Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A15 |
Coñecer e utilizar os principios da teoría de circuítos e máquinas eléctricas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece os fundamentos da teoría de circuitos y das máquinas eléctricas. |
A15
|
B1 B4 B5
|
C5 C6 C7
|
Comprende os principios da teoría de circuitos y das máquinas eléctricas e teñe habilidade para
aplicarlos ao análise dos problemas sinxelos dos circuitos eléctricos e das máquinas eléctricas. |
A15
|
B1 B4 B5
|
C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Circuítos, leis e elementos.(Contidos: Análise de circuítos. Elementos de circuítos. Leis de Kirchhoff)
|
Teoría de circuítos. Introdución.
Elementos de circuítos.
Introdución á análise topolóxica.
|
Análise de circuítos. Exemplos en DC.(Contidos: Análise de Circuítos, Métodos básicos de análises. Teoremas fundamentais)
|
Generalización da asociación de elementos pasivos.
Métodos de análises.
Teoremas fundamentais. |
Análise de circuítos en AC.(Contidos: Réxime estacionario sinusoidal. Métodos básicos de análises. Teoremas fundamentais) |
Circuíto simple en réxime permanente sinusoidal.
Validez dos métodos de análises e dos teoremas fundamentais. Exemplos.
Potencia e enerxía en AC. |
Sistemas trifásicos.(Contidos: Introdución a sistemas trifásicos)
|
Análise do circuíto trifásico.
Potencia nos sistemas trifásicos. |
Introdución ás máquinas eléctricas.(Contidos: Introdución ás máquinas eléctricas)
|
Máquinas estáticas e rotativas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A15 B4 C5 C6 C7 |
30 |
22 |
52 |
Lecturas |
A15 B1 B4 B5 C5 C6 C7 |
0 |
3 |
3 |
Proba obxectiva |
A15 B1 B4 B5 C5 |
2 |
13 |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A15 B1 B5 C5 C6 |
10 |
7 |
17 |
Portafolios do alumno |
A15 B1 B4 B5 C5 C6 C7 |
0 |
10 |
10 |
Solución de problemas |
A15 B1 B4 B5 C5 |
20 |
30 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral teórica-practica dos capítulos do programa que se realiza para transmitir coñecementos, complementada co uso de medios audiovisuais/multimedia. No caso de temas compendio de definicións teóricas solicitásese a lectura como traballo persoal do alumno e darase un día e tempo para resolver as dúbidas. A fin de facilitar a aprendizaxe exporanse cuestións e recomendásense lecturas das cales se deducirán as respostas para que figuren no portafolio do alumno.
|
Lecturas |
Traballo persoal do alumno sobre distintos contidos da signatura. Durante o curso solicitásese a lectura de temas compendio de definicións teóricas e formulásense preguntas recomendando lecturas para atopar a súa resposta. |
Proba obxectiva |
A proba de avaliación final escrita de carácter práctico, sobre os contidos da materia. Consistirá na solución de dez exercicios. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de diversas montaxes de circuítos eléctricos uns softwares de simulación que ilustren os resultados obtidos nas clases teóricas e de problemas. O alumno disporá na plataforma Moodle das follas de tomas de datos si como vídeos complementos as prácticas. O alumno realizará a lectura comprensiva da práctica, tomase datos e resolverá os cálculos asociados e as cuestións que se expoñan, nalgúns casos comprobarase a solución do circuíto médante o uso da ferramenta de simulación Orcad Pspice Lite. Na súa memoria final o alumno valorará o resultado obtido. |
Portafolios do alumno |
Consiste nun caderno do traballo de carácter fundamentalmente práctico, que recolla tanto os exercicios realizados en clase como o traballo persoal realizado polo alumno nos exercicios que expón o profesor para que estean no portafolio. A xustificación da solución dun exercicio acompañarase con anotacións teóricas que o profesor resalte na clase. Tamén se incluirán as cuestións teóricas que se indique, coas respostas que o alumno deduza das lecturas recomendadas polo profesor para ese efecto.
|
Solución de problemas |
Seminarios en grupos de tamaño intermedio destinados a resolver exercicios e problemas. Expostos con antelación ou no mesmo día. Entregarase con antelación os enunciados de problemas que deban formar parte do caderno de traballo cuxa solución corresponda desenvolver por parte do alumno. Durante a sesión resolveranse as dúbidas ou dificultades que xurdisen. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Lecturas |
Portafolios do alumno |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Durante a sesión maxistral atenderanse as dúbidas no transcurso da clase ou se fose necesario emprazarase ao alumno a tutorías.
As dúbidas que xurdan nas lecturas recomendadas poderán resolverse nas tutorías.
Durante a proba obxectiva, o profesor atenderá ao alumno que o chame no posto de exame do alumno.
Nas prácticas, a atención personalizada realizarase no transcurso das sesións, ben a iniciativa do alumno para aclarar e responder as súas dúbidas, ou ben a iniciativa do profesor co fin de mellorar o interese e actitude do alumno.
O caderno, portafolios do alumno, pediraa o profesor durante as clases, para ir vendo o avance na mesma e indicará ao alumno os apartados que debe mellorar para guialo e animalo. En cada entrega deberán estar como mínimo os exercicios do día anterior. Polo menos faranse dúas entregas. O alumno poderá consultar en tutorías as dúbidas que se lle expoñan ante as indicacións do profesor.
Atenderanse as dúbidas no transcurso da clase en grupo mediano para a solucíón de problemas, se fose necesario emprazarase ao alumno a tutorías.
No horario establecido polo profesor para as tutorías, o alumno que acuda a título individual poderá expor as dúbidas que lle xurdan no estudo da materia, ou no desenvolvemento da solución dun exercicio. O alumno que acuda á tutoría, deberá presentar o texto consultado obxecto de dúbida ou o desenvolvemento realizado na procura da solución do exercicio que %ou201Cno sae%ou201D. Tamén o profesor poderá convocar persoalmente ao alumnado se así o estimase. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A15 B1 B4 B5 C5 |
O 60% repártese en:
Un 20% que corresponde a unha proba obxectiva de tres items a realizar en clase de duración 30 minutos, tras a primeira entrega do portafolios.
O restante 40% corresponde:
Ao exame final (xa sexa o da convocatoria oficial de primeira oportunidade en xaneiro ou a convocatoria oficial de segunda oportunidade de Xullo) será de dez ou cinco Items: preguntas en forma de problemas curtos de varios conceptos. Para algúns Items proporanse varias respostas, onde só unha é posible. O alumno deberá xustificar a resposta elixida e porque descarta as restantes. Un ítem só pode valer un punto ou cero. O ítem ben xustificado conta un punto. Os mal xustificados ou sen xustificar non contan.
A duración do exame será de 2h (10 Items) ou 1h (5 Items), ampliable para o estudante que conte con adaptación á diversidade que estime tempo adicional establecido polo servizo ADI da UDC.
A puntuación obtida contribuirá á cualificación final nun 40%, a condición de que se superen o tres puntos sobre 10 nela, é dicir, alcáncese o sumando con porcentaxe xa aplicada de 1,2 puntos (30% do seu peso de 4 puntos como sumando).
En caso de non superar no exame final os tres puntos sobre dez, a cualificación final será “Suspenso” coa puntuación alcanzada nesta proba, independentemente da alcanzada nas outras dúas metodoloxías.
En caso de non presentarse a proba obxectiva de convocatoria oficial, exame final, a cualificación final será de “No presentado”. |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A15 B1 B5 C5 C6 |
As sesións prácticas en laboratorio son de obrigada asistencia, imprescindibles para poder aprobar a materia. Tomásese nota da asistencia. A docencia de laboratorio é un complemento ás clases teóricas, nelas proporanse exercicios de aplicación da teoría. Valorarase a comprensión do traballo de laboratorio e a participación activa mediante preguntas ao alumno no transcurso das prácticas. Entregarase unha memoria final das prácticas realizadas.O seu peso de 20% repártese por igual entre o seis prácticas e hai que alcanzar en cada unha mínimo o 50% do seu peso.
A puntuación de cada práctica, xa aplicado a súa % de peso (sumandos en nota final), será de Mal (M) ou Non realizada (NR) (asignando 0 puntos), Superada (S) ( 0,167 puntos) ou Ben (B) (0,25) ou Moi ben (MB) (0,333). Puntuación só aplicable no curso académico en que se realicen ditas prácticas (convocatorias ordinaria-Xaneiro e extraordinaria-Xullo).
As prácticas superadas no curso anterior só son válidas “convalidables”= CV) durante o presente curso manténdose a súa puntuación.
Na puntuación incluiranse aspectos tales como: actitude, presentación, claridade, adecuación ao proposto, referencias de bibliografía e/ou webgrafía e tempo de entrega vs tempo límite para entrega. |
20 |
Portafolios do alumno |
A15 B1 B4 B5 C5 C6 C7 |
Cada exercicio deberá estar claramente separado do seguinte, ter o seu enunciado cos seus datos, esquemas e cuestións. No desenvolvemento da solución, as magnitudes empregadas, deben indicarse de forma clara no circuíto eléctrico e teranse en conta todas as anotacións teóricas de interese que o alumno recolla do indicado en clase. Valorarase a lectura por medio das respostas ás cuestións teóricas. A falta dalgún exercicio, o seu desenvolvemento ou a non entrega fará que o caderno non puntúe na entrega final. O profesor en calquera momento poderá pedir a entrega do caderno. A puntuación será, un sumando na nota final, con % do peso xa aplicado, de Mal (M) ou Non realizada (NR) (0), Regular (R) (1 punto) ou Ben (B) (1,5 puntos) ou Moi ben (MB) (2 puntos), contribuíndo por iso como xa se dixo á cualificación nun 20%.
Na puntuación incluiranse aspectos tales como: presentación, claridade, adecuación ao proposto e tempo de entrega vs tempo límite para entrega. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A
cualificación final darase cun decimal e será: · Se na proba obxectiva final tres ou máis
puntos sobre 10, a condición de que estean superadas as prácticas: Puntuación do portafolio *0,20 puntuación das prácticas superadas (R, B ou
MB)*0,20 puntuación proba
obxectiva*0,40(se máis de tres puntos sobre 10)
puntuación da proba obxectiva parcial*0,20 se a asistencia foi regular
(superior ao 80%) ao longo do curso. Para superar a materia nas convocatorias
oficiais é necesario ter unha cualificación final de 5 sobre dez ou superior,
na suma de todos estes sumandos. · Se na proba obxectiva final menos de tres
puntos: Puntuación da proba obxectiva final. · Se non se presenta á proba obxectiva final: Non presentado · Se non se superan as prácticas: Puntuación nas prácticas se se realizaron, supérese ou non a
proba obxectiva final e restantes metodoloxías puntuadas. Se non se presenta ás
prácticas, non presentado con independencia do puntuado nas restantes
metodoloxías. * Os alumnos de matrícula parcial poderán acordar co
profesor a posibilidade de facer actividades alternativas ás presenciais. * Os criterios para aprobar en segunda oportunidade son os
mesmos que en primeira oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
7. Usaola García, J. (2002). Circuitos eléctricos: problemas y ejercicios resueltos.. Madrid: Prentice Hall
5. Fraile Mora, L.I. (2004). Electromagnetismo y circuitos eléctricos.. Madrid: MacGraw-Hill
1. Boylestad, R. L. ( 2009). Electrónica: teoría de circuitos y dispositivos electrónicos . Naucalpán de Juárez : Prentice Hall
8. Gerrero Fernandez, Alberto (1995). Electrotecnia. Madrid: MacGraw-Hill
7. Queijo García, Gumersindo (2018). Fundamentos de Tecnología Eléctrica. Madrid: UNED
4. Fraile Ardanuy, J. (2004). Problemas resueltos de electromagnetismo y circuitos eléctricos.. Madrid : Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos, Servicio de Publicaciones
3. Eguiluz Morán, Luis I.. (2001). Pruebas objetivas de circuitos eléctricos. Madrid: EUNSA
2. Eguiluz Moran, Luis I. (1997). Pruebas objetivas de ingeniería eléctrica.. Santander, T.G.D.S.L.
6. Ras i Oliva, Enric. (1987). Teoría de circuitos fundamentos. Barcelona [etc.] : Marcombo, D.L. |
BÁSICA:
1. Boylestad, R. L. Electónica: teoría de circuitos y dispositivos electrónicos / Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky. 10ª ed. Naucalpán de Juárez : Prentice Hall, 2009. SIGNATURA: BR ET 30 |
2. Eguiluz Moran, Luis I. Pruebas objetivas de ingeniería eléctrica. [Santander] : T.G.D.S.L., [1997] SIGNATURA: BR EL 34 |
3. Eguiluz Morán, Luis I.. Pruebas objetivas de circuitos eléctricos. Madrid: EUNSA, 2001 SIGNATURA: BR EL 14 |
4. Fraile Ardanuy, J. Problemas resueltos de electromagnetismo y circuitos eléctricos. Madrid : Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos, Servicio de Publicaciones, 2004 SIGNATURA: BR EL 46 |
5. Fraile Mora, L.I. Electromagnetismo y circuitos eléctricos.4ª ed. Madrid: MacGraw-Hill, 2005 SIGANTURA: BR EL 15 |
6. Ras i Oliva, Enric. Teoría de circuitos fundamentos. 4ª ed. renovada. Barcelona [etc.] : Marcombo, D.L. 1987 SIGNATURA: BR EL 47 |
6. Usaola García, J. Circuitos eléctricos: problemas y ejercicios resueltos.Madrid: Prentice Hall, 2002 SIGNATURA: BR EL 41 |
|
Otros libros de interés:
* Hayt, Kemmerly, Dubrin (2002). Análisis de Circuitos en Ingeniería. Madrid. McGraw-Hill
* W. Nilson, Ana Riedel (2001). Circuitos Eléctricos. Prentice Hall
* Bruce Carlson (2002). Teoría de Circuitos. Madrid. Thomson
* Parra V., Ortega J., Pastor A., Pérez A. (1992). Teoría de Circuitos.Tomos I y II. Madrid. U.N.E.D
* Boix, Oriol(2009). Tecnología Eléctrica. Cano Pina S.L. Ediciones Ceysa | |
Bibliografía complementaria
|
|
Otros libros de interés:
* Hayt, Kemmerly, Dubrin (2002). Análisis de Circuitos en Ingeniería. Madrid. McGraw-Hill
* W. Nilson, Ana Riedel (2001). Circuitos Eléctricos. Prentice Hall
* Bruce Carlson (2002). Teoría de Circuitos. Madrid. Thomson
* Parra V., Ortega J., Pastor A., Pérez A. (1992). Teoría de Circuitos.Tomos I y II. Madrid. U.N.E.D
* Boix, Oriol(2009). Tecnología Eléctrica. Cano Pina S.L. Ediciones Ceysa |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fisíca II/770G01007 | Cálculo/770G02001 | Alxebra/770G02006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Sistemas Eléctricos/770G01021 | Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022 | Circuitos Eléctricos de Potencia/770G02023 | Fundamentos de Electrónica/770G02018 | Medidas e Tarifas Eléctricas/770G02135 | Máquinas Eléctricas/770G02121 |
|
Observacións |
Son necesarios coñecementos previos de: electromagnetismo, sistemas lineais, ecuacións diferenciais, cálculo complexo e representación vectorial. Como se indicou na descrición xeral, a materia está relacionada con todas aquelas de o Grao Enxeñaría Eléctrica Industrial e Automática que traballan con circuítos eléctricos e electrónicos, en particular coa materia Fundamentos de Electrónica que se imparte no seguinte cuadrimestre e dando continuidade para Circuítos Eléctricos de Potencia, Instalacións, Máquinas eléctricas I e II do terceiro curso e outras optativas e de cuarto curso. |
|