Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A27 |
Coñecer a problemática da contaminación ambiental e saber facer avaliacións do impacto ambiental. |
A30 |
Coñecer e saber utilizar as medidas de prevención e xestión da contaminación ambiental enfocada ao control da mesma e á minimización dos seus efectos. |
A31 |
Saber levar a cabo auditorías sobre contaminación ambiental. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía). |
B2 |
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas). |
B3 |
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións). |
B4 |
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal. |
B5 |
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
B6 |
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas. |
B7 |
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía. |
B8 |
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación. |
B9 |
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa. |
B10 |
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible. |
B11 |
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual. |
B12 |
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. |
B13 |
Aprendizaxe autónoma. |
B14 |
Liderazgo e capacidade de coordinación. |
B15 |
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Avaliar a problemática medioambiental en contornos contaminados e aplicar ferramentas de prevención e xestión para asegurar a conservación do medio ambiente. Coñecer a alternativa dos 3R e como contribuir á economía circular.
|
AM30
|
BM1 BM2 BM4 BM6 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15
|
CM4 CM7
|
Saber levar a cabo auditorías sobre contaminación ambiental. |
AM31
|
BM3
|
CM4 CM7
|
Saber realizar estudos de impacto ambiental. |
AM27
|
BM3 BM5 BM7 BM9 BM10 BM12 BM15
|
CM4 CM7
|
Saber levar a cabo análises de ciclo de vida de produtos e actividades |
AM27
|
BM1 BM3
|
CM4 CM7
|
Saber xestionar o uso da auga con criterios de eficiencia e sustentabilidade |
AM27
|
BM1 BM12
|
CM4 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Avaliación de Impacto Ambiental |
1.1. Normativa básica de referencia sobre avaliación ambiental
1. 2 Procedementos básicos de avaliación ambiental
1. 3 Alcance dos documentos e estudos ambientais. Obxectivos e procedemento de tramitación
1.4. Casos prácticos |
2. Xestión e auditorías ambientais |
2. Sistemas de xestión ambiental. Normas ISO 14000. Regulamento EMAS. |
3. Análise do ciclo de vida (ACV) e Pegada Ecolóxica (PE) |
3.1. Sostenibilidade. Metodoloxías de avaliación ambiental. Análise de Ciclo de Vida (ACV) e Pegada Ecolóxica (PE). Introdución. Definicións. Aplicabilidade. Metodoloxías de cálculo.
3.2. Metodoloxía ACV ISO 14040. Definición de obxectivos e alcance do estudo. Recompilación e análise de inventario. Avaliación de impacto. Interpretación. Métodos de avaliación de impacto. Software para ACV.
3.3. A Pegada Ecolóxica. A Pegada de Carbono (PC).
3.4. Exemplo de aplicación. |
4. Xestión de Residuos |
4.1. Inventarios e clasificación de residuos. Caracterización. Planificación da xestión.
4.2. Introdución ás tecnoloxías limpas. Plan de minimización. Auditoría dirixida á minimización. Exemplos.
4.3. Reutilización e reciclaxe de residuos. Recollida selectiva e clasificación para a reciclaxe.
|
5. Xestión Integral da Auga |
5.1. O ciclo urbano tradicional do uso da auga. Conceptos da xestión da auga.
5.2. Directiva Marco da Auga. Novos principios e a súa aplicación. Planificación Hidrolóxica.
5.3. Uso urbano e estratexias de sostibilidade dos recursos hídricos: augas grises, a reutilización das augas residuais, aproveitamento das augas pluviais .
5.4. Estratexias “Water sensitive urban design” e “Low impact development”.
5.5. Estratexias de control de verteduras. A Directiva 91/271 para augas residuais urbanas. Ordenanzas municipais. Regularización das verteduras. Canon de control. Canon da auga de Galicia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A30 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B15 |
14 |
28 |
42 |
Seminario |
A27 A30 B1 B5 B11 B12 C4 C7 |
3 |
6 |
9 |
Proba obxectiva |
A27 A30 A31 B1 B3 B5 B6 B7 B9 B10 B12 B13 B14 B15 |
1 |
0 |
1 |
Saídas de campo |
A27 A30 B5 B7 B12 |
2 |
2 |
4 |
Traballos tutelados |
A27 A30 A31 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 C4 C7 |
1 |
16 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor exporá oralmente e axudándose de medios audiovisuais os contidos básicos da materia. Realizará perguntas e outras observacións para dirixir a atención do alumno sobre os aspectos chave. Facilitará ao alumno os esquemas, gráficos, táboas, textos e outros materiais que considere oportuno. |
Seminario |
Formulación de problemas teóricos ou practicos e achega de documentación para a súa análise, estudo-debate e conclusións no grupo.
Por tanto, os seminarios concíbense como traballo práctico no que tratar problemas reais ou teóricos. |
Proba obxectiva |
Consiste nun exame tipo test, con resposta única ou múltiple, que versará sobre os contidos traballados na análise de fontes documentais, seminarios e sesións maxistrais. |
Saídas de campo |
Analizaranse os aspectos máis importantes da instalación ou lugar a visitar, e discutiranse en grupo e individualmente os elementos singulares do mesmo e as dúbidas e puntos de interese que cause nxs alumnxs. |
Traballos tutelados |
Realizaranse traballos relacionados con algún dos apartados dos temas do programa. Os pasos a seguir son: selección do tema a proposta do profesor ou do/a alumno/a, identificación preliminar da documentación e da metodoloxía, elaboración dun guión xeral, sesións periódicas co profesor ou correo-e para o seguimento e preparación do informe ou memoria, entrega da memoria final, revisión e, de ser o caso, corrección polo alumno/a. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Haberá atención personalizada, por correo-e ou en tutorías presenciais (individuais ou en pequeno grupo), sobre calquera aspecto da materia e do traballo do/a alumno/a.
Para o alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, o profesor adoptará as medidas que considere oportunas para non perxudicar a súa calificación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A30 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B15 |
Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a. |
10 |
Seminario |
A27 A30 B1 B5 B11 B12 C4 C7 |
Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a. |
15 |
Proba obxectiva |
A27 A30 A31 B1 B3 B5 B6 B7 B9 B10 B12 B13 B14 B15 |
Cuantificación da porcentaxe de respostas correctas. |
40 |
Traballos tutelados |
A27 A30 A31 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 C4 C7 |
Proceso interactivo de realización, traballo en grupo e calidade da memoria. |
25 |
Saídas de campo |
A27 A30 B5 B7 B12 |
Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Establécese un período máximo de 15 días naturais para a entrega dos informes de traballo do alumno, agás o acordo explícito co profesor en casos concretos. A cualificación de Non Presentado está reservada para os estudantes que participaron en menos do 40% das actividades programadas e / ou non participaron na proba obxectiva. A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na
materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación
obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria
extraordinaria. A avaliación será preferentemente continua, non obstante, o estudante poderase acoller a unha proba de avaliación global. A proba de avaliación global consistirá nun exame con cuestións relacionados cos aspectos teóricos e prácticos da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Henrik Jacobsen and Merete Kristoffersen (2002). Case studies on waste minimization practices in Europe. EEA Report nº 2
Antoni Sánchez e cols. (2014). DE RESIDUO A RECURSO. EL CAMINO HACIA LA SOSTENIBILIDAD. Residuos Urbanos. . Mundi-Prensa: Madrid.
(2005). Effectiviness of packaging waste management systems in selected countries: an EEA pilot study . EEA Report nº 3
OMA UDC (2020). Exposición: O lixo na UDC - Modelo Nostián. https://udc.es/sociedade/medio_ambiente/compostaxe/expo-residuos/
Guineé, Jeroen B. (2001). Life cycle assessment. An operational guide to the ISO standards. Final report, Part 2. . Centre of Environmental Science (CML), Leiden University, Holanda.
Institut Cerdá (1995). Manual de Minimización de Residuos y Emisiones Industriales: Tomo 1: Plan de Minimización; Tomo 2: Auditorías orientadas a la minimización; Tomo 3: Buenas Prácticas.. Publicaciones del Institut Cerdá.
ISO (International Organization for Standardization) (2009). Normas ISO, Serie 14040. . www.iso.org
Xavier E. Castells (2000). RECICLAJE DE RESÍDUOS INDUSTRIALES. Diaz de Santos, Madrid
Henrikke Baumann, Anne-Marie Tillman (2004). The hitchhiker's guide to LCA : an orientation in life cycle assessment methodology and application. . Sweden : Studentlitteratur, cop.
Metcalf and Eddy. (). Wastewater Engineering: Treatment and reuse”. . International Edition. McGraw Hill.
Parlamento e Consello da UE (2000). “Directiva 2000/60/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 23 de octubre de 2000, por la que se establece un marco comunitario de actuación en el ámbito de la política de aguas”.
(Julio 2009). “Evaluating options for water sensitive urban design – A National guide” . Join Steering Committee for water Sensitive Cities (JSCWSC)
(). “WSUD -“Water Sensitive Urban Design. Engineering procedures”. CSIRO Publishing. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contaminación ambiental/610475401 | Tecnoloxía ambiental e xestión da auga/610475402 | Tecnoloxía ambiental e xestión do solo e aire/610475403 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
PROXECTO FIN DE MÁSTER/610475006 | PRÁCTICAS EXTERNAS/610475007 |
|
Observacións |
Dado que parte da bibliografía recomendada para esta materia atópase en inglés, e recomendable ter coñecementos desta lingua, polo menos, a nivel de comprensión de textos escritos. Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e
cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias
(2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte
informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a realización de borradores.
Perspectiva de xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a
docencia universitaria incorpórase a perspectiva de xénero nesta materia, polo
que deberás usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de
autores/as de diversos xéneros, propiciarase a intervención en clase de alumnos
e alumnas.... Ademais, traballarase para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores
de respecto e igualdade. Prestárase atención á detectar situacións de
discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para
corrixilas. |
|