Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Coñecemento dos principios de explotación e sustentabilidade do medio mariño e planificación e supervisión da súa xestión |
A6 |
Coñecemento, identificación e avaliación da calidade ambiental do medio mariño e da lexislación vixente. Dirección de consultorías ambientais |
B1 |
Desenvolvemento das capacidades comprensivas, de análises e sínteses. |
B2 |
Utilización de criterios e métodos científicos na formulación e resolución de problemas aplicando os coñecementos adquiridos. |
B9 |
Desenvolvemento da capacidade para actualizar o coñecemento de forma autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Distinguir e identificar as técnicas de ecotoxicología retrospectiva e prospectiva |
AP6
|
BP2
|
|
Describir efectos habituais da contaminación en individuos, poboacións e comunidades |
AP5 AP6
|
BP2
|
|
Valorar as vantaxes e limitacións de cada nivel de organización para detectar o impacto
contaminante |
AP5
|
BP2
|
|
Comprender os resultados de técnicas básicas de ensaio de toxicidade, estudos de
acumulación-depuración, biomarcadores |
AP6
|
BP2
|
|
Valorar críticamente a relevancia da información derivada de ensaios de toxicidade |
AP6
|
BP1 BP2
|
CM4 CM6
|
Valorar críticamente as prediccions de modelos de distribución e efectos de
contaminantes |
|
BP1 BP2
|
CM6
|
Enfrontarse á literatura especializada podendo encadrala nun tópico concreto da
ecotoxicoloxía |
|
BP9
|
CM3 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución e bioacumulación (ecotoxicoloxía
retrospectiva I) |
Principais problemas ambientais. A ecotoxicoloxía. Concepto de
biodisponibilidade. Factores da biodisponibilidade de contaminantes. Uso de organismos bioacumuladores. Requisitos dun bo ioacumulador |
Toxicocinética |
Cinética da acumulación. Conceptos de Factor de Bioconcentración (BCF), Factor de Bioacumulación (BAF). |
Acumulación ao longo da cadea trófica |
Concepto de bioamplificación. Estimas da transferencia trófica e Factor de bioamplificación. Exemplos de bioamplificación e dilución trófica. |
Efectos fisiolóxicos |
Concepto de bioamplificación. Estimas da transferencia trófica e Factor de bioamplificación. Exemplos de bioamplificación e dilución trófica. |
Biomarcadores |
Clasificación, especificidade e relación con efectos adversos. Requisitos dun biomarcador. Exemplos de biomarcador. |
Ensaios de toxicidade |
Relación concentración-resposta. Tipos de ensaio: toxicidade aguda e crónica. Análise dos resultados. Curvas de toxicidade e LC50, NOEC, LOEC e MATC. |
Predicción en ecotoxicoloxía |
Predicción a nivel ecosistema. Distribucións de sensibilidades das
especies. Avaliación de risco ambiental, cálculo do cociente de risco. |
Cambios na composición da comunidade |
Abundancia relativa de especies. Índices bióticos. Índices de Diversidade. Comparación con comunidades de referencia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
B1 B2 B9 C3 C6 |
4 |
6 |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A5 A6 B1 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A5 A6 B1 C4 C6 |
16 |
48 |
64 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Uso de ferramentas e modelos ecotoxicolóxicos |
Proba de resposta múltiple |
Test |
Sesión maxistral |
Sesión maxistral |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Atención de dúbidas e problemas personalizada en persoa e/ou a través de correo-e ou calquera outra ferramenta de teleconferencia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A5 A6 B1 |
Valorarase a comprensión da materia e dar resposta a casos prácticos |
100 |
|
Observacións avaliación |
Non asistir ao exame de teoría implica a cualificación final
de NON PRESENTADO.
Estudantes con dispensa de asistencia: habilitarase a
realización das probas con ferramentas de teledocencia.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Newman, M. C., and M. A. Unger, (2010) Fundamentals of Ecotoxicology, CRC Press Walker, C. H., S. P. Hopkin, R. M. Sibly, and D. B. Peakall., (2006) Principles of Ecotoxicology. Taylor & Francis Beiras. R., (2018) Marine Pollution. OUP |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase aos alumnos facer uso das titorías para resolver dúbidas co profesor.
Programa Green Campus Facultade de Ciencias: para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.
|
|