumno e solucionarlle todas as súas consultas relativas á materia dentro do horario de tutorías asignado polo centro.Trátase dunha actividade voluntaria e non avaliable. De todos os xeitos, anímase aos alumnos a facer uso dela tanto como estimen convinte.O alumno en todo momento pode contar coa colaboraciión dos profesores, tanto de forma individual como en equipo.
Esta asignatura acepta la dispensa académica de aquellos alumnos matriculados a tiempo parcial.
Los alumnos con dispensa académica pueden seguir la asignatura sin asistir a clase y cuentan con el apoyo del profesor en tutorías cuando lo necesiten. Serán evaluados por la nota obtenida en el examen.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A32 B1 B5 |
Ver observaciones |
20 |
Proba mixta |
A32 B1 B5 |
Ver observaciones |
80 |
|
Observacións avaliación |
Esta asignatura acepta a dispensa académica de aqueles alumnos matriculados a tempo parcial. Os alumnos con dispensa académica poden seguir a asignatura sen asistir a clase e contan co apoio do profesor en tutorías cando o necesiten. Serán evaluados exclusivamente pola nota obtida no examen tanto na primeira como na segunda oportunidade. Para todos os alumnos, os requisitos da segunda oportunidade son iguaIs aos da primeira oportunidade.
Os alumnos da convocatoria extraordinaria de dicembro serán evaluados exclusivamente pola nota obtida no exame. “La realización fraudulenta de las pruebas o actividades de evaluación implicará directamente la cualificación de suspenso '0’ en la materia en la convocatoria correspondiente, invalidando así cualquier cualificación obtenida en todas las actividades de evaluación de cara a la convocatoria extraordinaria"
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
 Payri,F.; Desantes, J.M. (2011). Motores de combustión interna alternativos. Reverté  Álvarez Flórez, J.A.; Callejón Agramunt, I; y otros (2005). Motores alternativos de combustión interna. Ediciones UPC / POLITEST  Mataix, Claudio (2000). Turbomáquinas térmicas. Edit. Dossat  Cabronero Mesas, Daniel (2003). Motores de combustión interna. C.Cabronero-Barcelona  López Sánchez, José Javier (2008). Cuestiones y problemas resueltos de motores de combustión interna alternativos. UPV. Valencia  Muñoz Domínguez, Marta (2008). Problemas resueltos de motores térmicos y turbomáquinas térmicas. UNED |
Bibliografía complementaria
|
|
 Moran, M.J.; Shapiro, H.N. (2004). Fundamentos de Termodinámica técnica. Edit. Reverté |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Termodinámica técnica/730G05015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol" precisase incluir nas nosas guías docentes o seguinte: 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural |
|