Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A27 |
Coñecer a problemática da contaminación ambiental e saber facer avaliacións do impacto ambiental. |
A28 |
Coñecer e saber aplicar as técnicas de detección e tratamento da contaminación ambiental. |
A29 |
Coñecer e saber aplicar as técnicas de biorremedación e biorecuperación de ambientes contaminados. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía). |
B2 |
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas). |
B3 |
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións). |
B4 |
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal. |
B5 |
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
B6 |
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas. |
B7 |
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía. |
B8 |
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación. |
B9 |
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa. |
B10 |
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible. |
B11 |
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual. |
B12 |
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. |
B13 |
Aprendizaxe autónoma. |
B14 |
Liderazgo e capacidade de coordinación. |
B15 |
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Evaluar la problemática medioambiental en entornos acuáticos contaminados. |
AM27 AM28 AM29
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM7 BM8 BM10 BM11 BM12 BM15
|
CM4 CM7
|
Utilizar las técnicas de detección y tratamiento de la contaminación ambiental. |
AM28 AM29
|
BM5 BM8 BM9 BM10 BM13 BM14 BM15
|
CM4 CM7
|
Aplicar herramientas biotecnológicas a la monitorización, restauración y conservación del medio ambiente. |
AM27 AM28 AM29
|
BM3 BM5 BM6 BM8 BM9 BM10 BM15
|
CM4 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución. |
Sistemas de tratamento de augas. Alternativas de tratamento. |
Tema 2. Procesos de tratamento físico. |
Pretratamiento. Tratamentos primarios. |
Tema 3. Fundamentos dos diferentes procesos biolóxicos. |
Estequiometría e cinética. Metabolismo microbiano. |
Tema 4. Tecnoloxías de tratamento biolóxico aerobio e anaerobio de augas. |
Procesos con biomasa en suspensión. Procesos con biomasa adherida. |
Tema 5. Eliminación biolóxica de nutrientes |
Fundamentos. Procesos de nitrificación-desnitrificación. Procesos de eliminación de fósforo. |
Tema 6. Rexeneración de augas residuais. |
Técnicas avanzadas de filtración. Técnicas avanzadas de desinfección. |
Tema 7. Potabilización de augas. |
Introdución. Técnologías empregadas. Técnicas avanzadas de filtración. |
Tema 8. Xestión de lodos de EDAR. |
Caracterización. Estabilización. Deshidratación. Evacuación final. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A27 A28 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10 B15 |
10 |
28 |
38 |
Saídas de campo |
B5 B6 B8 B9 B14 B15 |
8 |
2 |
10 |
Proba obxectiva |
A28 B5 |
2 |
12 |
14 |
Estudo de casos |
A28 B5 B7 B11 B12 B13 C4 C7 |
3 |
9 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor exporá oralmente con apoio de medios audiovisuais os contidos básicos da materia. Facilitará ao alumno esquemas, táboas e outro material que considere oportuno. Fomentarase o diálogo para a correcta compresión dos contidos, a resolución de dúbidas e fomento do sentido crítico. |
Saídas de campo |
Visita a algunha industria, que dispoñan dunha estación de tratamento de auga. |
Proba obxectiva |
Realizarase unha proba para avaliar a adquisición dos coñecementos adquiridos. |
Estudo de casos |
Estudarase algún caso concreto de contaminación e das tecnoloxías empregadas para eliminala. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
A atención personalizada realizarase a través de tutorías, por correo electrónico e a través das plataformas de teleenseñanza das Universidades organizadoras do Máster.
Para a alumnado con reconocimiento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, o profesor adoptará as medidas que considere oportunas para non perxudicar a súa calificación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A27 A28 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10 B15 |
Avaliación continuada da participación activa do alumno. |
10 |
Saídas de campo |
B5 B6 B8 B9 B14 B15 |
Participación e informe sobre a visita realizada. |
20 |
Proba obxectiva |
A28 B5 |
Proba para avaliar os coñecementos adquiridos. |
40 |
Estudo de casos |
A28 B5 B7 B11 B12 B13 C4 C7 |
Preparación individual ou en grupo dun caso concreto contaminación e do sistema de tratamento empregado, presentación en clase e entrega da memoria. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación realizarase de forma continuada
durante as semanas asignadas á docencia presencial, pero o alumno ten dereito a
realizar unha proba global de avaliación para a cal deberá comunicarllo
previamente. A proba obxectiva, escrita, da primeira oportunidade representara
o 40% da nota final e realizarase á finalización da impartición da materia
o en calquer outro día acordado. A segunda oportunidade para superar a materia
realizarase no mes de Xullo. A proba de avaliación global consistirá nun
exame con cuestións relacionados cos aspectos teóricos e prácticos da materia. Terán
prioridade para optar a Matrícula de Honra aqueles alumnos que se presenten na primeira
oportunidade. A realización fraudulenta das probas ou
actividades de avaliación, ou a detección de plaxio nalgunha delas, implicará
que o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Metcalf & Eddy. Tratamiento, evacuación y reutilización de aguas residuales. Labor. Barcelona (1995).
Henze, M., van Loosdrecht, M., Ekama, G.A., Brdjanovic, D. Biological wastewater treatment. IWA Publishing (2008).
Grady, C. P. L. Jr, Daigger, G. T. and Lim, H. C. Biological Wastewater Treatment. New York, NY: Marcel Dekker, Inc. (1999).
Henze, M., Harremoes, P., Jansens, J. & Arvin, E. Wastewater treatment. Springer-Verlag, New York (1995).
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contaminación ambiental/610475401 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
PROXECTO FIN DE MÁSTER/610475006 | PRÁCTICAS EXTERNAS/610475007 |
|
Observacións |
Dado que parte da bibliografía recomendada para esta materia atópase en inglés, é aconsellable ter coñecementos desta lingua, polo menos, a nivel de comprensión de textos escritos. |
|