Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir os coñecementos teóricos e prácticos para expresar as cualidades dun deseño a través das técnicas da Expresión Artística: fotografía, infografía, renderizado, etc. |
A4 A7 A8
|
B4 B6 B9 B10
|
C6 C7
|
Desarrollar la capacidad de identificar, sintetizar y abstraer los elementos esenciales de una composición artística, técnica, arquitectónica, etc. y juzgar su adecuación estética. |
A8
|
|
|
Coñecer o itinerario do color desde un diseño nunha ferramenta informática ata a realidade impresa, pintada, etc. |
A4 A7 A8
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O analise da forma a través da textura e a cor
|
Visión, composición e fotografía.
Plantexamento conceptual: a natureza da fotografía.
A fotografía no deseño industrial.
|
Técnicas gráficas e recursos de representación |
Debuxo vectorial e en mapa de bits.
Técnicas de impresión.
|
Fotografíe e imaxe: conceptos xerais e aspectos históricos
|
O nacemento da fotografía.
A influencia da fotografía en outras técnicas de representación.
O momento actual: fotografía e infografía.
Dende a cámara escura á fotografía dixital.
Tipos de cámaras.
|
A imaxe analóxica, luz e fotografía
|
A exposición e o seu control. Manexo do fotómetro.
O obturador: control da luz e o movemento.
O diafragma: control da luz e a nitidez.
Os obxectivos: a distancia focal.
A luz e as súas propiedades.
Luz natural e luz artificial.
Luz continua e luz de descarga.
Filtros. |
A imaxe dixital: captación e manipulación da imaxe dixital |
A cámara dixital.
O escáner.
Programas de manipulación de imaxes.
Imaxe e texto.
A presentación do produto.
|
Composición: deseño fotográfico |
A composición da imaxe fotográfica.
Preparación e planificación do traballo fotográfico.
Proxectos fotográficos. |
Técnicas mixtas, tratamento de imaxes e debuxos analóxicos por medios dixitais |
Programas para tratamento de imaxes
Imaxe e texto.
A presentación do produto.
|
A exposición da idea sobre o soporte |
Soportes expositivos.
Composición de láminas.
Modos de presentación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A8 C6 C7 |
30 |
0 |
30 |
Traballos tutelados |
A4 A7 A8 B9 B10 |
4 |
40 |
44 |
Obradoiro |
A8 B4 B6 C6 |
25 |
44.5 |
69.5 |
Proba obxectiva |
A7 A8 B6 |
1 |
4.5 |
5.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Leccións de teoría a cargo do profesor ou dun grupo de alumnos que expoñen un determinado tema. |
Traballos tutelados |
Entregaranse varios traballos ao longo do curso. Algunos deles realizados individualmente e outros en grupo. Na clase de presentación, o primeiro día, anunciarase en qué consistirán os traballos dese curso, así como a metodoloxía e aclararánse os criterios de avaliación. |
Obradoiro |
Nas sesións de docencia interactiva e tutorías de grupos reducidos, poñeranse en práctica técnicas de traballo en grupo para discutir traballos sinxelos que haberán sido encargados a semana anterior. Asimismo nestas sesións mostraranse determinadas técnicas relacionadas coa expresión artística que, ás veces, requiren o manexo de equipos. |
Proba obxectiva |
Examen final da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
|
Descrición |
El profesor-titor supervisará el desarrollo de los trabajos. Ademais atenderanse as consultas que o alumnado queira formular. As titorías desenrolaranse de xeito presencial se así o acosellan as circunstancias. De outra maneira recurrirase a ferramentas telemáticas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A4 A7 A8 B9 B10 |
Haberá que realizar varios traballos ao longo do curso. Levaranse a cabo de xeito individual ou en grupo.
Os criterios de valoración destes traballos expoñeranse en clase e publicaranse no Moodle da materia.
A entrega fóra de prazo de calqueira destes traballos está penalizada cunha minoración do 30% na nota. Esta condición rexe tamén para a eventual entrega na convocatoria de segunda oportunidade: todas as entregas na segunda oportunidade teñen esta penalización por considerarse entregas fora de prazo. |
60 |
Obradoiro |
A8 B4 B6 C6 |
Encargaranse unha serie de traballos sinxelos (entre 8 e 10; o número dependerá do desenrolo do curso e das circunstancias de presencialidade ou non presencialidade) que se discutirán mediante técnicas da dinámica de grupo co profesor nas sesións.
Para que os traballos sexan evaluados é condición imprescindible ter asistido á sesión onde se presentaran e discutiran.
Os traballos entregados fora de prazo teñen unha penalización do 30% na nota. |
20 |
Proba obxectiva |
A7 A8 B6 |
Consistirá na realización dunha proba de respostas múltiples con cuestións teórico-prácticas relacionadas co contido da materia. É preciso obtener a lo menos unha puntuación de 3 sobre 10 nesta proba para superar a asignatura tanto na convocatoria ordinaria coma na de segunda oportunidade. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos que non cumpran a condición de obter un mínimo de 3 sobre 10 na proba obxectiva e teñan unha nota media ponderada, segundo os conceptos avaliables, superior ou igual a 5.0, serán cualificados no total da materia cun 4,9 (suspenso). Na convocatoria de segunda oportunidade, a nota obterase mediante a media ponderada das cualificacións dos traballos tutelados (60%), os traballos encargados nos obradoiros (20%) e a nota do exame final (20%). Non entanto, nesta convocatoria so es posible presentarse ao exame e/ou facer os traballos tutelados individuais. Manterase para o cómputo da nota final a cualificación de "obradoiro" obtida durante o curso. Os traballos tutelados para a convocatoria de segunda oportunidade comunicaranse cun prazo suficiente e poderían non ser os mesmos que se encargaron durante o curso. Os alumnos con dispensa académica ou aqueles que concorran á convocatoria adiantada, serán avaliados mediante os traballos tutelados individuais e un exame do contido da materia. A nota obterase promediando as notas dos traballos (70%) e do exame (30%).
As cualificacións obtidas en calqueira das metodoloxías que serven para a avaliación final só son válidas no curso académico no que son cualificadas (non se gardan notas para cursos posteriores nin se rescatan de cursos anteriores).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Freeman, Michael (2010). Guía completa de Luz e iluminación en fotografía digital. Blume. Barcelona.
López Mondejar, Publio (2005). Historia de la fotografía en España. Lunwerg Editores. Barcelona
Kelby, Scott (2012). Iluminar, disparar y retocar. Anaya Multimedia. Madrid
Ambrose, Gavin; Harris, Paul (2007). Impresión y Acabados. Paramón Ediciones, S.A. Barcelona
Child, John; Galer, Mark (2010). La iluminación en la fotografía. Técnicas esenciales. Anaya Multimedia. Madrid
Johansson, Kaj; Lundberg, Peter; Ryberg, Robert (2011). Manual de Producción Gráfica. Recetas. Gustavo Gili, S.L. Barcelona
Jones, J. Christopher (1976). Métodos de Diseño. Gustavo Gili, S.L. Barcelona
Evening, Martin (2012). Photoshop CS6 para fotógrafos. Anaya Multimedia. Madrid
Powell, Dick (1993). Técnicas de presentación guía de dibujo y presentación de proyectos y diseños. Hermann Blume Ediciones, Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|