Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A75 |
CE11 - Coñecer os grupos farmacolóxicos e os procesos cinéticos dos medicamentos no organismo, identificando os fármacos de uso habitual as súas indicacións, contraindicacions, reaccións adversas, interaccións e vías de administración |
A102 |
CE38 - Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico |
A121 |
CE57 -Coñecer e aplicar os protocolos diagnósticos e de catalogación de risco cirúrxico |
A123 |
CE59 - Coñecer e empregar a historia clínica, valorar e aplicar o protocolo preoperatorio e o consentimento informado |
A124 |
CE60 - Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico e a farmacoloxía pre e post cirúrxica |
A125 |
CE61 - Coñecer e utilizar os tipos de anestesia en podoloxía e técnicas de aplicación |
A128 |
CE64 -Coñecer e aplicar de métodos de reanimación cardiopulmonar e resucitación en casos de emerxencia |
B24 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B27 |
CB5 -Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B28 |
CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría |
B30 |
CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica |
B35 |
CG08 - Adquirir habilidades de traballo nas contornas educativo e investigador, asistencial-sanitario, así como en equipos uniprofesionais e multiprofesionais. Asesorar na elaboración e execución de políticas de atención e educación sobre temas relacionados coa prevención e asistencia podolóxica |
B38 |
CG11 -Incorporar os principios éticos e legais da profesión na práctica, actuando sempre en base ao cumprimento das obrigacións deontolóxicas, da lexislación vixente e dos criterios de normopraxis, integrando os aspectos sociais e comunitarios na toma de decisións |
B39 |
CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares |
C9 |
CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C11 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C14 |
CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C15 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social |
C17 |
CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender a fisioloxía aplicada á anestesia. |
A75 A102 A121 A123 A124 A125 A128
|
B24 B27 B28 B30 B35 B38 B39
|
C9 C11 C14 C15 C17
|
Coñecer e identificar os riscos e complicacións derivados da anestesia, segundo o tipo de cirurxía e as características do paciente. |
A75
|
|
C9
|
Coñecer os principios da reanimación e a unidade de recuperación post-anestesia. |
A75 A102 A121 A123 A124 A125 A128
|
B24 B27 B28 B30 B35 B38 B39
|
C9 C15
|
Adquirir la capacidad para el manejo de vías, monitorización y administración de fármacos. |
A121 A123 A124 A125 A128
|
B38 B39
|
C9 C11 C14 C15 C17
|
Identificar, coñecer e aplicar o manexo sistemático da dor aguda postoperatoria e crónica. |
A75 A102 A121 A123 A124 A125 A128
|
B30 B35 B38 B39
|
|
Adquirir coñecementos sobre a influencia de cada unha das accións específicas da anestesioloxía na homeostase do paciente cirúrxico. |
A102 A121 A123 A124 A125 A128
|
B24 B27 B28 B30 B35 B38 B39
|
C9 C11 C17
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE TEMÁTICA 1.
Concepto e evolución histórica de Anestesioloxía e Reanimación. |
Entrevista e exame preanestésico.
Cribado pre-cirúrxico.
risco anestésico.
Premedicación.
Aspectos legais de anestesioloxía e reanimación. Consentimento informado.
Categorías e niveis de anestesia.
Xerais, comarcais, locais.: Sedación., Bloques periféricos, Vías de administración. |
UNIDADE TEMÁTICA 2.
Seguridade do paciente. |
Equipamentos e aparellos en anestesioloxía. Seguimento.
Gases médicos. Vía aérea.
Situacións de emerxencia en consulta. Shock anafiláctico.
Soporte vital avanzado: Parada cardiorrespiratoria. Fisiopatoloxía. Diagnóstico. Tratamento.
Reanimación cardiopulmonar básica e desfibrilación precoz en nenos e adultos. Reanimación cardiopulmonar avanzada en nenos e adultos.
Complicacións respiratorias das técnicas anestésicas.
Complicacións comúns das técnicas anestésicas.
Anestesia en pacientes con patoloxía asociada grave.
Anestesia no paciente con patoloxía urxente de alta gravidade. |
UNIDADE TEMÁTICA 3.
Anestésicos. Procedementos. |
ANESTESIA XERAL.
Conceptos básicos. Seguimento. Dispositivos e estándares.
ANESTÉSICO LOCAL.
Tipos e clasificación.
Farmacocinética e farmacodinámica dos anestésicos locais.
Indicación e contraindicación de anestésicos locais para procedementos de podoloxía.
Complicacións derivadas do uso de anestésicos locais.
Toxicidade.
ANESTESIA LOCOREXIONAL DO MEMBO INFERIOR.
Consideracións previas, asepsia, material e abordaxe da anestesia local.
Recordo anatómico.
Bloques anestésicos: poplíteo, nocello, pé e dixital. |
UNIDADE TEMÁTICA 4.
Dor. |
Fisiopatoloxía e tratamento da dor aguda e crónica na cirurxía do pé e do nocello.
Técnicas de control e xestión da dor.
Farmacoloxía básica da dor.
Concepto de dor somática, visceral e neuroxénica. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A75 A123 A128 B27 B28 B30 C9 C11 C17 |
20 |
37 |
57 |
Seminario |
B24 B35 B38 |
10 |
20 |
30 |
Lecturas |
A102 A121 A124 |
4 |
15 |
19 |
Prácticas de laboratorio |
B25 B32 B33 B34 C2 C8 C14 C15 |
7 |
12 |
19 |
Proba mixta |
A125 B39 C1 C7 |
1 |
20 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As clases teóricas desenvolveranse seguindo a metodoloxía de clases expositivas participativas e o estudo e análise de artigos científicos relacionados coa materia que serán entregados polo profesor en combinación con sesións clínicas sobre casos reais segundo horario aprobado en Xunta de Centro utilizándose para o seu desenvolvemento medios audio visuais como presentacións e vídeos didácticos. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que foron recollidos e editados como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de prácticas de todos aqueles coñecementos, técnicas e probas adquiridos na sesión maxistral e que requiran dunha escenificación por parte do profesor con participación activa do alumno. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo ensaio e preguntas tipo test obxectivo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Seminario |
Proba mixta |
Prácticas de laboratorio |
Lecturas |
|
Descrición |
Concíbese a atención personalizada descrita en relación a estas metodoloxías
como momentos de traballo presencial co profesor que impliquen participación e reforzo da relación profesor-alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
B24 B35 B38 |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
10 |
Proba mixta |
A125 B39 C1 C7 |
Tipo test |
80 |
Prácticas de laboratorio |
B25 B32 B33 B34 C2 C8 C14 C15 |
Realizaranse prácticas daqueles contidos que o requiran, tal e como se especifica no programa da materia.
As distintas probas exploratorias dos contidos da materia traballaranse individualmente, por parellas e por grupos. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é necesario: superar o exame cunha cualificación de aprobado e asistir á totalidade das prácticas e superar a proba práctica. En caso de non superar o exame, a cualificación da materia será a nota obtida no exame e non será posible facer media co resto de apartados de avaliación. A cualificación final do alumno quedará fixada de forma numérica entre 0 e 10, sendo o 5 a nota mínima para aprobar. Aqueles alumnos que obteñan unha nota superior a 9 poderán optar á matrícula de honra, a cal se realizará a proposta dos docentes da materia en función das cualificacións obtidas e a participación na aula. A cualificación de non presentado: outorgarase a aqueles alumnos que non realizasen a totalidade das prácticas independentemente da súa participación no resto de actividades, incluída a proba mixta. 2ª Oportunidade: os criterios de avaliación serán os mesmos criterios que na primeira oportunidade. Os alumnos con Dispensa Académica poderán solicitar elixir o día de prácticas en con o grupo #de acordo con o docente. Os traballos realizaranse de forma individual, realizando traballos adicionais que substitúan a asistencia ás clases maxistrais. Para a oportunidade *extrahordinaria de decembro o alumno poderá solicitar elixir o día de prácticas en con o grupo #de acordo con o docente. Os traballos realizaranse de forma individual, realizando traballos adicionais que substitúan a asistencia ás clases maxistrais.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- De la Quintana F., Lo?pez E. Compendio de Anestesiologi?a para enfermeri?a. Editorial Elsevier. 2a Edicio?n. 2007. - Cousins MJ, Brindenbaug PO. Bloqueos nerviosos en anestesia y tratamiento del dolor. Ed. Doyma 1991. Barcelona. - Miller Anestesia. 8ª Edci. Ronald D. Miller, Lars I. Eriksson, Lee A Fleisher. Elsevier 2015.. - Anestesía y reanimación. Protocolos. Editorial Panamericana. ISBN 9788498353860. Editorial Panamericana. 2013 Asociación MAPAR. - Plan nacional de resucitación cardiopulmonar. “Las nuevas recomendaciones en resucitación cardiopulmonar”. Sociedad Española de Medicina Intensiva, Critica y Unidades Coronarias. - Marcapasos y desfibriladores automa?ticos implantables: implicaciones aneste?sicas y manejo perioperatorio. Rev. Esp. Anestesiol. Reanim. 2009; 56: 97-107. - Reanimación Básica y Avanzada en Anestesiología y Reanimación. JM Rabanal y MC Gasco. Ed ERGON 2008. 3. - Fundmentos de la anestesia regional. Carlos Tornero, Vicente Roques, jorge Hernando Sáez. ISBN 9788491106081. Editorial Panamericana.2017 - Manual de soporte vital inmediato SVI. ERC 2015 - Manual de Medicina del Dolor J Vidal Ed. Panamericana Madrid Mosby, 2016 - Técnicas intervencionistas del dolor. ISBN 9788491108290 Carlos Tornero, Marta Carrió. Editorial Panamericana. 2022 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cirurxía Podolóxica 2/750G02129 | Farmacoloxía/750G02109 | Terapéutica Farmacolóxica/750G02122 | Cirurxía Podolóxica 1/750G02128 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Conceptos Xerais de Cirurxía/750G02127 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|