Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A113 |
CE49 -Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das súas causas. *Onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparello ungueal |
A114 |
CE50 -Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos |
A116 |
CE52 - Coñecer as características específicas dos pacientes diabéticos e de risco e aplicar as técnicas de exploración, estudo, diagnóstico e tratamento do pé diabético |
A117 |
CE53 - Coñecer e empregar o instrumental de Quiropodoloxía e cirurxía podolóxica, as técnicas e procedementos en prevención da infección: métodos de limpeza, desinfección, esterilización e os seus controis |
A118 |
CE54 - Coñecer e empregar os métodos da toma de mostras para cultivos a súa derivación e interpretación |
A120 |
CE56 - - Coñecer e aplicar os métodos de estudo, probas complementarias e valoración do paciente candidato a tratamento quiropodolóxico |
A122 |
CE58- Coñecer e diagnosticar a patoloxía do pé con indicación cirúrxica |
A124 |
CE60 - Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico e a farmacoloxía pre e post cirúrxica |
B23 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B24 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B25 |
CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B26 |
CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B29 |
CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé. |
B30 |
CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica |
B34 |
CG07 - Coñecer, deseñar e aplicar programas preventivos relacionados coa podoloxía e o fomento da atención podolóxica na poboación |
C9 |
CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C11 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C14 |
CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C16 |
CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das suas causas. |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer, diagnosticar e tratalos papilomas e aplicar métodos de prevención. |
A113 A114 A116 A117 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer a onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparato ungueal. |
A113 A117 A118 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer e emplear o instrumental de ciruxía e quiropoloxía, os métodos de esterilización e a toma de mostras para cultivos. |
A113 A114 A117 A122
|
B23 B24
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer, aplicar e interpretar probas complementarias en quiropodoloxía. Emitir un diagnóstico e pronóstico. Deseñar un plan de intervención integral ou tratamento podolóxico. |
A113 A118 A120 A122
|
|
C9 C11 C14 C16
|
Valorar o paciente candidato a tratamientos quiropodolóxicos. |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos, de administración de fármacos e de urxencias. |
A114 A116 A120 A124
|
B24 B25 B26 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE DIDACTICA 1 |
Introdución á materia.
- Partes de que consta a materia
· Módulo teórico
· Módulo práctico
- Avaliación
- Bibliografía recomendada |
UNIDADE DIDÁCTICA 2 |
Tema 1: Identificación de lesións e alteracións da pel, patróns de distribución, diagnóstico, valoración e exploración. Dermatopatías máis habituais en Podoloxía. Queratodermia palmo plantar. Psoriasis. Dermatomicosis. Etioloxía; Clínica ; Tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 3 |
Tema 2: Proceso de queratinización. Concepto de queratopatía. Localización. Clasificación e definición de queratopatías conxénitas e adquiridas.
Tema 3: Hiperqueratose: Concepto. Evolución. Localización e tratamento.
Tema 4: Prevención de risco biolóxico e actuación en caso de accidente no servizo de Quiropodoloxía. Probas diagnósticas en quiropodoloxía. Técnicas de tratamento quiropodolóxico e de administración de fármacos.
Tema 5: Técnicas de deslaminación e enucleación en Quiropodoloxía. Concepto de Tiloma. Características. Localización. Tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 4 |
Tema 6: Concepto de Heloma. Causas. Características. Evolución. Localización.
Tema 7: Tipos de Helomas. Tratamentos. Terapia avanzada. |
UNIDADE DIDÁCTICA 5 |
Tema 8: Onicoloxía. Concepto. Recordo anatomo-fisiolóxico da uña.
Tema 9: Tipos de lámina ungueal. Características. Técnica ergonómica de corte e fresado da lámina ungueal. Profilaxis. Alteracións morfolóxicas da lámina ungueal e tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 6 |
Tema 10: Concepto de onicopatía.
Clasificación de onicopatías: Conxénitas e adquiridas.
Tema 11: Concepto, características e tratamento da Anoniquia; Macroniquia; Microniquia; Polioniquia;Coiloniquia; Onicomadese; Onicolise; Onicoxe; Paquioniquia; Hapaloniquia
Tema 12: Definición, clínica e tratamento da: Onicocriptose, Onicogrifose e Hematoma Subungueal.
Tema 13: Técnicas de reeducación ungueal. Concepto. Clasificación. Metodoloxía de aplicación.
Tema 14: Definición, clínica e tratamento da Onicomicose. |
UNIDADE DIDÁCTICA 7 |
Tema 15: Alteracións ungueais debidas a infeccións, alteracións sistémicas e metabólicas. |
UNIDADE DIDÁCTICA 8 |
Tema 16: Dermatopatias tumorales.Clasificación. Concepto. |
UNIDADE DIDÁCTICA 9 |
Tema 17: Papiloma vírico. Etioloxía. Clasificación. Clínica. Tratamientos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 |
21 |
29 |
50 |
Seminario |
A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 |
7 |
12 |
19 |
Prácticas de laboratorio |
A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 |
18 |
18 |
36 |
Traballos tutelados |
A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 |
0 |
21 |
21 |
Proba mixta |
A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consisten en clases expositivas-participativas dos contidos básicos da materia, con apoio de imaxes, gráficos, esquemas, etc. As sesións maxistrais centraranse nos contidos principais do temario.
Facilitarase a o alumnado o temario cos contidos teóricos básicos da materia (sesión maxistral,seminarios e prácticas)
Todo o material estará accesible o alumnado na plataforma Moodle
https:// campusvirtual. udc.es/ moodle/.
|
Seminario |
Nos seminarios abordaranse temas específicos das unidades didácticas do temario da materia, sobre os cales se desenvolverán actividades en grupo.
|
Prácticas de laboratorio |
A asistencia á totalidade das prácticas é obrigatoria e ás mesmas cada alumno/a deberá ir provisto de EPIS: máscara, lentes de protección, bata. Así mismo deberá portar un cuaderno bolígrafo y tijeras multiusos de su uso individual. bata branca, lentes de protección e tesoiras multiusos.
Nas prácticas, cada alumno/a debe ser capaz de alcanzar os seguintes obxectivos:
- Aplicar as recomendacións universais de prevención de risco biolóxico.
- Realizar probas diagnósticas e identificar patoloxías quiropodológicas.
- Aprender e aplicar técnicas de deslaminación e enucleación de queratopatías e adestrarse nestas técnicas mediante prácticas manuais, para adquirir destreza e hábito quiropodológico.
- Confeccionar almohadillas e proteccións.
- Adquirir os coñecementos para a aplicación de tratamentos e técnicas de corrección e reeducación da lámina ungueal.
- Confeccionar uñas de resina con fin terapéutico e/ou estético.
- Realizar técnicas e aplicar protocolos de actuación quiropodológica.
- Aplicar a historia clínica.
- Realizar técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento quiropodológico.
- Coñecer e aplicar técnicas de tratamento en patoloxía dérmica.
- Identificar e tratar queratopatías e helomas, alteracións da lámina ungueal, dermatopatías e papilomas.
- Aplicar técnicas de administración de fármacos.
Ao finalizar todas as prácticas cada alumno/a deberá entregar unha memoria de prácticas seguindo unas directrices determinadas marcadas o inicio da materia e nun prazo de entrega fixado o comenzó do curso.
|
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo en grupo dun tema relacionado coa materia cuxos requisitos e prazo de entrega comunicaranse ao comezo da docencia da materia. |
Proba mixta |
Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto de sesións maxistrais como de seminarios, prácticas de laboratorio e traballos. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolvese de maneira programada mediante acordo previo entre o alumnado e a profesora nun horario planificado de atención o alumnado, ou de forma virtual por correo electrónico, teléfono ou Teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 |
Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto en sesións maxistrais como en seminarios, prácticas de laboratorio e traballos tutelados. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.
Para superar a proba mixta será necesario obter o 60% de respostas correctas do test. Cada 3 respostas incorrectas da próba test, restan 1 resposta correcta.
Queda terminantemente prohibido acudir ao exame con calquera tipo de dispositivo electrónico (incluíndo teléfono, computador, calculadora, tablet, auriculares, gravadora, reloxo). Durante o exame todo o alumnado deberá de manter o pelo recolleito cos pavillóns auditivos visibles.
|
60 |
Prácticas de laboratorio |
A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 |
A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria na súa totalidade para superar a materia. A avaliación das prácticas realizarase a través da avaliación continuada dos coñecementos, habilidades e destrezas demostrados nas prácticas e a elaboración e entrega dunha memoria final de prácticas e un acta.
|
17 |
Traballos tutelados |
A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 |
Os traballos faranse seguindo as directices propocionadas pola profesora.
Avaliarase o contido, metodoloxía e bibliografía consultada do traballo realizado. Cada grupo de alumns realizará unha presentación e exposición do seu traballo. A asistencia e presentación dos traballos e obrigatoria. Os traballos, a súa presentación e defensa serán avaliados mediante rúbrica polo resto de grupos e a profesora. A profesora proporcionará ao alumnado a rúbrica de avaliación. Ou alumnado fará unha acta de traballo, nela contemplarase a participación do alumnado, a asignación de tarefas, desenvolvemento, planificación dos traballos tutelados e cronograma de reunións de traballo. E obrigatorio asistir a presentación, exposición e defensa do traballo.
|
15 |
Seminario |
A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 |
A avaliación dos seminarios avaliarase en función da presencialidade e a participación de cada alumno/a nas actividades a realizar nos mesmos. |
8 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é
necesario realizar e superar a totalidade das prácticas de laboratorio así
como superar a proba mixta (nota que supón o 60 % da nota total da
materia ondeserá preciso acadar unresultado igual ou superior o 60% de respotas
correctas do test). Unha vez superadas as prácticas e a proba mixta, para
superar a materia será necesario obtener unha nota media total igual ou
superior ao 50% (nota numérica de de 5 sobre 10) da cualificación total
da materia, nota que incluirá a avaliación das metodoloxias
da proba mixta, prácticas de laboratorio, seminarios e traballos
tutelados. No caso de non superar a proba mixta
(resultado que supón obter menos do 60% das respostas correctas do test, sobre
o 60% da nota total da materia), non se poderán sumar a esta nota, a nota
resultante do resto de metodoloxías avaliadas (prácticas de laboratorio,
seminarios e traballos tutelados), mentras non se supere esta proba mixta. A a
nota resultante do resto de metodoloxías avaliadassupón o 40% da nota total da
cualificación da materia, polo tanto a materia non se pode considerar
superada. Para que as actividades propostas de cada
metodoloxía poidan ser avaliadas o alumnado entregará estas actividades
propostas en tempo e forma. Os coñecementos a avaliar incluen os
contidos tratados nas clases maxistrales, nos seminarios, nas prácticas de
laboratorio, nos traballos tutelados, así como o material de traballo e as
diapositivas que a profesora entrega o alumnado e que está colgado nas
plataformas telemáticas dispoñibles para a materia, e ademáis os contidos da
bibliografía recomendada. Aconsellase o alumnado completar toda a información
proporcionada anteriormente consultando as fontes de información para a
materia. No caso de non presentarse ou non superar
a proba mixta na primeira oportunidade, e ter superadas as prácticas, as
cualificacións das prácticas, seminarios e traballos tutelados (que supoñen o
40% da nota total da materia), gardarase, e esta cualificación computarán na
segunda oportunidade, sempre que nesta segunda oportunidade se
supere a proba mixta (que supon o 60% da nota total da materia, onde será
preciso acadar un resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do
test). Matricula de honra. As condicións para a obtención dunha matricula de
honra son que o alumno obteña unha nota igual ou superior a 9,5 da
cualificación numérica da materia, sexa a mellor cualificación da clase na
oportunidade avaliada e a súa evolución curricular fose significativa. Non presentado.O alumnado que non realice o 100% das prácticas
de laboratorio, será avaliado como “Non Presentado”, independientemente
da sua participación noutras actividades incluindo a proba mixta. 2ª Oprtunidade: O alumnado que se presente a 2ª oportunidade, previa
realización e superación das prácticas de laboratorio, e outras actividades
(seminarios, traballos tutelados), aplicaraselle os mesmos criterios e
porcentaxes que na primeira oportunidade. Para que estas porcentaxes
computen na nota final da materia, terá que superar a proba mixta acadando unha
puntuación do 60% das respostas correctas do examen test. O alumnado que non realizou e
superou as prácticas de laboratorio, para superar a materia terá que
realizar obligatoriamente e superar estas prácticas no seguinte curso
académico, tendo en conta que pode volver cursar toda a materia
novamente ou presentarse só as partes que non realizou e as que non superou con
apto, ademáis de ter que facer a proba mixta. Convocatorias de segunda e posteriores
matrículas: Para aqueles alumnos/as que cursen a
materia e teñan superadas as prácticas obrigatorias de forma completa coa
cualificación de apto, e o resto de actividades, gardaraselle as notas das
partes superadas, e neste caso terá que facer a proba mixta, unha vez superada
computará co resto de das cualificacións superadas. Para
superar a materia o estudante deberá realizar e superar as prácticas de
laboratorio e a proba mixta. Alumnado en matrícula parcial: O alumnado en matrícula parcial debe de comunicalo
obrigatoriamente ao profesor responsable da materia ao comezo do curso. Para
este alumnado e todos os demáis é obrigatorio asistir o 100% da realización das
prácticas de laboratorio. Este alumno/a debe ter en conta que na sua
condición a presencialidade e participación nas diferentes
actividades da materia e opcional, non obstante a cualificación dos
seminarios e traballos tutelados pode obterse mediante a realización de
traballos dirixidos que o alumno/a realizará de forma individual e autónoma,
previo acordo coa profesora ó inicio do curso. Para poder ser avaliado o
alumnado terá que entregar as actividades propostas para cada metodoloxía en
tempo e forma. Neste caso o alumnado, pode acollerse a modalidade de
avaliación ordinaria, ou a de aplicación dos seguintes porcentaxes: Proba mixta
computará na avaliación o 75%, prácticas de laboratorio o 15%, e traballo
tutelado o 10%. Dispensa académica: No caso do alumnado con condición de dispensa a
asistencia ós seminarios sustituiranse pola realización de un traballo sobre un
tema relacionado coa materia de Quiropodoloxía II, acordado e planificado coa
profesora ó inicio do curso. Para este alumnado, igual que todos os
demáis é obrigatorio asistir o 100% da realización das prácticas de
laboratorio. As porcentaxes aplicadas na avaliación serán as seguintes: A proba
mixta computará o 75%, a realización das prácticas de laboratorio un 15% e o
traballo tutelado o 10%. Para poder ser avaliadas o alumnadoterá
entregara as actividades propostas para cada metodoloxía en tempo e forma. Convocatorias da oportunidade
adiantada de avaliación : Aqueles alumnos/as que solicitasen a
oportunidade adiantada de avaliación, cumpran cos requisitos, concédaselle e
teñan superadas as prácticas, poderán presentarse a proba mixta. Neste caso os
criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto de alumnos. Estudiantes de movilidade-intercambio (Sicue, Erasmus, bilateral) No caso do alumnado con condición de
estudiante de movilidade debe de comunicalo obrigatoriamente ao profesor
responsable da materia ao comezo do curso. Para este alumnado e todos os demáis
é obrigatorio asistir o 100% da realización das prácticas de laboratorio. Este
alumno/a debe ter en conta que na sua condición a
presencialidade e participación nas diferentes actividades da
materia e opcional no caso de solapamento de horarios, non obstante
a cualificación dos seminarios e traballos tutelados pode obterse mediante a realización
de traballos dirixidos que o alumno/a realizará de forma individual e autónoma,
previo acordo coa profesora ó inicio do curso. Para poder ser avaliado o alumnado terá
que entregar as actividades propostas para cada metodoloxía en tempo e forma.
Neste caso o alumnado, pode acollerse a modalidade de avaliación
ordinaria, ou a de aplicación dos seguintes porcentaxes: Proba mixta computará
na avaliación o 75%, prácticas de laboratorio o 15%, e traballo tutelado
o 10%. Plaxio. Na realización dos traballos da materia o plaxío e a utilización de material non orixinal incluído aquel obtido a través
da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o
permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo
iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber
lugar tras o correspondente procedemento. .
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
- HILL, MARCIA J.: Trastornos cutáneos. . Mosby/Doyma (98?)
- UMBERT, P. Y SÁNCHEZ-REGOÑA., M. : Manual de dermatología práctica. J.R. Prous Editores (1995)
- MIX, GODFREY: Podología. Cuidados del pié. . Paraninfo/Thomson Learning.(2001)
- Martínez Nova. Podología, Atlas de cirugía ungueal . Ed. Panamericana. Madrid, 2006.
- Viadé Juliá J. Pie diabético: guía práctica para la prevención, evaluación y tratamiento . Ed. Panamericana.
- Aragón/Lázaro. Atlas del manejo práctico del pie diabético . Masson 2004;
- Zalacain A, Ogalla JM, Garcia-palos. Atlas y sinopsis de enfermedades cutaneas del pie . Edikamed: 2008.
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Biomecanica, Medicina y Cirugía del Pie . Masson: Barcelona, 2000.
- Gómez Ortiz Santiago, Gómez Facundo Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología . Nexus medica editores: 2010
- Comisión de Formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guia Práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos: 2009
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Habilidades clínicas para el tratamiento del pie . Elsevier 2007;
- Turner, W.A., Merriman, L.M. Técnicas Quirúrgicas en Cirugía del Pie . Masson, Barcelona 2001.
- Baran,R et al. Onicología. Biología y alteraciones de la unidad ungueal . Ed. Aula Médica.Madrid. 2006
- Conejo- Mir, et .al. Manual de dermatología . Ed. Aula médica.Madrid. 2010.
- Zalacain. A, Ogalkla J.M, Garcia Patos.V. Atlas y sinopsis de enfermedades cutáneas del pie . Ed.Edika Med. Barcelona. 2008.
- Fitzpatrck. dermatología en medicina general 6ª Edición. Editorial Panamérica. 2005
- Gómez Ortiz, Santiago. Gómez Facundo, Santiago. " Guía farmacológica de utilización en podología 2015 ". Badalona Nexus Médica
- García Carmona, Francisco Javier ed. /Córdoba Fernández, Antonio. " Dermatología podológica ". Barcelona Ediciones Espacializadas Europeas DL 2013.
- Guerra Tapia, A, González Guerra", E. Atlas de Dermatología del Pie ". Madrid Editorial Médica Panamérica, S.A. 2015.
- F.J. Vazquez Doval. Atlas de enfermedades de las uñas.
- Valero SalasJ. Tumores de la piel y de las partes blandas del pie. Santander: Exa 2003.
- García Carmona FJ, Fernández Morato D. Guía práctica de Dermatología podológica. Barcelona: Isdin, Ediciones Mayo. 2005.
- Prieto, J. Maestre Vera, Juan Ramón. Manual de infecciones del pie. Madrid: Mileto DL 2003.
- Cordero, Cabreros, Allevato y Domotti: Manifestaciones cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana 1997
- Alonso Peña D. Atlas de Dermatología del pie. 1ª Edición . Editorial Panamérica. 2007
- Gómez Ortiz, Santiago y Gómez Facundo, Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Barcelona: Nexus Médica Editores S.L. 2015
- Prieto, J Maestre Vera, Juan Ramón. Manual de infecciones del pie. Madrid: Mileto DL . 2003
- Cordero, Cabreros, Allevato y Domotti: Manifestaciones cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana 1997.
Forbes, Jackson, Harcourt, Brace: Atlas de Medicina Interna. 2ª Edición.1997. |
Bibliografía complementaria
|
|
REVISTAS CIENTIFICAS RECOMENDADAS. 1. Revista Española de Podología. 2. El Peu. 3. Revista Internacional de Ciencias Podológicas 4. Podología Clínica. 5.
British Journal of Podiatrie Medicine, Surgery. 6. The Chiropodest.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía específica do membro inferior/750G02104 | Microbioloxía e parasitoloxía /750G02107 | Quiropodoloxía 1/750G02125 | Conceptos Xerais de Cirurxía/750G02127 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Ortesioloxía Dixital e Calzadoterapia /750G02117 | Diagnóstico por Imaxe/750G02112 |
|
Materias que continúan o temario |
Podoloxía Preventiva [a extinquir]/750G02015 | Cirurxía Podolóxica 2/750G02129 | Traballo Fin de Grao/750G02133 | Prácticum II/750G02135 | Prácticum III/750G02136 | Dermatoloxía/750G02124 | Prácticum I/750G02134 | Técnicas de Anestesia e Reanimación en Podoloxía/750G02138 | Terapéutica Farmacolóxica/750G02122 | Cirurxía Podolóxica 1/750G02128 | Pé de Risco/750G02131 |
|
Observacións |
Gravación e fotografía. Non se poderán gravar nin
fotografar, nin as clases, seminarios, talleres, exposición de traballos nin
prácticas de laboratorio salvo naqueles casos excepcionais nos que a docente
outorgue  a súa autorización expresa e as persoas interesadas dean o
seu consentimento.
 IMPORTANTE PRÁCTICAS DE LABORATORIO Para a
realizarción das prácticas de laboratorio é un requisito imprescindible
acudir ás mesmas provistos de bata branca, lentes de protección, máscara,
bolígrafo, caderno e tesoiras multiusos. Na primeira clase do curso,
estableceranse os grupos de prácticas para configurar o cronograma e a
relación de materiais necesarios para estas prácticas de laboratorio, polo
que é básico asistir a esa primeira clase da materia.
 Para un mellor
aproveitamento das prácticas é recomendable que o alumno/a dispoña do
seguinte instrumental: Mango de bisturí do nº 3 e follas de bisturí do nº
15, pinzas de disección s/d, mosquito s/d e porta-agullas.
 Obxectivos de
desenvolvemento sostible: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata
sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación
saudable e sostible ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus
Ferrol".
 • A entrega dos traballos
documentais que se realicen nesta materia realizarase e entregaranse en
formato dixital, sen impresión nin emprego de plásticos. No caso de ser
necesario a utilización de papel a impresión será a dobre cara, empregando
papel reciclado e evitando a impresión de borradores.
 • Débese facer un uso sostible
dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural
teniendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
• Facilitarase a plena integración do
alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais,
experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida
universitaria.
• Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para
modificalo fomentando valores de respecto e igualdade. No caso
de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse
medidas para corrixilas.
Plaxio: Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a
utilización de material non orixinal, incluído aquel que se obtén a través de
internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do
seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen
prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese dar lugar tras o
correspondente procedemento.
|
|
|